hallo dames ik had een vraag wat jullie zouden doen ik ben zwanger van mn 2de kindje ik heb een zoon van 13 uit een eerdere relatie hij is geboren via een kz de ontsluiting wou niet vorderen en pas laat kwamen ze er achter dat toch mn bekken te nauw zijn nu ik zwanger ben van mn 2de ging ik er vanuit dat het weer een kz zou worden maar de gyn wou toch een natuurlijke bevalling afwachten met maar 60% van slagen ik heb aan gegeven dat ik dat niet zie zitten omdat ik 60% gewoon te weinig vind om het te proberen en dat het uit eindelijk wel uitdraait op een kz en mn bekken echt niet wijder zijn geworden in die 13 jaar nu zouden ze het overleggen met het team wat ze beslissen hoe denken jullie hier over en wat zouden jullie doen
Ik denk dat ik in jouw geval ook liever een geplande keizersnede zou laten doen. Je kunt je dan toch een stuk beter voorbereiden op wat er komen gaat, ik denk dat je er dan ook een stuk relaxter in staat. Als je een tijd op moet zien tegen de bevalling (wat ik wel opmaak uit je berichtje), bang dat het weer niet lukt en je weer van het ene op het andere moment toch nog een keizersnede moet krijgen, lijkt me dat ook niet echt prettig..
in eerste instantie zou ik dan ook kiezen voor een geplande kz, maar aan de andere kant vraag ik me af in hoeverre is je bekken te smal en hoe groot is het kindje. ook dat maakt verschil. maar goed dat weet ik niet en verder geen verstand van. mijn eerste is ook met een spoedkz geboren, maar ben daarna 2 maal natuurlijk bevallen. Maar ik heb dan ook niet te nouwe bekken. sterkte en hopelijk besluiten ze tot het juiste.
bedankt voor je bericht met mn zoon werd ik smorgens om 9 uur ingeleid en smiddag om 4 uur zijn mn vliezen gebroken ik had 4 cm ontsluiting savonds om 8 uur was het 5 cm en had inmiddels al wee opwekkers en al gekregen maar er gebeurde niks savonds rond kwart over 10 zeiden ze dat ik toch te nauwe bekken had en het een kz ging worden en ben gelijk naar de ok gereden vandaar dat ik dit niet zie zitten
nee dat snap ik. Ik had dit ongeveer ook. Ik begon om 4 snachts met vruchtwater gebroken, groen omdat t manneke het benauwd had. rond 1 uur smiddags zat ik op 9 en half cm ontsluiting. moccht niet mee persen omdat er nog een randje zat. maar zo bleef het en met elke wee zakte het hartje onder de 60 dus hij had het zwaar en toen ben ik uiteindelijk om rond 10 voor 5 de ok opgereden en is hij geboren. hij bleek 3 maal strak omstrengeld en een te korte navelstreng te hebben. dus ik snap wel wat je bedoeld. bij mij kwam t echt vd navelstreng weg en niet bij de ontsluiting die niet vorderde en nouwe bekken. Hebben ze na dien wel onderzoek gedaan hoe nauw je bekken zijn? (weet ik niet hoor of ze dat doen, ben gewoon beneiuwd hoe ze dat kunnen zien)
Ik zou het wel proberen. 60% kans is meer dan de helft, dus meer kans dat het wél gaat dan dat het niet gaat. Ik had bij mijn bevalling slechts 10% kans dat het vaginaal zou lukken, maar ik heb elke kans gegrepen en het is gelukt .
Ook ik zou kiezen voor een geplande keizersnede. Want 60% vind ik inderdaad ook te weinig om zekerheid te hebben dat je deze keer wel slaagt met een natuurlijke bevalling. Succes met je keuze. En laat je niet afschepen! Desnoods naar een ander ziekenhuis als ze niet willen luisteren.
ik snap wat je bedoelt weet je wat me tegen houd dat ze toen hebben geroepen dat ik nauwe bekken heb en het met een volgende zwanger ook niet gaat lukken op een natuurlijke bevalling en het een kz gaat worden dus waarom zou het dan nu wel lukken
dat vonden wij dus ook en de nauwe bekken houden mij dus erg tegen om het niet te proberen ook lees je dat de kans bestaat dat als je toch een natuurlijke bevalling gaat proberen met nauwe bekken dat je zelf van onderen zo vernield kan worden of dat je kindje vast komt te zitten met de schouders dat ze daar wat aan over kunnen houden hoef gelukkig niet zo lang op antwoord te wachten morgen belt de gyn wat ze besloten hebben
Ik zou zelfs eisen voor een geplande keizersnede! Hier ook zo'n bevalling gehad bij de 1e. Uiteindelijk kwam zelfs m'n zoontje in nood. M'n gyn ging gelijk akkoord toen ik mijn wens voor een geplande keizersnede aangaf voor deze 2e beeb.
13 jaar is lang, in die tussentijd is er veel veranderd in techniek. Ik heb ook weleens gehoord van een mri scan om te kijken of het bekken echt te smal is? Ik vindt het een lastige maar zou eerst echt alles uitsluiten
die 60% heeft ze gebasseerd op het gewicht van deze baby mijn zoon was bij de geboorte 3940gr en deze zit nu op het gemiddelde dus volgens haar moest het er nu wel door passen maar ik vind het leuk bedacht maar er zijn meer dames die ook zware baby`s krijgen waarvan het wel gewoon lukt en de vorige gyn heeft duidelijk aangeven dat een volgende zwangerschap weer een kz word
ik heb ook wel even getwijfeld maar hou ook nadelen in mn achter hoofd ik heb het er niet voor over dat dit kindje straks vast komt te zitten in het geboorte kanaal met haar schouders en daar voor haar leven last van zou houden terwijl ik na de kz na een paar weken er weer boven op ben dat zou ik me zelf nooit kunnen vergeven dat dat zou gebeuren
hai meid, ik ben inmiddels zwanger van me 3e. Mijn eerste 12 jaar geleden zou ik gewoon bevallen, ging om 0630 naar het zh werd daar ingeleid, volgende dag nog niks, kind was te groot had t benauwd etc etc kindje werd gehaald met ks om 0633. Was een hele vervelende bevalling achteraf, niet zo goed gegaan. Dus was een nare situatie en wou dat bij de 2e nuet nog een keer mee maken. Ik heb toen bij gynaecoloog aangegeven dat ik gewoon een keizersnede wil weer, omdat ik niet dezelfde drama mee wil maken. Ze wou natuurlijk liever wel dat ik vaginaal ging bevallen. maar heb haar heel vaak en goed proberen uit te leggen waarom ik zo angstig ben. Uiteindelijk toch een keizersnee gekregen. Kindje nummer 3 vond de vk dat ik het best wel een keer zelf kon proberen. uhhhhhh nou nee. Geef maar weer een keizersnee. Ik ben overgestapt naar de gynaecoloog en die was het er mee eens gezien mijn geschiedenis dat ik het beste gewoon een keizersnee kan nemen. Weet je wat het is ik denk dat het heel bealngrijk is dat je een gynaecoloog of vk hebt die je begrijpt en serieus neemt. Het gaat tenslotte om een leven en wat ik ook geleerd heb is dat er niks gaat boven moeder gevoelens. Die artsen hebben het ook niet altijd goed. dus blijf maar doordrammen! En misschien kan je gewoon overstappen naar gynaecloog en daar alvast aangeven dat je het heel graag wilt. Want volgens mij moet je zoizo in het ziekenhuis bevallen en word je met 36 weken overgedragen. nou een heel verhaal hoop dat je er wat aan hebt!!!
bedankt voor je bericht dit was ook een gesprek in het ziekenhuis met de gyn heb ze duidelijk gemaakt dat ik het niet zie zitten en een kz wil vandaag hebben ze bespreking over hun patienten en morgen zou ze me bellen wat ze besloten hebben mijn verloskundige heeft gelijk gezegt geef aan wat jij wil en waarom en als ze nu zeggen we gaan het toch natuurlijk proberen wat ik dan zou doen ik heb gezegt dat ik dan naar een ander ziekenhuis wil om daar mijn verhaal te doen ze zei ook het vertrouwen in deze gyn zou dan toch al niet meer goed zijn en dat werkt ook niet we wachten nog even af wat de gyn zegt morgen ik ben gelukkig niet de enige die zo denkt dacht dat ik me misschien toch wat aanstelde maar mijn gevoel zegt duidelijk kz
Ja inderdaad, als het niet gaat gewoon switchen!!!! laat je nog even weten hoe het ging??? Dat met het bespreken met de gynaecologen was bij mij ook geen succes ze hebben 1 x per maand gesprek of zo en ze waren me gewoon vergeten haahaha.
@ts als jouw vorige gyn heeft aangegeven dat je bij de volgende ook een ks nodig hebt staat dit als het goed is ook in het dossier. Ik heb ook een nauw bekken, en ben bij de eerste op een normale manier bevallen, ondanks een smeekbede voor een ks, en heb sinds de bevalling problemen met mijn bekken. (Heb hypermobiliteit en door de vaginale bevalling teveel ruimte gekregen waardoor het steeds scheef gaat staan zeg maar) bij mij hebben ze het in het dossier staan. Ik zou idd toch echt blijven aandringen op een ks. Jij kent je lichaam het beste en voelt je lichaam het beste. En jij moet ook nog door met je lichaam na de bevalling die gyneacologe niet!
dit stond ook indd in het dossier maar ja ze bedenken nu wat anders dat was 13 jaar geleden toen riepen ze dat altijd heel snel dat het dan weer een kz word maar omdat je zoon 3940 gr was dat het daarom niet paste de hele ontsluiting kwam niet eens op gang en mn en gyn heeft toen duidelijk kunnen voelen dat mn bekken te nauw zijn dat heb ik ook tegen haar gezegt en is die 13 jaar zijn mn bekken niet breder geworden wat jij schrijft is dus ook de reden ik wil geen risico lopen niet voor mezelf en helemaal niet voor de kleine terwijl het niet nodig is ik ben de gene die de kz moet ondergaan en er pijn aan heb maar dat is even