vraagje over autostoel 15-36 kilo

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by rjdn12, Mar 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hai allemaal,

Wij willen alvast een autostoel groep 3 gaan kopen voor ons zoontje. Welke stoel raden jullie aan?
    Het verschilt namelijk allemaal nogal in prijs en ik vraag mij af of een dure wel echt nodig is aangezien de gordel voor de veiligheid zorgt...?!

Graag jullie ervaringen!

Groetjes!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Wij hebben de romer kid en die kost best wat maar kan je wel tot ca 12 jaar gebruiken!! Hij sluit met de gewone autogordel maar de hoofdsteun is in hoogte verstelbaar en heeft van die zijkanten waardoor je kind ook beschermd is bij botsingen via de zijkant. ook lekker als ze nog per ongeluk in slaap vallen ;)
    Als ze ouder zijn kan het hele ruggedeelte eraf en kan je ook alleen de zitverhoger gebruiken. Multifunctioneel dus!

3. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

Apr 17, 2009
    213
    0
    0
    Wij hebben de maxi cosi rodi air protect geloof ik.
    Idd met een rugsteun en zijkanten aan het hoofd, zoals druif schrijft extra veiligheid bij hoofd, van het weekend hebben we voor het eerst lange rit gemaakt met die stoel, onze dochter viel dus in slaap, en lag sliep heerlijk, met een stoelverhoger heb je dat niet, want dan gaan ze schuin hangen denk ik. Dus ik ben erg blij met deze aankoop, hij is idd duur, maar je kan hem lang gebruiken.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja even de aanbiedingen aflopen... Wij hebben nu voor 65€ eentje van maxicosi.
    Blijkbaar oud model dus ineens een stuk goedkoper. En dat het model van vorig jaar is maakt ons weinig uit.
    De veiligheidsdienst van vorig jaar zijn niet schokkend anders dan die van dit jaar tenslotte :)

Rodi SPS Maxi-Cosi | Rodi SPS compact Kinder autostoel Maxi-Cosi

Tip: niet alleen babyzaken kijken maar ook halfords of ANWB bijvoorbeeld.

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    O die rodi is ook niet zo duur dus. Ik wil sowieso een stoel, met zijleuningen en hoofdsteun. Maar wat is het verschil tussen een bijvoorbeeld een dure van Romer of een goedkope van Gamma?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik had een auto stoeltje nummer 1 van gamma en 1 van Maxi cosi voor in de andere auto en de stoel van de bouwmarkt zal ik nooit meer kopen! De bekleding laat heel snel los, zit harder, plastic is dunner etc. Voelt gewoon slap aan en is het t geld niet waard!

7. Saskia78

Nouja met romer is 1 ding zeker: kwaliteit.
    Handig in grbruik, kwaliteitsspul.
    Mc is voor mij een goede 2de plaats

Ik zou niet zo snel gaan voor een stoeltje uit de BOUWmarkt.
    Dan zou ik eerder de Hema overwegen eerlijk gezegd.
    Maar blijft.. Dure stoeltjes zijn vaak net iets handiger in gebruik, kwalitatief net wat beter... Rij je nooit verder dan de lokale suup zou ik het misschien wel overwegen maar wij rijden vaak toch een uur en regelmatig ook wel 3.. Tja dan is lekker zitten toch ook belangrijk.

8. diddi

diddi Bekend lid

Jan 1, 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een maxi cosi rodi bij Halfords vandaan. Aanbieding afgewacht en hem toen daar gekocht! Wij zijn er super blij mee, werkt makkelijk en dochter zit er lekker in.
    Wij hebben wel onze dochter in de verschillende stoelen laten zitten en zij vond deze het prettigst!

9. Storm

Storm Niet meer actief

Wij hebben de MC Fero Fix voor mijn oudste. Deze zit vast op het isofixsysteem van de auto. Vond hem qua prijs nog meevallen, gezien de groep 2 stoel €279 was toentertijd (MC Tobi).
    Maar inderdaad ook gekozen voor rug en zijsteun + airprotect systeem aan de zijkanten ter bescherming van het hoofd.
    Voordeel dat de stoel vastzit in de auto is dat je de gordels los kunt laten als je kind er niet in zit. Anders heb je grote kans dat de stoel door de auto slingert als je plots moet remmen of een ongeluk krijgt. Maar dit voordeeltje werd ons pas later verteld door een vriendin.

10. Saskia78

Ik had al even op de site gekeken... Ze verkopen hem niet op het moment. Die van ons komt daar ook vandaan namelijk :)

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Maxi-Cosi Rodi SPS heeft over t algemeen geen beste revieuws. de gordel rolt niet goed terug als je kindje naar voren heeft gezeten. ik twijfel dus nog want ook wij willen nu alvast een nieuwe stoel aanschaffen

12. Saskia78

@roozjuh: nog niks van gemerkt..

Maar ons kind moet (en blijft dus) gewoon in dr stoeltje zitten en niet door de halve auto hangen :)

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ja die van ons zit ook stil maar denk zeg t hier ff voor als je wel een bewegelijk kind heb :p wij gaan m denk ik ook aanschaffen. vind het een mooie prijs. vanavond ff met manlief overleggen. zoon kan er nog niet in dus misschien dat manlief wilt wachten (zoon is 13.5kilo nu)

14. Saskia78

@roozjuh: het was geen eh.. Aanval ofzo..
    Meer dat wij het gewoon niet zo gemerkt hebben... Maar dat het niet perse daarmee ook niet waar is :)

15. ilsk

ilsk Nieuw lid

Mar 27, 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    wss te laat voor je, maar wij hebben een cybex pallas 2fix, dit is een stoeltje groep 2 en 3 ineen, ideaal (in ieder geval als groep 2 stoeltje, als groep 3 hier nog niet in gebruik)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    ik zag het ook niet als aanval ;) ik wil m denk ik zelf ook hebben want tja, die ene keer dat mijn zoon naar voren gaat leunen.. :D

Share This Page