Basisschool kind verkouden testen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Gewooniemand, 10 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja dat is wat ik zeg haha. Gewoon verkouden is niet testen. Enkel met veel hoesten.

In contact geweest met besmet persoon en klachten=testen. Zou ik zelf overigs ook willen los gezien van de beslisboom.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.780
    18.927
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je kind in contact is geweest met iemand met corona, zou ik sowieso laten testen. Zéker als hij daarbij ook nog eens corona-gerelateerde klachten heeft.

Onze jongste is nu, sinds kinderen getest kunnen worden, 2x getest. Beide keren omdat hij enorm hoestte. De oudste is nog nooit getest. (Ja, één keer zelftest voordat we op kraamvisite gingen.) Zelftest vinden onze jongste vervelender dan naar de GGD. Want bij de GGD krijgt hij een dapperheidsdiploma. ;)

3. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Gelukkig een negatieve uitslag!

Fuddey, littlemunchkin, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier al regelmatig getest, vooral in de periode toen een snotneus nog niet geaccepteerd werd op school ;)
    We werken beide in de zorg en konden niet thuis wachten tot de verkoudheid weer over was.

Echter toen zoonlief wél corona had, omdat mijn man en later ik ook positief waren, had hij alleen maar hoofdpijn.... Geen koorts, hoest of snotneus te bekennen. Als hij het ergens anders had opgelopen en mijn man en ik niet positief waren, dan hadden we hem in zo'n geval niet laten testen. Dus ja, hoe betrouwbaar is het om van bepaalde symptomen uit te gaan... helemaal niet dus ;)

Nu volg ik gewoon de beslisboom. Dus als ze alleen een snotneus hebben gaan ze wel naar school, zonder getest te zijn.

Mapje, Gewooniemand en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  5. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen hebben helemaal geen klachten gehad toen zij besmet bleken. Zij zijn ook getest omdat we corona binnen het gezin hadden. Anders hadden we het bij hen ook niet geweten.
    Nu is zoon van 5 lekker verkouden. Snotteren, hoesten. Ik heb hem maar thuis gehouden, maar ik vind het eigenlijk niet nodig om te testen. Hooguit om weer naar school te mogen, maar ik geloof niet dat hij corona heeft. Er zijn er hier in huis meer verkouden, oudste dochter heeft zich zelf wel laten testen. Zij was gewoon negatief.

Mapje vindt dit leuk.
  6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Ik heb nog overlegd met school of hij nu wel of niet mocht komen. Een negatieve zelftest vonden ze voldoende om toch naar school te mogen. Dus ik heb hem vanmorgen uiteindelijk toch nog naar school gebracht.

Willemijntje19 en olleke vinden dit leuk.
  7. Merlino

Merlino Fanatiek lid

21 sep 2021
    2.286
    3.965
    113
    Vrouw
    Heb jij een test gedaan bij hem? Ik durf dat dus niet zelf…ik ben dan bang dat ik te diep ga ofzo, ook stom hè? Terwijl mijn kinderen dat gedoe van naar teststraat moeten liever niet hebben.

8. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.027
    14.683
    113
    Vrouw
    Is niet stom hoor. Ik doe het ook rustig bij mijzelf. Mijn dochter van 20 doet het liever niet zelf, dus daar doe ik het ook wel bij.
    En ik heb inmiddels zoveel zelftesten bij de grotere kinderen gedaan, dat ik het echt geen probleem vond. En hij ook niet.
    Gewoon rustig inbrengen en een paar keer ronddraaien.

Merlino vindt dit leuk.
  9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ooit een neuspeuterende peuter gezien? :o:
    Ze zetten grote ogen open, wenkbrouwen omhoog en die vinger diep erin.

Dat is voor de test ook de beste houding. Ogen wijd open, wenkbrouwen omhoog, mond open. Zo zetten de holtes zich open en voelt het kind amper iets van. Als je tegendruk voelt in de neus, stoppen en 5x ronddraaien.

Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina