Allergietest 2 jaar?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Chivay, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hallo,

Weet iemand of het rond 2 jaar al mogelijk is om een allergietest uit te laten voeren? Is dat rond die leeftijd al betrouwbaar?

Ik ben zelf flink astmatisch en heb hooikoorts.... en twijfel of ik evt ook allergisch ben voor katten...

Nu willen we misschien katjes in huis nemen.. Nu kan ik sowieso een allergietest laten doen.. maar mijn dochter? (wordt bijna 2) kan dat al?? Wil voorkomen dat we straks gehecht zijn aan de katjes en ze evt weg moeten ivm allergie...

2. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    kan volgens mij wel maar weet niet of ze dat doen met de rede dat je graag huisdieren wilt? ligt denk ik aan je arts..
    Zou anders even de assistent bellen en je vraag neerleggen.

succes

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Een allergietest is nu nog niet betrouwbaar. Dat is het pas met 4 jaar. Artsen laten dit ookj pas uitvoeren als dit nodig is. Met eten kun je provoceren, maar een kattenallergie kan niet geprovoceerd worden. Verder denk ik ook niet dat artsen dit preventief doen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Echt betrouwbaar is het niet nog.. Dus soms is de score niet of laag, en is er echt wel een flinke allergie.. Lastig dus.. Eigenlijk zou je het moeten proberen. Een paar daagjes ergens logeren waar ze een kat hebben?

5. Chivay

Chivay Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.552
    0
    0
    Utrecht
    Hmmmm tnxs voor de antwoorden.. Na onze vakantie ga ik inderdaad de huisarts maar eens bellen..
    Eerst voor mijzelf... blijk ik al allergisch dan ben ik al klaar ;)

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    dit hebben wij dus !
    test was negatief
    terwijl ons zoontje toch echt wel asmatisch erop gereageerd met asmatische aanvallen en spugen
    wij zijn nu dus genoodzaakt om de katten te herplaatsen

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ben ook zwaar allergisch voor pinda's, maar test was negatief. Het kan ook een kruisreactie zijn.
    Daarbij kan een allergie zich opbouwen. En je kunt er ook juist aan wennen..

Zo hebben mijn vriend en ik beiden de eerste 2 weken enorm lopen niezen toen we onze eerste kat kregen (vroeger ook wel eens last bij andere mensen thuis, bij ene kat wel, andere niet). Maar na een tijdje helemaal geen last meer van ;)!

Denk ook niet dat ze zo'n test preventief gaan uitvoeren.. Wat je wel kunt doen is een (paar) keer met je dochter bij een kattenasiel gaan kijken of op visite bij mensen die katten hebben..?

Deel Deze Pagina