Er zitten bij mij om de hoek 2 scholen die ik overweeg voor mijn zoontje, de zuidwester en de Bavoschool aan de westergracht. De zuidwester heb ik al bekeken, en na de zomervakantie ga ik ook de Bavoschool bekijken. Zijn er toevallig Haarlemmers hier die mij wat meer kunnen vertellen over deze scholen? Ik probeer zelf wat te googlen maar ik vind het toch moeilijk informatie te krijgen, de cito scores zijn ongeveer gelijk, op de website vd onderwijsinspectie is er een rapport over de bavo en niet over de zuidwester, waarom weet ik niet. Het rapport zegt me ook niet zo heel erg veel. Misschien zittne er hier op het forum dames met kinderen die op een van die scholen zitten.. Ik vind het heel erg belangrijk hoe er wordt omgegaan met pesten, ik ben namelijk vroeger gepest en ik wil niet dat mijn zoontje hetzelfde overkomt, hij is een gevoelig jongetje. Ik hoop hier wat meer informatie te krijgen
Ik heb mijn dochter juist om het anti-pest beleid ingeschreven op de Haarlemse Montesorrischool. De "vrijwillige ouderbijdrage" is ietwat exorbitant (450 per jaar) Maar ik denk dat het een erg goede school is. Zuidwester ken ik niet. Op de Bavoschool zitten volgens mij vooral kinderen uit volksbuurten en woonwagenbewoners (rooms-katholiek). In Heemstede zit er volgens mij ook hele leuke rooms-katholieke school (Jacobaschool) Dochtertje van een vriendin gaat erheen