Ja dat heb ik ook hoor! Ik zou zelfs de rijst weg kunnen laten bij wijze van spreken.. Dan zit ik nog vol.
Dames, Maak het niet persoonlijk! Reageer respectvol naar elkaar, het zou vervelend zijn als we accounts zouden moeten gaan blokkeren. Met vriendelijke groet, Beheer Zwangerschapspagina.nl
Mijn gewichtsconsulente is een goeie vriendin van Sonja Bakker Begin van het jaar was ik begonnen met op m'n eten te letten en de avondsnack te laten staan en viel wel af maar deed eigenlijk zomaar wat. Ik ben niet van de etiketten lezen of calorieën tellen dus vind het heerlijk dat iemand dat voor me doet en het gaat misschien niet snel maar ik eet een stuk gezonder dan voorheen, voel me daar goed bij en ik val af...pas overigens soms het menu wel wat aan. Kijk inderdaad wat bij je past en voor jou werkt...
Ik ga niks negatiefs zeggen over de persoon Sonja Bakker, want zij is echt een aardig mens, alleen heb ik mijn kanttekeningen bij haar methode. Zo geeft ze pasklare recepten en boodschappenlijstjes en houdt ze geen rekening met individuele behoeftes. Er wordt je ook niks geleerd over wat gezonde voeding nu eigenlijk inhoudt. Na 2 boeken met recepten denk je: en wat nu? Dan verval je weer in je eigen patroon, komt weer aan en gaat dus jojo-en. Haar dieet werd op gegeven moment afgedaan als crashdieet. Ik geloof dat ze nu geen dieetboeken meer schrijft. Ook werd ze gesponsord door grote voedingsfabrikanten. Hier een lijstje met alternatieven van de grote duurdere merken: Alternatieve producten voor Sonja Bakker | Dieet Ervaringen Forum
Als je je inschrijft op haar site krijg je persoonlijke dieet lijsten met daarin dat gene verwerkt wat jij als persoon nodig hebt. Je moet van te voren aangeven wat je weegt, bmi is, lengte etc etc. Aan de hand daarvan krijg je iedere week 12 weken lang een lijst toegestuurd. Erg handig en absoluut ga je daar niet van crashen.
Ik geloof niet in Sonja, moest zo anders gaan eten dat ik 6 kilo aankwam. Misschien kun je even googlen op de dokter vogel lentekuur. Terug naar puur en gezond eten. Krijg je net even die boost om weer door te zetten.
Eh ik heb niks met Sonja Bakker, heb ook geen boek gelezen van haar, ik ga naar een gewichtsconsulente en die is toevallig een vriendin van haar maar of haar menu's van Sonja Bakker komen...geen idee. Ze heeft me helemaal doorgelicht en de menu's zijn op mijn lengte, gewicht, bmi, lichaamsbeweging afgestemd en ik ga om de zoveel weken naar haar toe om te kijken hoe het gaat en of er wat aangepast moet worden. Een vriendin van me gaat ook naar haar, is 20 kilo afgevallen, blijft nu keurig op gewicht en onze menu's zijn echt wel verschillend. Oh en haal m'n boodschappen gewoon bij de Aldi, daar heet het dan optifit ipv optimel bijvoorbeeld...
Excuus: ik dacht dat jouw gewichtsconsulente de Sonja Bakker-methode hanteerde, mede doordat je zei: "Ik ben niet van de etiketten lezen of calorieën tellen dus vind het heerlijk dat iemand dat voor me doet. Dat is namelijk de manier van Sonja, wat ik al eerder zei. Het klinkt iig goed dat je een dieet hebt dat persoonlijk is afgestemd
Ik heb toevallig 1 van jou menus bekeken eerder in het topic. Je komt nog niet eens aan de 1000kcal. Ik ben wel benieuwd je lengte en gewicht eigenlijk.
Ik weet niet wat haar methode van het moment is. Sonjabakkeren raakte in de mode in 2005 en daarop was uit wetenschappelijke hoek enorm veel kritiek: niet individueel gericht, te weinig kcal, te weinig essentiële voedingsstoffen en 'werkt slechts tijdelijk' waren de voornaamste kritiekpunten. Elsevier.nl - 'Sonja Bakker is schadelijk voor uw gezondheid' Dieetgoeroes zijn niet de oplossing - Nieuws - TROUW http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2065541.ece 'Sonja Bakker-dieet werkt maar even' | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Sonja Bakker | Voedingscentrum Gezond eten, gewoon doen - Wageningen UR