basis onderzoeken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zena, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo meiden,
    In april zijn mijn man en ik voor het eerst bij de fertiliteitsarts geweest, omdat we wat vragen hadden mbt zwanger worden en ziekte van crohn. (mn op het gebied van verklevingen enzo) Daar kwam uit dat we ons daar niet druk over hoefden te maken en ik bleek die maand ook zwanger, helaas mocht dit maar kort duren en ging het al na 5 weken mis.
    18 september hebben we een 2e afspraak, omdat we inmiddels ruim een jaar bezig zijn. Ws gaat er nu begonnen worden met onderzoeken. Mijn man zn zwemmers zijn via de huisarts al eens getest (hij is geboren met een niet ingedaalde zaadbal, dus dat is even onderzocht en dit was goed). Van mijzelf weet ik dat ik een regetmatige cyclus en een eisprong heb (temp, ovutesten en bloed onderzoek).
    Mijn vraag, wat kunnen wij verwachten aan onderzoeken ed?
    Al vast bedankt in ieder geval.
    Groetjes!
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Niet zo veel andere dingen eigenlijk.
    Semenanalyse doen ze toch vaak nog even overnieuw. Misschien een cyclusanalyse voor jou. De nodige bloedprikdingen....inwendige echo misschien en dan zal er wel een behandelplan komen. Als alle uitslagen goed zijn moeten jullie het misschien nog even zelf proberen of ze starten met IUI.
    Succes meid.
    Elmo
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Hier doen ze alle standaard onderzoeken zoals temerperatuurkaart bij laten houden, spermaonderzoek, inwendige echo, samenlevingstest, de baarmoederfoto en dan de kijkoperatie en pas daarna eventuele behandelingen zoals iui ed.
     
  4. Hannah

    Hannah Fanatiek lid

    19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Bij ons:

    * zwemmersonderzoek
    * hormonenonderzoek bij mij, om te kijken of er een eisprong is en of andere hormoonwaardes goed zijn
    * samenlevingstest.

    Andere onderzoeken zoals HSG en kijkoperatie niet gehad omdat alles er goed uitzag en omdat duidelijk was dat we ivm zwemmersprobleem voor ICSI zouden gaan.

    Succes meid!
     
  5. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Jou situatie lijkt heel erg op die van ons. Ook mijn vriend is geopereerd aan een niet ingedaalde zaadbal, mijn cyclus is regematig.
    Wij zijn vorige week voor het eerst bij de gyn geweest. Kijk voor mijn verslagje maar op http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=54412. Vervolg is dus nu allerlei onderzoeken en daarna een behandelplan.
     
  6. marina99

    marina99 Bekend lid

    12 sep 2006
    913
    0
    0
    ik wil ook graag even reageren,ik vind het ook allemaal maar een beetje eng,ook wij zitten in de mmm en wachten op n afspraak bij de gyn.

    bij ons ligt het aan het zaad van mannetje dus ben ook benieuw wat voor onderzoeken ze bij mij gaan doen.
    ze hebben al wel getest op chlamidia.(bloed)en we krijgen n vragenlijst opgestuurd van de gyn.
    sommige testen lijken me erg pijnlijk ook...maar al t nodig is laat ik ze natuurlijk wel doen.

    heel veel succes en hou je ons op de hoogte?
     
  7. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hallo meiden,
    bedankt voor jullie antwoorden!
    Dat er nog een keer sperma analyse gedaan zal worden, daar heb ik man-lief al voorzichtig op voorbereid. Bij de nacontrole met de mk zijn mijn eierstokken al goed bekeken (onder het mom, je ligt hier nu toch). DUs daar maak ik me allemaal geen zorgen om.
    Het stomme is, eigenlijk maak ik me nergens zorgen om. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat er daadwerkelijk iets mis is, maar ja....toch maar even na laten kijken!
    In ieder geval bedankt voor alle antwoorden!
     
  8. poessie1

    poessie1 Actief lid

    5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

    Wij zijn net klaar met het orienterend fertiliteitsonderzoek.
    We kregen thuis vragenlijsten opgestuurd, die moesten we meenemen naar de 1e afspraak en die werd toen met ons doorgenomen.

    Daarna de volgende onderzoeken:
    Zaadonderzoek;
    Bloedonderzoeken bij beiden (hormoonwaardes, infectieziekten etc.);
    Inwendig onderzoek;
    Uitstrijkje;
    Cyclusanalyse, regelmatig dus een inwendige echo om eitje te volgen;
    Samenlevingstest;
    HSG (net gisteren gehad).

    Nu wachten we op een oproep om alle onderzoeksresultaten en verder beleid te bespreken. Het enige wat ik nog niet heb gehad, is de kijkoperatie. Maar ik heb begrepen dat dat niet direct hoeft als het HSG goed is.

    Heel veel succes!
     

Deel Deze Pagina