Basisschool hele of halve dagen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Eva3006, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier ook gelijk hele dagen.. En op maandag en dinsdag ook nog BSO. Kon niet anders ivm ons werk. Gelukkig waren het maar 2 weken voor de zomervakantie, maar ging eigenlijk prima hier. Ze was wel moe, maar hield het prima vol. En nu na de vakantie gaat ze ook zonder moeite dat ritme weer in. Hier hebben ze woensdag- en vrijdagmiddag vrij..

Maar elk kind is anders hoor, ik zou gewoon eerst hele dagen proberen en als het niet gaat kan je altijd nog minderen..

Jessi79 vindt dit leuk.
  2. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Dankjewel voor alle reacties

Wat fijn dat de kleuters op sommige scholen maar 4 dagen hoeven, of 2 hele dagen en de rest halve..
    En Het scheelt inderdaad ook wat je kind al gewend is. Onze dochter is een ochtend en een middag psz gewend, verder geen opvang etc.
    Dus ja het is voor haar wel een grote verandering.

We hebben nu 2 weken achter de rug. De eerste week is ze 3 halve dagen en 2 hele dagen geweest. En deze week dus volledig meegedraaid tot vandaag.. Ze wilde ineens niet naar school, huilen terwijl ze de andere dagen met plezier ging. (Zo uitte de vermoeidheid zich dus) juf zei al, ze gaat niet voor 100 maar 200% in de klas dus logisch dat ze moe is. Daarbij hebben ze liever dat ze minder komen, maar wel met plezier, dan dat ze er tegenop gaan zien.
    Zelf vind ik het wel een beetje moeilijk moet ik zeggen.. wanneer geef je daar nou aan toe. Maar het was wel echt even nodig. Ik kon aan alles merken dat ze erg moe was.

Youtan vindt dit leuk.
  3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben de eerste week achter de rug. Ze gaat juichend naar school 's ochtends. Volgens juf had ze meteen al langer mogen blijven, maar ik zie dat ze nauwelijks eet /drinkt op school. Dus blijkbaar maakt het veel indruk. Ze is wel weer helemaal bijgekomen tegen de tijd dat we thuis zijn, en is dan super super super druk o_O

Deel Deze Pagina