ervaringen gezocht

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door K1986, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K1986

K1986 Actief lid

18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve mama's

Ik heb een vraag en hoop dat er vrouwen zijn die in een soorgelijke situatie zitten of hebben gezeten,

Op het moment zit ik wegens omstandigheden in de ziektewet, woon hierdoor tijdelijk bij mijn vader met mijn dochtertje van bijna 6 maanden ( voor mijn zwangerschap woonde ik ook al bij mijn vader, maar nu verplicht zeg maar ) korte uitleg volgt...

Ik maak me toch heel erg zorgen over de toekomst. Hoe ga ik een huis vinden zonder inkomen? ja de ziektewet. Krijg ik dan wel een huis toegewezen? Ik heb ervoor gekozen om voor de kleine te gaan, ookal zou ik dat alleen moeten doen. Ik ben een sterke vrouw, maar heb door de jaren heen ook een rugzakje gecreerd die duidelijk groter is dan ik had verwacht. Ik heb hier hulp bij ( psycholoog ) omdat ik de nodige dingen een plekje wil geven, en straks een nieuwe start kan maken.

Zijn er vrouwen die in een soort gelijke situatie hebben gezeten. Die ook geen eigen woning hadden, ziektewet of andere uitkering.

ben erg benieuwd naar verhalen en dan vooral ook de succes verhalen natuurlijk :D

Hoe jullie bv van thuiswonend naar een eigen woning zijn omgeschakeld en hoe jullie werk en opvang hebben gecombineerd met de kleine.

Ik hoop niet dat het een warrig verhaal is. Heb gwn een megadip waar ik doorheen moet. alleen is het op het moment erg lastig. Misschien maakt dit het wat duidelijker. Ben op mijn 19e mijn moeder verloren, heb dit nooit verwerkt.vorig jaar ben ik erachter gekomen dat mijn zusje schulden heeft gemaakt op mijn naam waardoor ik dus noodzakelijk bij mijn vader woon aangezien zij met de noorderzon is vertrokken. Ongepland zwanger geraakt, geen vader in beeld. en nu trotse mama van mijn prachtige dochter. En zo zijn er nog een aantal dingen die in een korte tijd gebeurd zijn, vandaar dat ik alles op een rijtje wil hebben voordat ik verder ga met mijn leven.

Nu is het vast nog warriger dan het al was, maar daar ben ik goed in. Sorry :D

Hoop dat ik wat verhalen kan lezen

bedankt alvast

2. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hoi meid

wat een verhaal.... maar je bent niet de enige met warrige verhalen hier hoor

ikzelf was 6 mnd zwanger toen mijn ex wegging. had weliswaar wel een huis en baan maar ben toen zoontje 6 mnd was wel verhuisd (woonde bij familie van ex in de buurt niet geweldig dus). ben van iemand gaan huren die koophuis had en naar buitenland ging. woon ik nu nog

heb altijd 4 dagen gewerkt en gecombineerd met kdv. ging prima hoor al is het wel plannen en afstemmen.

heb ook schulden, zit in wsnp dus weet wat het is. nog tot juni 2013 moet ik. gaat nu gelukkig allemaal prima.

nu tijdelijk in de ww wegens bezuinigingen en nog geen nieuwe baan omdat ik zwanger ben.. maar komt wel goed na verlof.

dus heus komt goed hoor....
    verdiep je ook even in topic over adviezen voor nieuwe alleenstaande mama's. daar staan ook een hoop links etc.

succes ermee

Deel Deze Pagina