Anti Escape System -> Ervaring?

Discussion in 'Verzorging' started by Omelet, Nov 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
  2. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,271
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik neeaan dat jij hetzelfde probleem hebt dat wij een tijdje hebben gehad. Vervelend hè? Ik kon gewoon niet rustig autorijden daardoor, zat bij elk verkeerslicht achterstevoren! Gelukkig doet hij het nu niet meer.

Ik weet dat je officiëel niks aan de gordels van het autostoeltje mag veranderen, i.v.m. de veiligheid. Aan de ene kant lijkt het me een ideaal product, maar aan de andere kant dus ook weer eng. Als ik een tip mag geven: mail eens naar de fabrikant van jouw merk autostoel hoe zij er tegenaan kijken. Ik heb wel eens met maxicosi gemaild en heb daar wel goede ervaringen mee, je krijgt snel een deskundig antwoord.

3. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja Tupp inderdaad, en heb dezelfde aarzeling. op zich doet hij het nu niet meer, maar ik vond het echt heel vervelend. En het wordt niet veiliger als ik steeds bezig ben met hoe mijn zoontje zit. Wat voor advies heb je gehad van MC? Wij hebben de Pearl.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,862
    19,271
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben ook de pearl. Over dat setje heb ik ze nooit gemaild hoor, dus wat ze daaraj zeggen weet ik niet. Ik heb gewoon gevraagd wat ik kon doen aan dat losmaken.
    Hun advies was echt controleren dat het strak aangetrokken is. (Niet die 'sliert' omhoog trekken maar echt recht naar voren.) Het helpt ook als ze geen dikke jas aanhebben. (Bij korte ritjes natuurlijk heel onpraktisch, maar bij langere ritten houd ik er wel rekening mee en laat zijn ja uit, ik zit dan zelf meestal ook zonder jas in de auto en dat is met de verwarming aan warm genoeg.)
    Maar ze zeiden ook dat je het nooit helemaal kunt voorkomen. Als ze eenmaal het handigheidje doorhebben, dan lukt het uiteindelijk toch wel. En dat is ook zo. Ik geef de gordels altijd een enorme snok, kan gewoon niet lekker zitten. En toch komt hij los.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,739
    7,507
    113
    Female
    Je kan een riempje nemen en deze op de borst om de 2 gordels doen. Dus riempje trekt de gordels op de borst ipbij elkaar. Zo hebben ze geen ruimte om uit de gordels te komen of ze aan de kant te schuiven.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    is helaas gevaarlijk; bij een ongeluk moet jij of iemand anders zonder moeite je kind uit de stoel kunnen halen.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,739
    7,507
    113
    Female
    Minder gevaarlijk dan een kind dat zich tijdens de rit losmaakt.
    Het is een gewoon riempjes dus zo los te maken.

Share This Page