veel kreunen/steunen tijdens slapen (37 weken geboren)

Discussion in 'Prematuur' started by sundance11, Feb 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Mijn zoontje is nu 6,5 week, hij is geboren (ingeleid) met 37 weken.

In het begin kreunde en steunde, piepte, gorgelde, keelschrapen etc bijna continue in de slaap.

Het is wel wat minder geworden, de slaap van 20.30 tot 1.30 is vrijwel stil, maar na de voeding van 1.30 slaapt hij heel onrustig, hij maakt allerlei geluiden, maar huilt ( meestal) niet.
    Sinds vorige week dik ik de voeding in ivm terugkomen van de voeding. Hij slaapt beter en langer, maar de onrust blijft.

Nu las ik dat dit ook normaal gedrag is bij kindjes die te vroeg geboren zijn, heeft iemand hier ervaring mee?

Hij zelf lijkt er geen last van te hebben, maar hij slaapt tijdelijk nog bij ons op de kamer, omdat kamer van dochter nog niet klaar is. Dus wij doen na die voeding bijna geen oog meer dicht.

Ik heb wel het idee als hij bij ons ligt dat het minder is. Maar ons bed is maar 140 breed dus dat is ook niet ideaal om met zijn drieën in te slapen.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Liam is met 39+1 geboren maar die maakt ook veel geluidjes s'nachts. Volgens cb arts is dat omdat ze de dag moeten verwerken en daar groeien ze uiteindelijk overheen maar kan even duren. Ik doe oordoppen in want hij ligt ook op de kamer en anders doe ik ook geen oog dicht. Als hij huilt hoor ik het echt wel. Wel goed opletten als hij bij jullie in bed slaapt hoor...

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Vertoonde je zoontje prematuurgedrag na de geboorte? Dit past namelijk heel erg bij prematuurtjes. Dit duurt wel even, bij onze zoon tot 4 maanden na de uitgerekende datum. Hij perste voornamelijk heel veel.

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier ook heel erg gehad. Begon een week na de geboorte (geboren op 33.6) en stopte pas rond de 3 maanden. Hij leek wel een knorrende oude vent :D

5. sundance11

sundance11 Actief lid

Jul 24, 2011
    328
    0
    16
    Hij had het de eerste week ook bijna niet. Dat begon inderdaad halverwege de kraamweek. Zoals ik het lees kan het dus nog even duren.

6. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Hier ook, nog steeds al is het wel minder. Destijds werd het door de kraamhulp uitgelegd dat haar lichaampje druk bezig was. Op andere momenten hoorde ik haar niet eens ademhalen zo stil was ze.

7. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

Jul 26, 2010
    2,732
    44
    48
    Het schijnt neurologische onrijpheid te zijn. Zelf hebben ze daar geen last of hinder van.

8. Storm1

Storm1 Actief lid

May 19, 2014
    208
    0
    0
    Wauw ik had me er nog niet echt zorgen om gemaakt of bij stil gestaan dat t door prematuriteit kan komen... Vandaar mijn knorrende man als hij slaapt hihi...

9. Maaiike

Maaiike Actief lid

May 3, 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een kreunende dame gehad. Volgens de kinderarts typisch prematuur gedrag.

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

hier ook werd idd ook gezecht dat het normaal is bij een prematuur

11. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

Dec 22, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verpleegkundigen zeiden dat het vele variaties heeft, tot zo hoog als een cavia piept, dát geluid.

Idd volkomen normaal bij prematuren of net-wel/niet prematuren. Randjes tellen ook mee ;)

12. Light

Light Fanatiek lid

Jun 15, 2014
    1,549
    100
    63
    Ah, ook hier herkenbaar (37+2), alleen niemand die me gezegd heeft dat dit bij de termijn hoort. De kleine man snurkt nog harder dan mijn grote man ;)

13. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Telt dit dan ook voor voldragen kindjes? Mijn meisje is geboren met 40 weken maar maakt exact dezelfde geluiden overdag en s nachts met slapen

14. deerpeer

deerpeer Lid

Aug 15, 2014
    26
    0
    1
    Hier ook een geitje in huis. Schreeuwen, gillen, knorren, keelschraper, grinniken, piepen en persen, allemaal in d'r slaap. Ik lig vaak helemaal in een deuk :) Ze ligt ook nog bij ons op de kamer dus we krijgen alles mee.

Prematuur meisje. geboren met 32 weken 5 dagen.

15. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja herkenbaar, dit was voor ons reden genoeg om onze oudste zoon na twee weken al te verhuizen naar zijn eigen kamer. Helemaal gek werden we ervan. Onze jongste is nu 6 weken en slaapt nog steeds bij ons op de kamer. Hij is veel stiller met slapen dus hij mag wel blijven:D
    Thijs is met 38 weken geboren en hidde met 38+2 dus ik weet niet of het heel speciaal hoort bij te vroeg geboren kindjes.

16. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

May 27, 2014
    1,225
    650
    113
    Wij hebben ook een kreuner en huiler (helaas). Vooral het huilen vind ik ontzettend zielig, hij is ontroostbaar in zijn slaap. Knuffelen helpt wel gelukkig. Sjaak is geboren met 36+2.

17. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    let anders op of hij hele voedingen eruit gooit, dan is het misschien nodig om het wiegje schuin te zetten, bij ons hielp dat direct dezelfde nacht al

Share This Page