Basisschool

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Krissiefeur, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ons meisje wordt bijna 4 en begint na de kerstvakantie op de basisschool. We hebben van haar school alleen nog niks gehoord. Niet in welke klas ze komt en wanneer ze mag gaan wennen. Terwijl het over 2 weken al vakantie is! Heb er al achteraan gebeld 2 weken geleden, ze waren er mee bezig. Maar nu nog steeds niks... Weet iemand of dat normaal is?

2. p1982

p1982 Niet meer actief

hier wordt jongste eind jan 4 jaar en mag wennen half januari, hebben net na de herfstvakantie al een brief gehad met wen momenten en welke klas

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Oudste wordt in februari 4 en mag 5 wkn ervoor elke woensdag wennen. Geloof dat we daar begin oktober al bericht van kregen.

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er even achteraan bellen als ik jou was.

5. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Even bellen of er langs fietsen.

Hier wordt ze 18/1 4jaar en mag ze vanaf 4/1 komen wennen.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou ook maar even bellen. Hier zijn ze de klassen van de april/mei kinderen aan het indelen en dan over een paar weken krijgen de ouders daar al bericht over.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hadden een "last minute gesprek" omdat ze eind september jarig was en school het onhandig vond om voor de zomervakantie al dat gesprek te doen.
    Maar dat was evengoed een maand voordat ze naar school ging.
    (En ze mocht daarna ook meteen wennen... )

Dus ja, ik vind het wel een beetje kort dag :)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Mijn zoon gaat begin februari naar school, toevallig ook eens naar geinformeerd. Ik krijg na de kerstvakantie de welkomskaart met de klas en de wendagen erop. Tamelijk laat in mijn ogen. Bij mijn dochter kreeg ik hem al 3 maanden vooraf ofzo (andere school)

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    das nog vroeg in mijn ervaring.
    dl kreeg de week van tevoren de uitnodiging om een middagje te komen kijken.
    die middag kreeg ik meteen een kaartje dat ze vanaf de volgende dag al elke dag op school verwacht werd:$

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik weet nu al dat mijn zoontje volgend jaar na de zomervakantie mag starten.. dat heb ik al per mail bevestigd gekregen. Ook dat het een continurooster wordt is mij al bekend gemaakt. Wel fijn :)

11. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij kregen 6 weken voor de officiële start iets te horen. Een kaart per post voor onze dochter van de juf en een telefoontje van de juf.
    Dit was dus 2 weken voor het starten van de wendagen. Ze is 2 weken gaan wennen. In totaal 5 dagen.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Erachter aan bellen.

Bij ons was er ook iets mis gegaan waardoor wij dus niets hoorden. Een paar belletjes erachteraan en hij kon zo komen wennen.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Hier gaan ze 5 dagdelen wennen inprincipe

14. p1982

p1982 Niet meer actief

hier is het wennen ook 5x in 2,5 week ongeveer

dag nadat ze 4 jaar zijn geworden alle dagen naar school

15. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Toen mijn dochter 4 werd, februari, is ze eind november al gaan wennen. Elke week 1 ochtend, 10 wenochtenden in totaal. Kerstvakantie zat er tussen.

Mijn zoontje wordt eind juni 4. Hij mag na de meivakantie(half mei) elke week een ochtend komen tot de zomervakantie.

16. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Hier ook in de kerstvakantie 4 jaar. Wij werden in oktober gebeld voor een kennismakingsgesprek met de juf. Zoon mocht ook mee en hij kreeg ook een kleine rondleiding; waar hang je jas op, waar zijn de wctjes, de gymzaal en natuurlijk in de klas kijken.

Wij konden kiezen of voor de vakantie een aantal keer wennen of na de kerstvakantie rustig beginnen met halve dagen. Het laatste leek ons het rustigst voor zoontje gezien december al druk genoeg is.

Dus ik zou zeker even bellen!

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje gaat vanaf volgende week fulltime en is al 5 weken op de dinsdagochtend aan het wennen, een klasgenootje van de psz gaat na de kerstvakantie naar de kleuterschool en is ook al aan het wennen. Vind het dus ook rijkelijk laat.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Hier ook pas een week of vier van te voren de info en twee ochtenden wennen. De jongste mag begin maart naar school en voor januari horen we daar nog niets over.

19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier hoor je ook pas wat een kleine maand van tevoren. Wennen doen ze verder ook niet aan.
    (Sowieso is dat nu ook niet mogelijk, want ze start in een nieuwe instroomgroep)

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn jongste gaat in maart beginnen. Wij hebben volgende week intakegesprek en wennen vanaf februari, 5 dagdelen verdeeld over drie weken.

Dus ja ik zou wel even bellen. Dat niet je inschrijving zoek is geraakt ofzo.

Deel Deze Pagina