Ontstoken ogen en psz

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zara75, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vorige week is mn dochter voor het eerst naar de psz gegaan.
    Hartstikke leuk, maar ze heeft er een fikse verkoudheid met ontstoken ogen aan overgehouden. (oogwit is rood en flink wat gelige pus).
    Overlegd met de psz en vandaag mocht ze, ondanks dat het besmettelijk is, toch weer komen.
    Ik zit momenteel op school en mijn moeder heeft haar opgehaald en ze schrok best; M'n dochter zag er niet uit; Ogen en rest van haar gezicht zaten vol met aangekoekte en verse pus, er was duidelijk niet om bekommerd.
    Afgezien van het feit dat het er ranzig en onverzorgd uitziet snap ik echt niet dat ze niet de moeite Hebben genomen om het schoon te maken; het lijkt mij dat kindjes hierdoor sneller besmet raken. Ik vind echt dat ze hierin nalatig geweest zijn.
    Is dit de normale gang van zaak en maak ik me druk om niks?
    Er zijn circa 10 peuters op de groep en 2 leidsters.

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oei, wat sneu. Dl gaat pas over een paar maanden voor het eerst naar psz, maar ik durf er niet van uit te gaan dat ze dat soort zorg verlenen hoor, tenzij je er duidelijke afspraken over maakt. (maar misschien doe ik ze te kort). Kan me eerder voorstellen dat ze mij bellen: of ik dl schoon wil komen vegen haha.

3. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij psz zou ik er niet vanuit gaan dat ze dit standaard doen, over luiers verschonen doen ze al moeilijk.

4. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Jakkes! Al weet je nu wel waarom je dochter het waarschijnlijk heeft opgelopen :( . Luiers verschonen alleen bij poep, verder niet, maar dat moet op zich ook wel lukken zonder verschoning. Vroeger moesten de kinderen zindelijk zijn om te mogen starten op de psz.....

En dit is juist heel vies en besmettelijk zo. En ook pijnlijk als de boel vast koekt. Ik vind wel dat ze dat schoon moeten maken.

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het echt bizar hoor. Het is niet zo dat ik m'n kind gratis daar heen breng..hoeveel moeite is het om een gezichtje schoon te maken?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Tsja, als ze echt zoveel last heeft van haar ogen, waarom laat je haar dan gaan vraag ik me af? Als ze inderdaad zorg nodig heeft dan kun je haar beter thuis houden. Het is een psz, geen kdv.

Hier op de psz zorgen ze prima voor de kinderen maar ik haal mijn jongste ook regelmatig met een snotneusje op. Ze snuiten regelmatig maar ja met 16 peuters kun je bezig blijven, ik verwacht niet dat ze elke 10 minuten haar neus kunnen snuiten.

7. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Als het echt flink ontstoken is valt er niet tegenaan te poetsen. En al helemaal niet door een leidster van de psz. Er kunnen met een half uurtje al korstjes komen.
    Ik vind het niet gelijk heel schokkend om te lezen. Thuis lekker in bad, weekt het goed los en is het voor je dochter ook niet vervelend om schoon te maken.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Bij ons heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ze is al een aantal keren flink verkouden erheen gegaan maar kwam altijd netjes weer thuis

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ze had overlegd met de psz en daar zeiden ze dat ze mocht komen...
    Dan verwacht je toch dat ze weten wat het inhoud. En dat ze het schoonhouden of een serieuse poging doen tot.

Ik poets de hele dag snottebellen maar dat wil niet zeggen dat een kind niet 5 sec later als moeder komt ophalen hij/zij geen nieuwe snottebel heeft idem met een poepluier. Maar dan is het niet aangekoekt....

10. Proudmama2012

Proudmama2012 Bekend lid

16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Nog nooit meegemaakt dat ik mijn dochter vies ophaalde van de Psz. Neus kan ze zelf, tissue pakken daar en snuiten. Maar dat ze je dochter haar ogen niet doen vind ik raar dan hadden ze moeten zeggen houdt haar thuis.

Oh ook luiers verschonen was hier nooit een probleem. Raar te lezen dat dat bij sommige wel zo is.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Vandaag is de ontsteking opeens een stuk minder, ik sta er van te kijken, gisteren was het echt erg.
    Ze is nu weer op de psz, ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
    Er waren maar een stuk of 8 kindjes en 2 leidsters.
    Eylem; Als mijn dochter aangeeft dat ze er last van heeft laat ik haar natuurlijk gewoon thuis. Ze praat al heel goed voor haar leeftijd dus kan zich goed uiten. En ik had toestemming om haar te brengen. Ik blijf het gewoon raar vinden dat er op zo'n kleine groep met 2 leidsters niets aan gedaan wordt, zeker aangezien het besmettelijk is.
    Ze hoeven echt niet ieder kwartier te gaan boenen, maar helemaal niks doen vind ik vreemd.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Maar hebben ze echt helemaal niets gedaan?

Als mijn dochter ontstoken ogen heeft, dan loop ik de hele dag de boel schoon te maken, maar het wordt heel snel heel vies. Je kunt niet iedere vijf minuten schoonmaken, dan gaat de huid helemaal kapot. Ik maak het natuurlijk regelmatig schoon, maar je ziet over het algemeen wel goed dat haar ogen ontstoken zijn ed. Datzelfde geldt (misschien nog wel meer) voor als ze naar het kdv is geweest, terwijl ze daar echt wel goed voor de kinderen zorgen.

Als je vindt dat de psz in gebreken is gebleven, dan zou ik met ze in gesprek gaan. En niet verwijtend, maar gewoon vragen wat ze gedaan hebben en hoe zij het zien ed. Als dat anders is dan jouw verwachtingen, die daarna uitspreken en vervolgens kijken of je samen tot een oplossing/middenweg kunt komen.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dan ben ik gelukkig gezegend met een PSZ die daar totaal niet moeilijk over doet! Je moet alleen zelf wel zorgen voor luierbroekjes en billendoekjes (in de tas). Finley wil namelijk nog niet zindelijk worden :p.

Oogjes en neusjes schoonpoetsen doen ze hier ook gewoon altijd netjes.

14. misa

misa Niet meer actief

Tja misschien niet netjes. Maar ik twijfel ook of je die verwachtingen moet hebben. Ik ben zelf gastouder en natuurlijk zou ik het schoonhouden. Dus een doekje erlangs zou ik ook niet gek vinden op de psz, maar wat de ene vies of heel erg vind, vind ze ander wel meevallen.
    Hier had laatst ook een kindje in mijn opvang ontstoken ogen. Heel voorzichtig gedaan, kinderen erop gewezen waar kon. Maar toch had een ander kindje en mijn dochter het later ook. Ook 1 dag heftig en daarna snel beter!

En qua verkoudheden: een kindje wat net op de psz of kdv begint zal dit vaak hebben. Zeker in deze perioden. Ze steken elkaar aan en dat is heel normaal. Als het nu niet gebeurd, dan zal je kindje het ws straks op school vaak oppikken.
    Niets aan te doen.

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou er zelf denk ik niet voor kiezen dat een leidster daar steeds de ogen moet schoonmaken. Denk niet dat ze steeds schone handen heeft of goede doekjes om het schoon te houden.

Misschien maar blij zijn dat ze er niet teveel aan hebben gezeten ;)

16. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Precies, onze jongste had het ook van de week en ik maak het ook niet elke tien minuten schoon. Koekt inderdaad wel aan, maar met een nat lapje is dat ook zo weer weg. Zeker na een slaapje zat ze he-le-maal onder het snot en de pus. Smakelijk!

17. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou toen mijn dochters naar de psz gingen kwamen ze echt niet met aangekoekt pus naar huis hoor, en over luiers is echt nog nooit moeilijk gedaan.. Niet overal hetzelfde dus.

Deel Deze Pagina