(Basis)metabolisme

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet alleen naar de calorieën kijken, maar ook naar de voedingsstoffen. Kijk vooral eens naar hoeveel koolhydraten en verzadigde vetten je op een dag binnen krijgt.

En inderdaad wat Tina zegt: Niet te weinig eten. In MyFitnessPal laten ze zien hoeveel calorieën je juist moet eten om af te vallen. Probeer dan ook niet te veel er onder te zitten. Geeft de app aan het einde van de dag niet aan, dat je waarschijnlijk te weinig calorieën hebt binnen gekregen en dat dat slecht voor je kan zijn? Doet ie bij mij wel.

2. Ik sluit de dag eigenlijk nooit af!! :) Ik vul het gewoon in en verder doe ik er niet al teveel mee!

3. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    wat je ook kan doen is gewoon 1 schema maken, en vervolgens alleen kijken hoe je de avond in vult. zo hoef je dus niet heel de dag door die app in te vullen.

4. Je bedoelt om dat elke dag hetzelfde te eten??

Ik heb vandaag kwark gehaald, maar daar zitten ook niet veel kcal in?? :( Hoeveel moet je daar dan van eten? :$

5. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Iig je ochtend, middag en tussendoortjes. Avond eten kun je dan los berekenen. Scheelt een hoop getel. Geeft rust en je weet zeker dat je dan goed zit.

Ik dacht dat jij een programma volgde? neem aan dat je voor dat belachelijke hoge bedrag ook een eetschema op maat krijgt?

6. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Ik verbruik op een normale dag 2600/2700 kcal. Dat is puur bewegen en wandelen enzo.

En dan is krachttraining en fietsen, roeien en crosstrainer niet eens meegerekend.

7. ja klopt, maar dat komt later in het programma pas!! ;) Misschien ben ik een beetje te ongeduldig, ik wil gewoon graag doorgaan :D

8. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Later in het programma?? Is het nu gratis of mega goedkoop en wordt het dalijk duurder dan?
    Lijkt mij wek zo fair om gelijk vanaf het begin goede begeleiding te krijgen!
    Dus als antwoord op je vraag..... nee je bent niet te
    Ongeduldig. Je hebt groot gelijk meer te verwachten dan je nu krijgt

9. Er zit een opbouw in. De eerste week ligt de focus op bewegen, daarna komt eten erbij, en dan zijn er nog een aantal onderwerpen die aan de orde komen. Ik vind het juist een goed idee om mensen niet direct 100% in het diepe te gooien, maar het op te bouwen zodat je eerst aan 1 verandering kan wennen ipv dat je alles in 1 keer moet "kunnen".

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik kom op basis 1823 en die andere op 2826!
    Ben 30 1.83 en weeg 102 vandaar deze getallen dus denk ik.
    Ben nu druk aan het sporten 3x per week om af te vallen en heb mn voeding aangepast.
    Wil niet meer dan 1400 calorieën per dag eten maar dit lijkt zo weinig als ik dit zo bereken?

11. Ja, volgens mij is dat ook wel erg weinig, hoor!! Dan zal je in het begin wel veel afvallen, maar als je weer wat meer gaat eten dan kom je ook weer snel aan (jojo-effect)

Ik heb vandaag de informatie gekregen over voeding en dat is best interessant, maar ook wel gericht op de gemiddelde vrouw, en ik ben dus "bovengemiddeld" :p

Nja, mijn zusje is diëtiste, ik zal het wel eens aan haar vragen ;)

12. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wil niet meteen een nieuw topic openen maar heb wel een vraagje.

Misschien dat ik het hier kan stellen. Ik gebruik ook de app mijn fitness pall en dat bevalt prima alleen uit 1 ding kom ik niet uit.

Hij staat ingesteld op 0,5 afvallen per week. Hij geeft mij dan doelen naar aanleiding van gewicht lengte enz.

Alleen bij de voedingsstoffen geeft hij aan dat ik overal onder mijn doel kom betreffende de kve.

Maar toch is de verhouding kve niet goed in het procenten overzicht.

Waar zou dat aan kunnen liggen in een eetpatroon.

Ik zal even de foto's erbij zetten dan zien jullie wat ik bedoel.

13. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dit zijn de doelen in grammen.

14. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
  15. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Als ik heel eerlijk ben snap ik heel de doelen niet.. wat is je doel? Afvallen neem ik aan toch?
    Als ik je EKV percentages bereken (van je doelen) kom je op 24% eiwitten, 60% koolhydraten en 16% vetten….
    Het enige wat in de buurt komt zijn de vetten, maar de andere twee kloppen van geen kant. Het zou eerder 50/30/20 moeten zijn waarbij je 50% eiwitten binnenkrijgt, 30%kh en 20% vetten. Afvallen doe je ondermeer door lager in je KH te gaan zitten en hoger in je eiwitten (zodat er toch energie binnenkomt aan eiwitten welke ook weer het spierverlies verminderd).
    Ik zou er toch nog eens even goed naar kijken hoor, want wat je hier toont gaat je niet veel verder helpen, of iig niet juist wat tuurlijk als je onder je onderhoud zit zal je af gaan vallen, maar op deze manier gaat het ook ten koste van spiermassa en zal het na enige tijd stagneren.

16. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Bedankt voor je reactie. Zelf snap ik het ook niet de app my fitness pall berekend dat voor me op basis van mijn lengte en gewicht. ( hier bij heb ik aangegeven af te willen vallen 0,5 kilo per week, dat was een optie)

De foto's zijn mijn doelen ten op zichte van mijn binnengekregen dagwaardes.

Doel is niet zo zeer afvallen( er mag wel een beetje af dat niet hoor maar zit nog binnen een gezond gewicht) maar het doel is meer gezond eten en een goede balans vinden hierin.

Misschien de app maart laten varen dan...:) als hij niet goed berekent

17. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Ik zie dat hij de tweede foto niet gepakt had zal hem even toevoegen.
    Deze hoort bij dezelfde dag als de andere foto.

18. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Mijn vraag was met welke voeding krijg ik de balans goed:cool:

Sorry voor het wazige verhaal wat het misschien geworden is.

19. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Nou sorry, maar lekkere app dan.. overigens wel het eerste "dieet-iets" wat ik zo hoog in KH zie hahahaha.. nee srs.. je EKV verhoudingen moeten echt drastischs anders hoor

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Snooki, ik kijk vooral naar de macro's.
    Dit is mijn overzicht van vandaag. Daar zit het avondeten al bij in, maar nog geen tussendoor voor vanmiddag. Dus de percentages zullen nog wel wat veranderen.
    Ik vind het erg moeilijk om hoger in de eiwitten te gaan zitten, maar met hulp van whey poeder lukt het me aardig.
    Deze verhoudingen werken voor mij goed, qua afvallen. Ook omdat ik mij meer op de spieren richt ( krachttraining ).
    Ik vind het sowieso niet makkelijk, maar was ook een erge brood, aardappels, rijst en pasta eter.

Deel Deze Pagina