Bassisonderwijs en corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door ikke84, 27 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Je hebt geheel gelijk. Maar ik denk dat de enige oplossing hiervoor is om het probleem bij je werkgever neer te leggen. Niet dat die dat kan oplossen, maar als alle werkgevers van Nederland dit nou eens hogerop gaan neerleggen. Dan moet men toch inzien dat dit waanzin is.
    Ik vind sowieso de regel van vitale/cruciale beroepen dikke onzin. Echt hoor ook al die facebookstatussen in het voorjaar "ik zorg dus ik werk door" en nog een paar beroepsgroepen. Ja en? Iedereen moet toch gewoon werken? En nog zonder voorzieningen ook. Dus wie heeft het dan lastig. Ik werk zelf in een vitaal beroep dus recht op noodopvang. Maar dan moet ik mijn kinderen dus naar een massale, voor hen onbekende locatie sturen waar ze geen andere kinderen kennen en de begeleiding niet. Pedagogisch onverantwoord en onveilig.

hummeltje5 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb pubers liever niet over de vloer en buiten mogen ze met 1 iemand afspreken. Alle sporten liggen hier stil. Al een hele lange tijd dus er blijft inmiddels erg weinig over.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Ze kunnen toch zelf gaan hardlopen of wat voetballen ofzo?
    Dat je ze niet in huis wil hebben is eigen keuze natuurlijk, ik heb nog geen pubers maar ik zou er geen probleem mee hebben als er 1 of 2 vaste vrienden af en toe langs komen.

Syane vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou ja, wat @ikkie97 zegt eigenlijk. Ze mogen toch gewoon nog afspreken?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, dat is voor basisschoolkinderen toch net zo? Geen school, geen dansles, geen zwemles.

hummeltje5 en Syane vinden dit leuk.
  6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Kinderen t/m 17 mogen buiten gewoon sporten zonder beperkingen. De outdoor sporten en voetbal gaat hier dus gewoon door voor de jeugd.

7. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Bij ons mag je met 1 cruciaal beroep al naar noodopvang, bij voorkeur zelf oplossen maar we mogen niet weigeren.

ik vind alleen sommige beroepen kun je niet thuis uit voeren, vrachtwagen chauffeurs, werken in de bouw.
    Dan kun je wel zeggen dat is niet cruciaal maar die mensen kunnen ook niet oneindig vakantie dagen opnemen. Zoveel hebben ze er ook niet..

Baileyy en Minoesje vinden dit leuk.
  8. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.681
    10.905
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    Onze dochter gaat 2x naar de noodopvang op school en bso en een aantal keer naar opa en oma omdat ze dan vrij zijn. Op maandag werk ik de middag/avond en dan proberen wij E thuis te houden in de middag. Tv en tablet doen dan wonderen :roflmao:. L gaat vaker naar de opvang want met hem thuiswerken is geen doen en de laatste tijd is hij een slechte slaper in de middag dus dat is geen doen als mijn man regelmatig aan de telefoon moet voor zijn werk.

Mijn man heeft een cruciaal beroep en ik werk in een contactberoep wat met uitzondering open mag blijven. Bij ons is het nu wel bij de opvang als je geen contract heb dan kan je daar geen noodopvang krijgen.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ligt alles stil

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Maar die mogen wel eindeloos afspreken en omdat zij net zo goed verspreiders zijn begrijp ik dat niet zo heel erg goed.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  11. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Wij hebben een tuinhuisje. Met heater erin. Dus dat is nu ook nog te gebruiken. Onze tieners 'reserveren' regelmatig het hokje. Dan spreken ze daar af met een paar vrienden. Toch warm en droog zitten, maar toch de pubers niet allemaal in huis. Werkt top hier.

Zonnestralen en Anouk2005 vinden dit leuk.
  12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Maar hoe zie je dat voor je, basisschool kinderen die eindeloos afspreken? Hier is met eigenlijk altijd 1 op 1 spelen. En kinderen die in een woonwijk wonen spelen misschien in grotere groepjes op straat, maar dat is buiten en dan zijn ze actief bezig.
    Basisschool kinderen gaan echt nog niet in grote groepen bij iemand thuis hangen ofzo.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is wel leuk. Vorige week mocht mijn zoon met een klein groepje vrienden bij iemand in de serre zitten. Wij hebben helaas niet de ruimte voor een tuinhuisje want anders was het er direct gekomen ;)

Zxcvb vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Thuis zal wel meevallen maar buiten is dat wel anders en dan heb ik het niet zozeer over de hele kleintjes maar wel hele groepen tieners van een jaar of 11/12

15. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    hahah nou als ik soms de verhalen uit mijn groep moet geloven doen ze dit toch zeker regelmatig :roflmao:

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, snap dat het lullig is ja. Maar zo snap ik ook niet dat zwemles niet doorgaat, of uberhaupt dat de scholen dicht zijn. Iedereen heeft in zijn persoonlijke omgeving dingen die niet te snappen zijn. Maar we moeten het ermee doen.
    En je zoon mag ook nog best een hoop mensen zien per week, alleen niet allemaal tegelijk. Daar heeft iedereen op dit moment last van.
    En ik snap je hoor! Er is gewoon ook helemaal geen maatwerk. Bij ons op school is niks aan de hand, maar ook zij moeten dicht. Net zoals in het zwembad. Ze blijven niet bv open voor alleen zwemles, maar nee, bam alles dicht. Als kinderen onder de 12 dan zo weinig verspreiden, waarom dan ook geen zwemles? Dat soort dingen.
    En ik snap dat de aantallen in het ziekenhuis naar beneden moeten, maar ik ben het inmiddels niet meer eens met de manier waarop ze dat willen doen. Voor de vooral 70-plussers moet nu alles wijken, de hele samenleving. Als je de leeftijdscohorten ziet in ZH en IC, dan denk ik: blijven jullie lekker thuis en laat de boodschappen bezorgen de komende 3 maanden, dan kan de rest weer wat doen. Maar ja, dat kan natuurlijk ook niet zeggen de meesten dan. Maar nu wordt heel Nederland opgesloten, dus tja, dat kan schijnbaar ook. Maar goed, dat is nogal een andere discussie ;)

hummeltje5, Anouk2005, Roosje35 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Mijn kinderen hebben absolute bewegingsvrijheid no way dat ik ze ga inperken, het interesseert mij ook niet wat anderen daarvan vinden. Overigens heeft mijn jongste zoon bij een vriendje gespeeld dat de volgende dag corona in huis had (zijn ouders positief getest), wij hebben hier gelukkig nergens last van gehad.

18. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

We hebben een eigen bedrijf dus dat is niet mogelijk helaas. Daarnaast kampen wij ook met uitval door Corona en personeel wat kinderen heeft... de rek is er inmiddels wel aardig uit en iedereen loopt op zijn tandvlees..

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Aangezien je al besmettelijk bent voordat je zelf klachten krijgt ben je eigenlijk al sowieso te laat om te sluiten.

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij de andere scholen gaat, het meeste zicht heb ik op de basisschool van mijn dochter.

3 klasgenoten zijn positief getest toen ze al in quarantaine zaten omdat een ouder besmet was. Toevallig bij alle drie de klasgenoten een ouder die in de zorg werkt en die dus besmet is geraakt.

Haar leraar is in de thuissituatie besmet en heeft helaas een collega besmet, dat is toen de reden geweest voor school om te kiezen voor sluiting van de school.

Mijn kind zit overigens in groep 8, dus voor hun wel makkelijker om afstand te houden van de leraren dan b.v groep 1 kinderen.

Dus tot nu toe is het hier ( school dochter) het zo dat de besmettingen in de thuissituatie zijn gebeurt en niet op school.

Maar ik vraag me af of de 'voordelen' van het sluiten op wegen tegen de nadelen die kinderen ondervinden. Hoewel mijn kinderen het best goed doen met het thuisonderwijs merk je wel degelijk dat het erin hakt.

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
    Helaas voor mijn dochter is Turnen een indoor sport en dus is dat ook allemaal afgezegd. Dus niet zelf turnen maar ook niet lesgeven.
    Mijn zoon sport in de sportschool en dat gaat dus ook niet door. Mijn zoon pakt nu regelmatig de fiets , als het weer het toelaat , en gaat dan maar een stuk fietsen.

Deel Deze Pagina