hoi hoi. Wie van jullie heeft er een mama fiets en wat zijn jullie ervaringen hiermee.. zowel positief als negatief.. bv. fiets hij lekker en kan je er ook goed langere afstanden mee fietsen enz. Alvast bedankt !
Ik heb de mama-fiets van Batavus en hij bevalt mij heerlijk. Die ruime en lag instap is echt perfect en dan dat brede stuur, zelf met een zitje eraan heb je nog genoeg ruimte. Het enige nadeel is dat ze zo zwaar zijn.
ja dat hoorde ik dus ook idd dat ze zo zwaar zijn. heb je hier met fietsen ook last van of alleen met de heuvel opduwen?
ik heb een mamafiets van sparta heb er nog geen zitje op, mijn dochtertje is nog net iets te klein. moest in het begin wel wennen aan het mega-brede stuur (voelde net of ik in een mercedes reed ofoz. daarvoor heb ik altijd oude rammelbak fietsjes gehad...) ik denk idd dat die van mij ook wel vrij zwaar is, maar dat vind ik niet zo erg het is een heel stabiel geheel! vriendin van mij heeft 2 kindjes van 3 en 1 jaar en heeft een batavus mamafiets, is er ook heel tevreden over. ze kan ze echt 1 voor 1 in de zitjes zetten terwijl de fiets op de standaard staat. alle mama fietsen hebben zo'n stuurveer waardoor je stuur niet om kan slaan. ik heb verder nooit hele uitgesproken negatieve of positieve dingen gehoord over bepaalde merken. maar misschien word je hier nog wat wijzer. succes ermee!
Dank je wel.. kan er idd wel wat mee. Ik wacht nog even een paar reacties af en dan ga ik hem denk toch bestellen. liefs kaatje
heb net een pb gehad van iemand die een maxwell mamafiets heeft ( die ik op het plaatje hebt staan) en die is er erg tevreden over liefs kaatje
Ik vind ze heerlijk fietsen hoor is alleen ff wennen met het stuur en door de veer eraan is het wat lastig om scherpe bochten te maken. Hebben sinds deze week trouwens ook een nieuwe mamafiets van puch ( jawel ) en die is een stuk lichter.
das niet erg..met scherpe bochten kan je toch alleen maar op je plaat gaan haha. Ik vind ze niet overdreven lelijk hoor.. beter iig dan de fiets die ik nu heb. is een betaves ofzo van 10 jaar oud met verschillende slagen voor en achter, 1 rem en geen versnellingen die het doen haha. liefs kaatje
Nou ik heb hem besteld hoor. ze bellen zo snel mogelijk om een bezorgdatum af te spreken. Hij is op voorraad dus dan moet het binnen 4 tot 6 dagen kunnen. Ga ik volgende week lekker op mijn nieuwe fiets naar t werk.
Ik heb de sparta amazone trendy. Mijn kindje zit er nog niet bij op, maar ik kan nu even zelf wennen aan de fiets en het brede stuur. Mijn ervaring met mijn andere kindje op een gewone fiets waren dat het erg gevaarlijk was met op en afstappen vooral als dit onverwachts moest. Vandaar dat ik nu bij de tweede iets veiliger wil gaan fietsen. Ik vind het een heerlijke fiets!