Hoi allemaal, Klein vraagje, mijn meisje heeft last van heel droge lippen, al weken. Smeren maakt weinig uit. Iemand een idee? Ik heb er een foto van. Je ziet vooral de rode droge plekken onder haar lippen, maar de hele lippen zijn droog. Ze maakt de regelmatig nat met haar tong, dat helpt natuurlijk niet. Zou het iets van exceem kunnen zijn? Alvast bedankt, ik vind het zo sneue voor haar!
Waar smeer je mee? Ik smeer elke avond redelijk dik met vaseline (niet alleen de lippen, maar ook rondom de mond, zeker de rode plekken) en daarmee gaan ze slapen. Dat werkt bij mijzelf ook het beste. Wat ik op de foto zie lijkt me geen eczeem, bij mij is het ook weleens zo geweest als ik vergeet te smeren.
Hoi Eylem, wij smeren met lippenbalsem of een soort vaseline met kruiden (iets voor insectenbeten, schrammen, enz. Het werkt verzachtend.) We vergeten het wel eens 's nachts te doen, misschien is dat de truc. Gaan we iig proberen
Hier heeft dochter dat ook een tijdje gehad, veel smeren mer vaseline de gehele dag. Wanneer er gele korsten op komen moet je even naar de huisarts dan is het ontstoken. Hier hielp het vele smeren goed.
Hier smeren we ook gewoon met vaseline. Nu ook op z'n droge wangen en inderdaad voor de nacht, dan kan het lekker intrekken.
Ik smeer op zulke plekken het liefst puur vet. Medela tepelcreme bijvoorbeeld. Dat is wolvet, en helpt heel goed voor zulke plekken. En idd het likken afleren.
Vet houden. Het kan zijn dat die droge lippen ergens door komen. Als ik soms iets gegeten heb, bepaalde kruiden dan krijg ik ook dit soort lippen. Dan is smeren de enige oplossing, en er van af blijven natuurlijk
Hier ook dochter van 3 jaar, heeft ook steeds droge lippen. Ik doe ook altijd pure vaseline erop, en erom heen, ze vraagt t ook steeds zelf. Heb nu ook van vaseline merk, lip theraphy gekocht, wit blauw blikje, dit is ook op basis van vaseline, maar dan nog beter. Paar dagen, paar keer per dag smeren, en t is verdwenen.
Ik denk dat ze dit gewoon zelf veroorzaken door het liplikken en dat het buiten koud en guur is.... Idd gewoon lekker vet proberen te houden en vooral als ze gaat slapen. Doordat het een beetje branderig kan voelen, dat droge, blijven ze continu likken, wat de droogheid ontzettend in stand houdt.
Lippenbalsem werkt vaak alleen maar tijdelijke, en dingen met kruiden zou ik er helemaal niet op smeren... Zou gewoon voor vaseline gaan, lekker dik erop smeren met slapen gaan, en dan is het zo over
Oke, we gaan trouw smeren! En misschien inderdaad dat kruidending laten liggen als kruiden het soms kunnen veroorzaken. Het likken krijgen we er nog niet echt uit; heb het inmiddels wel 100x per dag gezegd. Maar ik snap ook wel dat het heel droog aanvoelt en ze daardoor ongemerkt toch likt. Hopelijk is het snel over
Ik heb zelf ook heel erg snel last van schrale/droge lippen. Ik vind vaseline zelf niet zo fijn, maar Purol zalf wel. Dat voelt gelijk heerlijk aan. Het blijft lekker lang vet (vaseline is er zo af voor mijn gevoel)
Ik heb het zelf ook, en smeer 's avonds idd lekker dik in met Purol, ook de omliggende huid. 's Ochtends is het dan weer zacht! Overdag voor ik bv op de fiets stap ook even een dun laagje erop. Werkt echt heel goed.
Nu gesmeerd met een lippenbalsem obv vaseline zonder toevoegingen. Gek genoeg zag het er vanochtend dramatischer uit dan gisteren, maar lijkt het wel te helen. Ze heeft nu kostjes.... We gaan er mee door en dan is ze hopelijk van haar rode, jeukerige plekken af! (En anders gaan we langs de HA )
Dit. Iedereen krijgt rode en schrale lippen als je de hele tijd je lippen aflikt. Veel kinderen doen het, maar afleren is dus wel zo handig.
Ze is al ruim 5, dan kan ze zelf haar lippen ook smeren als je een balsem meegeeft. Hielp hier altijd goed, dan was het likken heel snel heel veel minder.