hack poging gmail :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Thymra x Xi, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thymra x Xi

Thymra x Xi Niet meer actief

Ik zie net op mijn telefoon dat ik een email van Google heb gehad over een mogelijke hack poging op mijn gmail account.

Volgens de email heeft Google het geblokkeerd omdat de poging uit china komt via een app/mobiel. Ip en adres gegevens staan in de email.

Dit is de eerste keer dat ik zo'n email heb ontvangen, ik kan mijn wachtwoord niet aanpassen via mijn telefoon en onze computer heeft nog geen Internet :( voel me echt niet gemakkelijk nu, er staan best belangrijke gegevens in mijn email. :O
    Hoop echt dat Google het blijft blokkeren tot ik mijn wachtwoord heb aangepast.

Heeft iemand hier ook zoiets mee gemaakt?

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb het ook een keer gehad bij mijn gmail account. Ik heb direct mijn gegevens gewijzigd. Er was dus poging gedaan om een paar keer in te loggen.

Een tip: Als je je wachtwoord wijzigt kies voor zinnen.. :)

3. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Blijft geblokkeerd. In ieder geval, dat is mijn ervaring. Bij mij hebben ze t bij 2 verschillende gmail adressen geprobeerd, ook uit China. Bewaar t mailtje goed en zodra je via een pc je ww kan wijzigen, doen. Je krijgt dan ook wat beveiligings vragen enzo die je moet beantwoorden.

Andere vraag, heb je thuis helemaal geen inet? Maar kan je pc wel verbinding maken met wifi? Je kan namelijk (indien je inet bundel op je toestel groot genoeg is), je gsm tijdelijk zo instellen dat ie als router functioneert. Dan kan je met je pc een wifi verbinding maken naar je gsm en online bij gmail je ww wijzigen.

4. Thymra x Xi

Ik kan het niet aanpassen via mijn mobiel zelfs niet via de site zelf! :(
    Gisteren was er een poging gedaan en we hebben vrijdag pas Internet :( vind dit dus echt onwijs kl*te.

Bedankt voor de tip, is idd wel een goeie :)

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Las gisteren ook op Facebook dat bij iemand's vader het account was gehackt, daar wel gelukt dus.. :(

Heb zelf hotmail, wachtwoord met tekens, een hoofdletter, kleine letters en cijfers, dus knappe kop die dat breekt.. (en zou best het beteuterde gezicht willen zien, in m'n mail staat echt niets van waarde :p :))

6. Thymra x Xi

We hebben wel wifi maar geen modem oid.. ben er totaal niet in thuis, we hebben pas sinds gister internet en tv terwijl we hier sinds 23 november wonen, de decorder wilde totaal niet mee werken. Nu gelukkig wel maar de computer ziet het niet :/

7. Thymra x Xi

Mijn wow account is wel een keer gehackt toen ik daarvoor een hotmail account gebruikte, gelukkig was mijn hotmail account zelf niet gehackt (ander wachtwoord)
    Toen vertelde een GameMaster mij dat ik beter gmail kon gebruiken voor wow, die schijnt beter beveiligd te zijn.. ;)

Wat moeten ze nou eigenlijk met je Gmail account? :/

8. Joycey

Joycey Niet meer actief

Je kunt het best dit soort wachtwoorden hebben:

1Eh1podZ

(Een eigen huis, een plek onder de zon, lalalalala)

9. Thymra x Xi

Lol dat zou ik zelf zo vergeten haha, dat is wel een goede eigenlijk :D

10. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Klopt, je kan idd beter gmail gebruiken voor wow dan gmail. Hotmail is makkelijker te kraken. Beste voor wow is een authenticator. K gebruik m sinds die dingen uit zijn. K ben nog nooit gehackt bij wow en t mooie is hun garantie als je zo en ding hebt ;)

De reden waarom ze m willen. Omdat je wow speelt weet ik genoeg redenen ;) goldsellers! Die hacken op die manier accounts en misbruiken je account dan. Als je account daar aan hangt, zou ik voor de zekerheid dat ww ook veranderen.

11. Thymra x Xi

Oh dat zou het niet kunnen zijn ben ondertussen van gmail account gewisseld op wow, mijn account is al sinds juli ofzo frozen, maar omdat ik armory had gebruikt werd dat door wow als 'suspicious' activity gezien.. (dit heb ik meerdere keren gehad) mijn account werd ook meteen gelocked, ik had uit voorzorg maar mijn email adres aangepast. Zolang mijn account frozen is kunnen ze toch niks doen :p

Maar goed dat is dus een andere gmail account die ik verder niet gwbruikt (is wel gekoppeld aan deze..) weet niet of dat wat uit maakt?

12. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Kan. Bij mij probeerde ze bijna een jaar na veranderen van email account, alsnog m'n oude email te hacken. Maar als ie frozen is, geen zorgen inderdaad qua wow dan.

Wat me inviel, misschien kan je contact opnemen met een goede vriendin die inet heeft? Dat zij voor je t ww veranderd, of dat je langs gaan en hun pc ff misbruikt ;)

13. Thymra x Xi

Daar had ik ook aan gedacht, had mijn zwager al ge'appt maar die werkt nog denk ik, en een vriendin een berichtje op fb gestuurd maar nog geen reactie gehad. Moet maar even langer wachten :)

14. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Succes in ieder geval! Hopelijk krijg je snel een reactie ;)

Deel Deze Pagina