Wie doet er aan zwangerschpasjoga/zwangerschapsfitness

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Stacey88, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Doe jij aan zwangerschapsyoga/zwangerschapsfitness?

1. Ja, ik doe zwangerschapsyoga

2. Ja, ik doe zwangerschapsfitness

3. Ja, ik doe beiden

4. Nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Wie van jullie doen er aan zwangerschapsyoga/zwangerschapsfitness, of misschien beiden?

En hoe bevalt dit? Raden jullie dit aan, aan andere zwangere vrouwen?

Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid. De lounge is voor alles wat niet met zwanger zijn, zwanger worden etc te maken heeft.

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Haha, ik doe zwangerschapsgymnastiek....en dat is zooooo stom :)

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb bij de eerste yoga gedaan en dat wilde ik nu weer, het gaat alleen niet ivm met bi. Maar de yoga vond ik erg fijn.

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb yoga gestemd. ik vind het op zich wel prettig. beter dan ze standaard zwangerehuppelclubjes zoals ik ze noem.
    yoga is rustiger wat ik prettiger vind vanwege mijn bekken. de groepen zijn veel kleiner. bij ons max 6 personen. we zitten in een heerlijke afgesloten ruimte met gedemt licht. het zweverige valt heel erg mee en als je ergens moeite mee hebt en dat mag ook met de zweverige oefening die ze doet voor de mensen die eht wel willen dan mag je er gewoon mee stoppen of zeggen dat je het niks vind. ze doet er niet moeilijk over en de volgende oefening doe je dan weer gewoon mee.
    wat ik wel jammer vind is dat ik allemaal bij nieuwbakken as moeders zit die nog vrij jong zijn. geen van hen heeft al kinderen en dus zit ik op een andere golflengte zeg maar. maar we luisteren naar elkaars verhalen en hun ook naar die van mij. maar ik voel me dan een beetje een vreemde eend.
    er is bij ons gekozen om groepen in te delen op de uitgerekende datum en dus niet op of je al kinderen hebt of niet. je kan ook niet overal rekening mee houden natuurlijk. kortom mij bevalt het wel in grote lijnen. het is een rustige voorbereiding op wat komen gaat.

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik doe nog geen zwangerschapsyoga, maar wel "normaal" yoga en mijn docente heeft ook een groepje zwangeren en daar ga ik t.z.t. (nu kan ik niet op die dag) waarschijnlijk wel bij.

6. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Ik heb bij mijn oudste aan zwangerschapsgym gedaan. Dat vond ik helemaal niks, een veredeld theetanteclubje.
    Bij de 2e deed ik yoga, dat was wel lekker ontspannend.

Nu doe ik zwangerschapsfitness. Dat vind ik heerlijk, je blijft een beetje in conditie, door op een verantwoorde manier te sporten. Daarnaast krijg je ook alle info over zwangerschap en bevalling, maar op een zakelijke manier verteld, niet zo theetanteachtig van oh ik heb dit en oh ik heb dat...een echte aanrader als je een beetje fit je zwangerschap door wilt komen.

7. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb tot 7,5 maanden gewone fitness gedaan. Wel met aangepast programma, maar gewoon tussen de niet-zwangere mensen. Ik heb er alleen maar leuke opmerkingen over gekregen, dat ze het wel stoer van me vonden met mijn dikke buik.

8. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

28 okt 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Dankje voor de antwoorden.

Ik had namelijk bij de vk folders erover gekregen, en was nieuwsgierig of het wat is.

Ik ga denk ik toch voor de fitness, voor je conditie, en het zijn nog 8 lessen na de bevallig, voor ook weer een beetje in vorm te komen. Je zal er wel niet heel veel van merken, maar ik denk dat je het wel een beetje merkt.

-xxx-

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik doe het negenmaandenfitprogramma van onze sportschool. Hierover heeft eind vorig jaar ook een heel artikel in... "ouders van nu?" gestaan of in een ander blad over zwangerschap.

Je start gewoon met normale fitness, wel aangepast ivm oa buikspieroefeningen. Je mag nl de rechte buikspieren niet meer trainen, maar de schuine buikspieren etc die mag je nog wel lekker trainen, ook bekken bodempsieren worden "meegenomen". Verder werk je gewoon tm de zesde maand aan je conditie en daarna is het gewoon je conditie op peil houden. Vanaf zeven maanden ga je dan ook nog naar zwangerschapsyoga, dus ongeveer 2 maanden. Hier krijg je veel tips over ademhaling etc tijdens bevalling, maar ook ontspanningstips voor de laatste periode voor de bevalling.
    Daarnaast (omdat het in samenwerking is met Groene Kruis) krijg je ook nog voorlichting over borstvoeding en kraamzorg.

Na je bevalling krijg je zes of acht weken rust, afhankelijk van je herstel. En dan start je weer voorzichtigjes aan met fitnessen om weer helemaal back-into-shape te komen. Dit laatste deel is ongeveer 4 maanden

Dit bevalt mij erg goed!

10. zeeland

zeeland Actief lid

1 okt 2007
    119
    1
    0
    hoi,

ik ga normaal al naar hatha yoga (beweging, niet zweverig) en ga eind april over naar zwangerschapsyoga

11. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik doe sinds vandaag fitness die aangepast is op de zwangerschap
    Erg spannend allemaal!

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb zwangerschapsgym gedaan bij mijn dochtertje en ga het nu weer doen. Het zijn 15 lessen, 10 voor de bevalling en 5 daarna om weer in vorm te komen.
    Op zich niet echt geweldig, wel een paar goede tips gehad waar ik echt iets aan had, maar het lag er nogal aan wie les gaf.
    Ik krijg het allemaal vergoed via de zorgverzekering, dus vandaar dat ik het nog een keer doe, yoga ofzo wordt weer niet vergoed. Nu doe ik het wat meer voor de contacten, aangezien ik dan net in een nieuwe woonplaats woon, anders had ik het denk ik helemaal niet gedaan.

13. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Ik ben ook naar zwangerschapsgym geweest. Ik vond het zonde van mn tijd. Ik heb er weinig aan gehad. Ik was er ook heen gegaan met het idee om nieuwe mama's te leren kennen. Nou dat viel een beetje tegen. Ik ga bij een evt 2e niet nog een keer

Deel Deze Pagina