Man twijfelt of hij opnieuw moet testen. vorige week dinsdag heeft hij zich laten testen, omdat hij keelpijn had. Op woensdag kreeg hij de negatieve uitslag. Op vrijdagavond kreeg hij er neusverkoudheid bij. Op zaterdag werd ik zelf niet fit: grieperig gevoel, maar zonder verkoudheidsklachten. Ik heb me op zondag laten testen; negatief. Man denkt dat de verkoudheidsklachten horen bij de keelpijn die hij had waardoor hij zich liet testen. Na de negatieve test hebben we alleen onze schoonouders op afstand gezien. Moet mijn man opnieuw testen of zou je kunnen zeggen dat zijn neusverkoudheid te linken is aan de eerdere keelpijn? Wij blijven sowieso thuis, hij moet alleen morgen iets voor zijn vader in elkaar zetten, een kast bij hun thuis. Zijn verkoudheid is ook zo goed als over, geen loopneus meer.
Een kennis van mij heeft zich laten testen met klachten enkele dagen geleden; negatief. Paar dagen weer laten testen (andere leden van gezin wel positief getest) en nu is ze wel positief en heeft ze bijna geen klachten. Ik zou gewoon bij huis blijven en niet nogmaals testen.
Hier bij een collega ook, lichte verkoudheidsklachten en teat negatief, 2 dagen later weer laten testen en toen wel positief. Had wel al corona binnen het gezin.
Dit hoor ik ook wel vaak. Hier zijn de oudste kinderen al meerdere malen negatief getest maar bij verkoudheid zijn we wel voorzichtig ondanks negatieve test. Zijn nu weer in afwachting van een testresultaat van mijn oudste zoon. Meerdere vrienden die positief zijn getest. Ben benieuwd.
Bij mij begint een verkoudheid altijd met keelpijn en erna gaat mijn neus meedoen. Ik zou het voor mezelf dus onder hetzelfde virus tellen en dan niet steeds opnieuw testen als t zo kort op elkaar is. Maar geen idee hoe het normaal bij hem gaat? Jullie zijn nu beide getest dus ik zou het dan maar zo laten als t hierbij blijft.
Ja ik lees prima, dankje. Ik interpreteer jouw advies zo mede in het licht van andere van jouw posts. Jouw advies om niet te laten testen vind ik dus bijzonder. Vooral omdat je je baseert op het verhaal van een kennis. Maar misschien heb ik het mis hoor. Moet ik me nu net als eerder @Beukenhaag gaan verantwoorden? ts: heel goed mogelijk hoor dat de klachten gerelateerd zijn aan de eerdere klachten. Zelf zou ik wel opnieuw testen, just to be sure
Maar dat snap ik, jij holt na elke negatieve test de volgende dag met je snottebel weer naar de teststraat, want stel je voor Haar man is bijna niet meer verkouden, ik zie geen reden om dus weer te gaan testen terwijl hij net een negatieve uitslag heeft gehad. Als ik mij had gebaseerd op het verhaal van mijn kennis, had ik het advies gegeven van wel testen, dus je misschien moet je toch even beter lezen
Bedankt voor je reactie. Dit is precies wat mijn man ook zegt. Hij zei, ik krijg altijd neusverkoudheid na keelpijn. En aangezien ik zelf zondag nog negatief getest ben en we nergens heen gaan verder laten we het nu even zo. Mochten de klachten erger worden of anders worden dan gaat hij wel opnieuw. We zijn sowieso heel precies met de maatregelen en testen ook vrij vaak, omdat we best vaak een verkoudheid van de kleintjes oppikken, dus ik hoop dat het nu even wegblijft
Bedankt allemaal voor de reacties. Zelf zou ik opnieuw gaan testen, heb namelijk al eens gehad dat mijn klachten erger werden na een test. Maar volgens mijn man zijn z’n klachten nu weg en was het echt verkoudheid na de keelpijn. Wat ik eerlijk gezegd ook wel logisch vind klinken. Dus snap hem hier ook wel in. Bijna had ik hem zo ver dat hij opnieuw ging testen, maar hij vond het toch niet nodig. Wel blijft hij uiteraard gewoon thuis. Hij is verder ook heel serieus met de maatregelen, dus mochten zijn klachten veranderen dan gaat hij zeker opnieuw heeft hij gezegd.
Ik heb 2x een negatieve test gehad, de zaterdag en maandag. ( bij een verkoudheid, die afnam ) 5 dagen later zo ziek als een hond en testte ik positief. Afgaande op mijn eigen ervaring zou ik dus nog wel testen.
Ik zou de GGD bellen en hun laten bepalen wat je moet doen.... als zij geen reden zien om opnieuw te testen is het prima toch? Zo wel, dan doe je een nieuwe test.