Basisschool - situatie nu

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Zana28, 5 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hier ook 33 en heb binnenkort mijn 2e prik. Ben ook niet uit de griepprik groep oid.

2. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier heeft school er nooit heel panisch in gezeten. Bij milde klachten welkom. Nul uitbraken in onze school gehad, geen leerkrachten besmet en ook geen bso leidsters. En dat met toch al snel veel besmettingen hier in de randstad.

Chronische verkouden kids waren ook gewoon welkom. Mijn kind is nooit ziek, maar in de winter wel drie maanden lang verkouden. Mocht gewoon komen.

Ik denk dat je als ouder ook gewoon goed na moet denken. Is zoon verkouden dan breng ik hem. Is dochter verkouden dan moet ik er iets mee, zij is namelijk bijna nooit verkouden. Dus dan blijft ze gewoon thuis en testen we.

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  3. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.844
    4.103
    113
    Nee hoor, en wij hebben echt zodra het jaartal genoemd werd direct gepland allemaal en allemaal binnen 2 weken dan de 1e afspraak.
    Maar bij de jongere leeftijden ging het ook steeds rapper (soms 2 jaartallen per dag, terwijl mijn collega en ik 7 jaar schelen en er 2 weken tussen zat qua mogelijkheid om te gaan plannen).
    Ik denk doordat er al steeds meer mensen via andere criteria (werk, medisch) al geprikt waren en de capaciteit is daarna nog behoorlijk opgeschroefd.

femkes vindt dit leuk.
  4. Mar76

Mar76 Actief lid

4 mrt 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Dit inderdaad. Mensen uit 1966 mochten van af 20 mei een afspraak maken en mensen uit 1988 vanaf 9 juni (was nieuwsgierig dus heb het ff opgezocht). Zit maar drie weken tussen dus. En het priktempo is ook steeds opgevoerd. Rond eind augustus zou iedereen die wil in ieder geval volledig gevaccineerd kunnen zijn, dus ik hoop volgend jaar ook weer gewoon verkouden kinderen naar school!

GossipGirlxoxo en olleke vinden dit leuk.
  5. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Dit stond daarnet in het liveblog van de NOS:
    upload_2021-7-7_10-11-30.png

mamameer, SAARC, Spectre en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Fijn dit!

7. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Zo dit zou erg fijn zijn met een dochter die zowat elke maand wel een keer verkouden is...
    Als ik google vind ik het ook terug op de site van het jeugdjournaal bv, maar niet op de site van het RIVM.
    Weet iemand waar dit terug te vinden is? Want de snotneus begon hier net al weer zag ik, dus het zou erg fijn zijn dat als het doorzet ze maandag gewoon naar school kan zonder dat ik haar weer moet laten testenn.

8. Wowww

Wowww Niet meer actief

Dit gaat vanaf maandag in, dus dan zal het aangepast worden op de site denk ik.

babbel1983 vindt dit leuk.
  9. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.844
    4.103
    113
    Wij hebben bericht gehad dat ze de nieuwe regels respecteren, maar met de vraag erbij of iedereen wel kritisch wil blijven of je een verkouden kind naar school stuurt of een dagje thuishoudt, zodat ze de laatste 2 weken goed door kunnen en voor iedereen de vakantie goed kan beginnen.

GossipGirlxoxo, Ischa31 en femkes vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#50 GossipGirlxoxo, 9 jul 2021
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jul 2021
    Zo gaat het hier ook. En op zoon zijn middelbare school ging het net een stapje verder. Bij klachten en negatieve test van de GGD was je ook niet welkom op school. Ook al is het een bewezen verkoudheid wilden ze niet dat je andere leerlingen of docenten daar dan weer mee aan zou steken en die weer thuis moesten blijven tot de testuitslag er was. Het online onderwijs op zijn school was wel super goed geregeld dus ondanks dat hij de afgelopen 2 maanden echt heel veel live lessen heeft gemist (vermoedelijk hooikoorts maar niet bewezen) heeft hij geen onderwijs gemist omdat hij al die lessen wel digitaal heeft kunnen volgen. Als dat niet zo goed geregeld was had ik denk ik ook wel in protest gegaan tegen het weigeren naar school te komen bij een negatieve ggd test.

Wij hebben wel een week of 3 geleden een mail gehad van de basisschool dat de regels landelijk versoepeld waren maar dat school tot de vakantie nog vast hield aan de regels zoals tot die tijd werden gehanteerd omdat het bijna zomervakantie was en ze voor die korte tijd niet weer wilde veranderen. Maar of dat nou doelend was op thuis blijven bij lichte klachten of geen ouders welkom in het school gebouw was of het strikt gescheiden houden van de klassen, dat werken met die cohorten, dat is me niet helemaal duidelijk.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hier zijn ze vrij makkelijk.
    Met lichte verkoudheidsklachten mogen ze gewoon naar school.
    C heeft last van een chronische hoest. Hier heeft ze inmiddels een puf voor maar op sommige momenten gaat het toch weer fout.
    Dan mag ze gewoon naar school.
    L heeft hetzelfde probleem en moest constant opgehaald worden van de opvang.
    Inmiddels hoeft dat ook niet meer, maar van de week was er een ouder die der zieke zoon kwam ophalen en L was op de achtergrond even in een hoestbui beland waar ze dan een tijdje in blijft hangen.
    Die ouder eiste dat zij ook opgehaald werd.
    De leidsters hebben toen ook aangegeven dat zij chronisch hoest en dit bekend is in haar dossier.
    Moedeloos word je er van.
    Zeker als je dus kinderen heb die gauw een verkoudheid oppikken of dus chronisch hoesten etc.

12. GossipGirlxoxo

Hier vroegen de juffen bij zwemles telkens aan de kinderen hoe het die dag of week (op zaterdag) op school was om een soort van te controleren dat ouders kinderen niet wel naar zwemles brachten terwijl ze met lichte verkoudheidsklachten eigenlijk thuis van school waren. Ben erbij geweest dat 1 kind dus vertelde dat ze niet naar school was geweest die woensdag en die mocht direct terug naar moeder om weer aan te kleden.

13. GossipGirlxoxo

Dat vind ik dus nog wel een dingetje. Ik schaam me gewoon op straat als dochter een keer hoest. Dat doen kleuters namelijk weleens maar voel me bijna een misdadiger als ik dan wat boze blikken krijg. En ik ga na school altijd een ijsje eten met dochter en die heeft de rare eigenschap dat ze van softijs, schepijs en milkshakes altijd gaat hoesten dus wandelend naar huis met het ijsje hebben we altijd wel iemand die dan een beetje angstig of boos onze kant op kijkt. Maar dat is dan ook geen reden om zo lang dochter geen ijs meer te geven.

14. tuc

tuc Niet meer actief

ik heb er inmiddels iets tegen op gebouwd. Ik loop 11 maanden per jaar met een niezend kind over straat, en nu met inmiddels 2 oppaskindjes die herstellende zijn van RS virus. Ik trek me er niks van aan, maar vind het wel irritant.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Dit soort voorbeelden moeten veel meer worden meegenomen in de beslissingen rond regels voor de kinderen. Het moet niet zo zijn dat alle kleine kinderen de rest van hun leven trauma's overhouden aan deze pandemie. We doen alles om onze ouderen en zwakkeren te beschermen maar er moet serieus ook wat meer rekening gehouden worden met het beschermen van onze kinderen. Niet tegen het virus zelf maar wel met alle gevolgen dat het virus voor ze heeft.

ButterflyPassion, Liekje81 en tuc vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Zo gigantisch mee eens! Kon af en toe wel gillen van dit soort dingen. Heb zoon weleens mee naar huis genomen als een ouder in de klas kwam met kind en vertelde ja Pietje heeft vanmorgen vroeg gespuugd of had vanacht koorts heb een zetpil gegeven maar nu gaat het wel weer. Echt fijn dat jij wilt werken en dat voor je kind gaat maar die van mij word niet besmet door jouw bacterie/virus bronnetje, toedeloe!!

Felice vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina