Bassisonderwijs en corona

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by ikke84, Dec 27, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    gebeurd dat serieus?
    Hier meningsverschillen met opa’s en oma’s als de kinderen verkouden zijn: wij krijgen daar heus niets van. Ook gisteren weer discussie...

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ik denk niet dat de scholen eerder open gaan.
    Ergens is het belachelijk dat ze de scholen sluiten om ouders thuis te laten werken. Kinderen de dupe.
    Bij ons ging het thuisonderwijs helemaal niet goed. Kinderen dagelijks verdrietig, luisteren niet.
    Wel denk ik echt dat als de scholen weer open gaan, ook ouders weer meer gaan verplaatsen en makkelijker denken. Dus meer verplaatsingen en risico op verspreiding.

Ook veel ouders die toch kinderen naar school of kdv brengen.
    Ik denk dat kinderen echt wel meespelen in de verspreiding. Al vind ik het gek dat ggd daar amper naar kijkt bij het bron en contactonderzoek.

3. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,209
    1,753
    113
    Female
    Ergens hoop ik dat ze eerder naar school mogen, maar aan de andere kant voor de 2 weken is het nu allemaal geregeld het thuis onderwijs. En 11-1 is maar 10 dagen na oud en nieuw en maar max 7 dgn nadat iedereen het nieuwjaarsweekend elkaar gelukkig nieuwjaar heeft gewenst. Dus dan 18-1 weer school is het 2 weken... dus laat maar dicht.

heb de kids ook niet graag thuis, oudste in gr 4 laat ons hem niks leren en jongste groep 1 heeft niks van school gekregen dus is erg verdrietig en laat dat elke dag nog horen. Juf inmiddels gemaild f ze niet iets van een werkboekje kunnen maken.... heb er zelf allang gevonden online maar ja ik ben geen juf dus het is niet van school

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Mee eens. Hier ging (middelbare) school van zoon 1 week (+ weekend) dicht. De reden was dat er meerdere leraren en 14 leerlingen in een korte periode positief waren getest. Nou prima. Goede reden en een goede periode. Maar dan hoeft de school 5 km verderop zonder besmettingen natuurlijk niet voor dicht.

littlemunchkin, nelta and Syane like this.
  5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Het is maar 2 week idd, maar voor groep 8 een heel belangrijke 2 week ivm de cito half januari en het eindadvies wat daaruit komt.

6. Elsje54

Elsje54 Actief lid

May 14, 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Ik merk aan alles dat de eigenlijke reden om scholen en opvang te sluiten gewoon niet meer werkt. In het voorjaar deed dit misschien zijn werk, ouders bleven thuis, werkten thuis omdat kinderen thuis waren. Hebben zich in allerlei bochten gewrongen maar ze deden het. Nu zijn we het beu en we willen eigen lijk liever op kantoor werken. Ik merk het aan alle kanten in mijn omgeving waar ik erg kwaad om word. Ik werk zelf in een vitaal beroep en mijn man al sinds maart thuis.
    Nu zie ik in mijn omgeving vriendinnen die ergens een gaatje hebben gevonden waardoor ze ineens recht hebben op noodopvang, makkelijk want dan kunnen we tenminste gewoon naar kantoor. Of je kinderen, flink verkouden, 3 dagen in de week naar risicogroep opa en oma brengen MAAR dan kunnen we wel gewoon naar kantoor want dat werkt fijner..... en mijn kinderen zijn uiteindelijk de dupe van dit gedrag....

Mijns inziens slaat dus de reden om de scholen te sluiten nergens over... als je kinderen naar opa en oma gaat brengen... waar zijn we dan mee bezig???

Hopelijk 18 januari weer gewoon onderwijs....

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Als opa en oma vitaal zijn en kinderen zijn niet ziek zie ik dat probleem niet zo? Hier gaat straks ook 1 naar opa en oma. Zou niet weten hoe het anders moet met 3 kinderen die thuis werken en alledrie hun aandacht moeten hebben. Oudste zoon zit in vwo 1 en heeft zijn aandacht nodig, dochter zit in groep 8 en heeft aandacht nodig ivm eindadvies en jongste zoon heeft veel aandacht nodig omdat hij er moeite mee heeft.
    Wat moet je dan?

8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Hier gaan we dat ook doen, tenzij ze verkouden zijn. Hier groep 3 en een dreumes en 2 ouders die daarnaast moeten werken. Groep 3 helpen, dreumes tegelijkertijd entertainen, dat gaat al niet lukken.

9. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

Jul 17, 2013
    3,277
    1,440
    113
    Precies, bij mijn kids op school was zo een haard. Ik vond dat de klas van mijn zoon pas erg laat dicht ging. Veel ouders uit die klas hadden ook niks in de gaten. Dan had hun kind 1 dag koorts en dat lieten ze hem niet testen. Week later hadden de ouders "ineens" corona.
    Thuiswerken icm 2 kids thuis is zeker niet ideaal maar ik denk wel dat het even nodig is. Ik ga er gewoon het beste van maken....

Lisa280887 likes this.
  10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben er ook van overtuigd dat kinderen in de basisschoolleeftijd bijdragen in de besmettingen maar lang niet zoveel als in het VO.
    Hier in de hele regio zijn er amper besmettingen op de basisscholen en de besmettingen die al bekend waren dat waren leerkrachten die het hebben opgelopen in de prive sfeer en van een aantal ouders weet ik dat ze het in hun werk in de zorg hebben opgelopen.
    Die abrupte sluiting van de basisscholen vind ik ook nog steeds niet goed te praten en ik hoop dat ze heel snel open zullen gaan en laat een school kijken naar zijn eigen besmettingen en daarop inspelen maar laat niet een heel land op de blaren zitten omdat het ergens anders niet goed gaat.

hummeltje5 likes this.
  11. Elsje54

Elsje54 Actief lid

May 14, 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    Je kinderen naar opa en oma brengen en daarna thuis werken.... helemaal prima!! Ik heb mijn kids vorige week ook dagje bij oma gebracht maar met de reden dat mijn man dan beter kan werken. Maar je kinderen naar opa en oma brengen omdat je dan naar kantoor kan..... dat was naar mijn idee niet de gedachte achter de scholen sluiten......

Liekje81, Syane and suus1983 like this.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,181
    16,514
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kinderen op die leeftijd dragen ook echt wel bij in de verspreiding en daarom krijg ik er ook steeds meer moeite mee dat die grens waarop alles kan tot 13 jaar is. Ik heb 2 oudere kinderen die werkelijk niks kunnen door die rare leeftijdsgrens. Blijven de basisscholen dicht dan mogen ze van mij ook in de groep onder de 13 jaar de regels aanpassen dus dezelfde regels doorvoeren die er nu zijn voor kinderen vanaf 13 jaar.

13. Elsje54

Elsje54 Actief lid

May 14, 2014
    149
    101
    43
    NULL
    NULL
    En idd je kinderen thuis houden Als ze verkouden zijn. Ik geloof ook niet dat kinderen de grootste verspreiders zijn maar je weet het niet he. En op dit moment wil ik mijn ouders en schoonouders ook niet opzadelen met een "gewone" Verkoudheid, moeten die weer testen etc...

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Oh sorry duidelijk. Dat had ik niet helemaal begrepen. Dat is idd niet de bedoeling.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Oh denk dat kinderen toch nog best een aandeel in verspreiding leveren, ook al worden ze zelf nauwelijks ziek.

16. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Hebben ze bij jullie de cito verplaatst?

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Ik weet het niet zo goed, als ik dan bedenk dat mijn zoontje van net 6 de hele dag een mondkapje op zou moeten op school, dan zou ik daar erg veel moeite mee hebben, daar kan ik echt heel verdrietig van worden. En mijn jongste van 1 hebben we uiteindelijk getest omdat hij maar bleef hoesten, uitslag negatief, maar wat een ellende om hem te laten testen (bij de huisarts) en hij hoest waarschijnlijk de hele winter door, moeten we hem dan blijven testen?
    Maar ik snap ook wel dat je er moeite mee hebt dat de regels voor 13+ zoveel strikter zijn, terwijl de lage aantallen van basisschool leerlingen mede komt omdat ze alleen testen als iemand direct met een besmet iemand in aanraking komt of heel ziek is. Ze weten het gewoon niet, maar omdat in het nieuws voorbij komt dat kinderen een laag aandeel in de besmetting hebben, heb ik wel veel strijd dat ik ze bij verkoudheidsklachten niet bij opa en oma breng.

Anouk2005 likes this.
  18. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,943
    14,995
    113
    Dochter heeft dr wendagen gehad en keek echt uit naar "school". Helaas werd de vakantie wat langer.

Tablet staat al standby voor "digitaal onderwijs" mja we hebben t over groep 1, geen idee wat ik moet verwachten. Het is nou niet bepaald een dagvullend programma of zelfstandig werken met een net 4 jarige. :|

Dus ik vrees dat mn man weer relaxed de dag kan werken (onderwijs MBO) en ik na een dag dochter entertainen ook een keer de server op kan.

Dat wordt weer nacht en weekend werk, jeach...Gelukkig maar 24 uur in een week maar probeer maar te programmeren met een gaar hoofd. Hebben t 10 weken gedaan in maart omdat ze geweigerd werd op de KDV vanwege dr zware ademhaling (ze was gezond maar heeft van zichzelf een wat zwaardere ademhaling, weigering was onterecht). Was nou niet een periode waar ik met plezier op terug kijk.:(

Eerder beginnen dan dochter wakker is, is ook geen optie. Afgelopen nachten was t weer 02:00-04:30...(deze afgelopen nacht met storm kan ik me dan nog wel indenken).

Denk dat ze dus gewoon maar naar de BSO gaat, wat officieel ook mag gezien ons werk. Mja liever had ik dr gelijk in de normale routine.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Nee? De midden cito is altijd half januari toch?

20. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Nee nu niet. Wij hebben een nieuwsbrief van school gekregen dat de studiedagen vervallen (ik viel van mijn stoel af want dit was nog nooooooit voorgekomen hier die gingen altijd heilig door) en dat de cito begin februari wordt afgekomen nadat kinderen twee weken op school zijn geweest. Lijkt mij dat het een hele logische keuze is maar zal wel per school verschillen denk ik. Ik ben sowieso behoorlijk klaar mee dat elke school maar wat doet.

hummeltje5 and Syane like this.

Share This Page