Er zijn drie meiden in de klas , en 1 ervan is mijn dochter. (a) Nu heb ik wat geregeld dat mijn dochter samen met n , gaat dansen. Vroeg ook aan mijn dochter met wie wil je dansen met n dus. Vandaar dat j dus niet mee ging. Vandaag ging n even bij me roepen, dat ze met ons mee ging naar huis toe en naar het oefen dansfeest toe gaat. Daar stond die moeder van j ook bij. Toen dacht ik oeps , en heb soms het gevoel dat ze ons erg in de gaten houdt wat wij doen, beetje eng eigenlijk, maar goed. Maar nu ik er over na denk, mijn dochter wil niet zo met haar spelen, ze is niet zo aardig. Mijn dochter heeft wel eens verteld dat ze erg bazig is. Dat andere meisje niet (n) Die moeder van j , is ook apart moet ik zeggen, dus heel erg vindt ik het niet. Die moeder is erg van ooh mijn j mag niks te kort komen, dus als jij dat ook hebt, moeten zij dat ook, en als mijn dochter met haar speelt, dan moet j ook de volgende dag met haar spelen. Dus hoop niet dat het een strijd gaat worden, zo aan elkaar trekken. Daarnaast komen er van de combiklas andere kinderen bij, en wordt het dan 1 klas . Gelukkig heeft mijn dochter dan ander meiden in de klas . Hopelijk gaat dat andere kind dat zo bazig is, met andere meiden spelen. we zullen zien. We zullen zien volgend jaar! gr jmm ps als je dit verhaal niet begrijpt, vraag het aan me (wat je niet begrijpt)
Ik begrijp het ook niet helemaal.. Zitten er maar 3 meisjes in de klas en denk je dat je dochter daarom verplicht is om met beide meisjes te spelen?
Sorry vind het hele bericht bijna niet te begrijpen. En wat ik er wel van begrijp maak je niet zo druk. De ene week is klaas het vriendje en week er op jan. Dat veranderd nog vaak bij kinderen. Dat ze het andere meisje bazig vind dan speelt ze er toch niet mee zie het probleem niet zo. En je klinkt trouwens net zo als die moeder die op je neer kijkt. En voor de rest laat ze het samen onderling uitzoeken. Echt het gebeurt! Jij komt voor je kind week 1 week 2 spelen ze weer met elkaar. En sta je van ??????????
Leer je dochter, dat ze mag afspreken/spelen met wie ze wil en dwing haar niet te spelen met kinderen, die ze niet leuk vindt. Ook belangrijk: Leer haar dat andere kinderen diezelfde keuze mogen maken, dus dat n ook wel eens met j wil spelen en dat dat niet erg is. Zo leert je dochter ook los te laten, want als zij aan n gaat trekken, dan is de kans aanwezig, dat zij dat vervelend vindt en dan vanzelf liever met j gaat spelen. Andersom: Als je gaat trekken aan n dan komt n vanzelf wel naar a toe.
ik wou dat de moeders andere moeders niet zo hard zouden veroordelen. natuurlijk willen alle moeders alles en het beste voor hun kinderen. ik bemoei me niet zo met de speelafspraken van mijn zoon. allerlei kinderen komen hier spelen en hij gaat ook naar verschillende kinderen. soms is het leuk en soms is het saai etc. soms is er een ruzie. in jouw geval lijkt me helemaal niets aan de hand. alleen dat je je ergert aan een andere moeder. als je kind een ander kind te bazig vindt dan speelt ze dan niet zo mee met dat kind. maar vaak doen ze dat ook gezellig wel. ze zijn niet zo te vertrouwen wanneer ze over andere kinderen of over zichzelf praten. laat het los.
Ik erger me ook wel eens aan meidengedoe onderling, maar het is een leerschool. Ze moeten zelf ervaren wat de gevolgen van hun gedrag zijn en vaak is het moment zelf niet leuk voor je kind of voor jouzelf om te zien hoe het gaat, maar komt het vanzelf wel goed. Laat het los, laat het gaan.... Verder ben ik het met LadyXochi eens, geef je dochter advies over hoe ze hier mee om kan gaan, maar ze moet het toch zelf doen, dat kun jij niet van haar overnemen.