Basisschool frequentie 4 jaar (groep 1)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jennifer0306, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier ook een prikkelgevoelig meisje (hooggevoelig) dat veel tijd nodig heeft om te wennen. Eerlijk gezegd heb ik haar gewoon in het diepe gegooid :), ik vond thuis houden iets wat ik zou doen als heel duidelijk bleek dat het echt, echt niet ging. Grotendeels ook omdat ik werk onder schooltijd en thuis houden automatisch betekende oppas regelen (=niet makkelijk), de drempel lag voor mij hoog. Dus hup, meteen 5 dagen in de week en dan kijken hoe het gaat.

Ze was erg toe aan school (cognitieve uitdaging zeg maar) en dat zal haar wel er doorheen gesleept hebben ;). Ze is de eerste maanden erg op zichzelf geweest, zocht weinig contact met kinderen, zat in schulp, maar deed wel netjes wat de juffen haar vroegen. Ze vond school ook leuk, al was ze thuis (uiteraard) in het begin wel vreselijk moe. Na 4 maanden school was het voor haar zomervakantie en na de zomervakantie kwam ze terug op school en de juffen herkenden haar bijna niet meer terug, kwam helemaal los :D... Heeft wel nog een tijdje geduurd voordat ze ook met kinderen buiten schooltijd ging afspreken, maar ook dat is wel losgelopen allemaal ;)...

Het is nog steeds wel een dame met 'gebruiksaanwijzing', waar we vooral dit jaar (groep 3) druk mee zijn geweest, maar overleg met school is hier altijd goed verlopen.

2. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook zo gedaan bij mijn dochter. Dit gaf mij ook een beter gevoel dan elke dag aankijken of ze het wel trok. Dit was gewoon duidelijker voor haar en ze bereikte zo ook het punt niet dat ze al oververmoeid was. Ze had wel ook een hele slechte weerstand en als zij dat punt eenmaal bereikt had duurde het wel een hele tijd voordat ze weer echt fit was. Toen ze 5 was heb ik haar in de winter ook een aantal maanden op woensdag thuis gehouden in overleg met de juf. Ze waren hier heel soepel in.

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Wij zitten op de Vrije School en daar stelden ze het zelf voor. School is best heel vermoeiend voor zo'n kleintje, dus wennen is echt niet gek.

Ons meisje ging eerst twee en al snel drie dagen per week. Pas na een half jaar zat ze op 5 dagen per week. Ze is altijd om 1 uur uit en was een kdv-kindje, dus al wel kinderen en groepen gewend.

Sowieso heeft de school weinig te vertellen hierin, je kind is namelijk pas met 5 jaar leerplichtig. Ze kunnen wel hun wensen uiten, maar uiteindelijk ga jij er het eerste jaar over. Meestal kan er dus wel veel in overleg met school. Ook baaldagen. Regelmatig werden kindjes een dag thuis gehouden omdat ze bijna ziek waren of gewoon erg moe. Vooral rond de feestdagen als ze toch al veel indrukken hadden. School deed er nooit moeilijk over als de ouders binnen redelijke grenzen bleven.

Deel Deze Pagina