Babykleertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Afwachtertje, 27 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

26 nov 2020
    294
    215
    43
    Vrouw
    Hoeveel hadden jullie voor de geboorte in huis qua kleertjes (boxpakjes/broekjes/shirtjes)? En wat in welke maat? :)

2. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik heb altijd kleine kindjes gehad dus in maat 50 ongeveer 7/8 pakjes. Daar zitten ze hier wel 6/7 weken in. In maat 56 ook 7/8 pakjes.

62 en 68 nu heel veel al gekregen van kraamvisite en zelf ook al wat gekocht wat ik heeeel leuk vond dus ik denk dat ze in die maten om gaat komen van de kleding :roflmao:

Afwachtertje vindt dit leuk.
  3. Jojo2021

Jojo2021 Actief lid

12 jul 2021
    402
    295
    63
    Vrouw
    4 broekjes, 4 shirtjes, 4 rompers. Zowel maat 50 56 als 62..Zoals het voorgeschreven staat bij de baby uitzetlijst..

Haha. Nee ik had echt veel teveel.
    Zelf hadden we nog niet zoveel in maatje 50 gekocht. Want we zouden een groot kind krijgen volgens alle echo's. Had in maatje 56 iets van 10 broekjes en shirtjes en qua rompers ook. Ik had voor mezelf bedacht dat ik genoeg voor een week wilde hebben en dan nog iets extra's voor als het onder gepoept of gespuugd werd. In maatje 50 had ik maar 2 setjes.. Want ja die hadden we toch niet nodig dachten we.
    Van een collega kreeg ik een hele tas vol met maatje 50.. Heb het netjes gewassen etc. En achteraf was ik zo blij met die tas. Want de 1e 2 maanden zat onze dochter in maatje 50!!

Kraamvisite die aangaf dat ze kleding wilden geven heb ik gevraagd om 62/68 te kopen. Want we hadden al zoveel 56 zelf gekocht.

Nu ligt er een hoop op zolder in dozen. Even de 20 weken echo afwachten. Als het weer een meisje is hoeven we amper wat bij te kopen.

Mapje en Afwachtertje vinden dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.840
    18.590
    113
    Vrouw
    Denk zo'n 8 setjes van elke maat (50 & 56). Boxpakjes had ik niet veel, vind ik niet praktisch.
    Maar de eerste weken kunnen ze best nog wat spugen dus soms verschoon je wel 2 of 3 keer op een dag.. ik vond het fijn om voldoende in de kast te hebben hangen.

5. RLSD

RLSD Niet meer actief

Niet zo veel: 2 setjes maat 50 en een stuk of 8 setjes in maat 56.

Hier wat grotere baby's dus maat 50 is elke keer eigenlijk redelijk overbodig geweest.

Ik zou zeker niet teveel kopen, je hebt er zo wat bijgekocht als het nodig is ;)

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Veel en veel te veel :roflmao:

Ik zou zeggen een stuk of 3 setjes maar 50 en stuk of 8 maat 56.
    Mocht je een kleine baby hebben, is maat 50 zo bijgekocht.

Ik had echt veel te veel waardoor sommige dingen geeneens gedragen :oops:

Afwachtertje en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina