Dus. Mij opa en oma vieren hun huwelijksjubileum, dus er moet een kado komen. Ze zijn 87, wonen in een aanleunwoning en komen eigenlijk nergens meer. Prulletjes hebben ze een paar jaar geleden allemaal gedumpt toen ze gingen verhuizen en ze hoeven geen nieuwe. Uitgaan (eten, theater oid) doen ze niet meer. Fysiek of online winkelen ook niet, wat ze nodig hebben laten ze door de kinderen halen. Ze krijgen de maaltijden van de instelling waar ze wonen. Ik kom niet veel verder dan een mand met lekkers. Waarvan het grootste deel dan uiteindelijk weer aan het bezoek voorgezet zal worden. Cosmetica hoefden ze al nooit zelf te kopen toen ze nog wel meer kado-opties hadden, en ik vermoed dat ze nog een levenslange voorraad hebben staan van eerdere verjaardagen, moederdagen etc. Wie heeft er nog goede inspiratie???
Moeilijk he. Ik weet wel dat ik mijn oma's blij kan maken met een mooi boeket. En verder vinden ze tekeningen van de achterkleinkinderen waardevol. Zoals gezegd, op die leeftijd heb je geen zin meer in spullen...
Lezen ze graag? Misschien de boeken van Hendrik Groen (moeten ze wel echt humor voor hebben Gaan ze helemaal niet meer naar buiten? Misschien iemand aan huis laten komen die handverzorging/massage doet?
Foto van de familie? (achter-klein)-kinderen? Een mand met streekproducten? Lekkere kaas/worst? Wij hebben een uitje gedaan toen mijn opa en oma 60 jaar getrouwd waren. We zijn gaan bowlen met de familie. Ook mijn opa en oma waren niet zo van uitjes hoor 80+ en de nodige gezondheidskwaaltjes toch vonden ze erg leuk om bij te zijn. Dus misschien is het een idee om bijv. Een (rustig) zaaltje te huren en met de hele familie gezellig te high tea-en?
Ik werk zelf in een verzorgingshuis, er heeft een bewoner al een aantal jaren elke 2 weken een mooi stukje voor op tafel. Dit is geregeld via de lokale bloemist. Kan ook 1x per maand wat je wil. Misschien leuk om zoiets met meerdere personen te geven?
Dagje uit boek/tijdschriften Maar praktische dingen is misschien ook wel welkom Zoals: nieuw beddengoed. of een koffiezetapparaat etc.
Die van mij maak je op die leeftijd blij met: Bloemen Tijdschrift (een jaarabonnement) Bonbons Cd Dvd van bijv natuur of Rail away Lekkere koekjes van de bakker
Fotoboek? Fotoalbum met kindertekeningen maken Mijn man heeft voor zijn vader van 89 een stapel aquarellen die zijn vader zelf gemaakt heeft ingescand en er bij albelli een album van laten drukken. Werd erg gewaardeerd.
ik werk in de ouderenzorg en zie dat mensen vaak erg blij worden van recente foto's van kinderen en kleinkinderen. en als ze de namen allemaal niet zo goed meer kunnen onthouden die erbij schrijven. ik vind het als verzorgende erg leuk om alle (klein) kinderen bij naam te kunnen noemen maar kan ze niet van alle cliënten onthouden. een verjaardags kalender met fotos is ook erg leuk.
Variant op de verjaardagskalender is de jaarkalender met foto's. Die kan je dan ook elk jaar vervangen en zo heb je altijd wat te geven
Mijn oma maak je blij met Een album met foto’s van vroeger en nu En een bloemen abonnement, dat kun je bij de plaatselijke bloemist afspreken dat ze 1x in de veertien dagen een mooi bloemetje krijgen.
Planten? Chocola? (zelfs hoogbejaard toch goddelijk ) Fotos indd ook leuk, of professioneel fotos laten maken net hen erbij? Weet niet hoe oud de kinderen zijn, mijn oma vindt de knutsels en krasserijen van mijn dreumes fantastisch
Bij mijn oma in het complex met aanleunwoningen zit een kapper. Samen met mijn moeder en zus hebben we haar voor haar 88e een wekelijks bezoekje aan de kapper kado gedaan. Het is voor haar echt een uitje; gezellig kletsen, kopje thee erbij en haren wassen en föhnen. Een bloemen abbo is, met een boeketje in de 2 weken, is ook een leuke optie. En anders een mooie familie foto voor aan de muur.
Een kennis heeft voor haar ouders een fotoboek gemaakt met alle uitstapjes en vakanties die ze met hen samen heeft gedaan.