Bassisonderwijs en corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door ikke84, 27 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Vind ik dus ook, nu doet mijn zoon het best goed hoor en hebben andere (pleeg)ouders het veel zwaarder met hun kinderen je merkt het echt wel.

Hij plakt enorm aan mij, overal waar ik ga staat mijn 14 jarige achter mij om mij te helpen. Heel lief maar het werkt me wel op de zenuwen. Zit hij eindelijk , met zijn laptop, op zijn kamer hoeft hij maar iets te horen of hij staat alweer naast me om te vragen wat er is. En dan straks komt daar het thuiswerk bij . Dat betekend dat ik mijn huishouden niet kan doen tot hij klaar is met zijn huiswerk. Het ligt aan de vakken hoe lang hij er mee bezig is, de ene keer is hij in 2 uurtjes klaar en dan is het prima te doen. Maar heeft hij er wiskunde tussen zitten betekend dit vaak een hele dag werk (want dat vind hij heel moeilijk) elk extra geluidje leid dan tot een 'ontploffing' in zijn hoofd waardoor het allemaal nog langer duurt. Dat is allemaal erg lastig voor mij maar vooral voor zijn zusje, want ook die heeft haar thuiswerk maar die probeert dit allemaal zo stil mogelijk te doen omdat anders haar broer ploft.

Zijn sportmomenten gaan niet door want de sportschool zit dicht , gelukkig (en daar zijn we heel blij mee) mag de zorgboerderij wel open blijven en kan hij daar, om de zaterdag, naar toe.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Wat hebben jullie klaar liggen voor thuisonderwijs? We hebben twee tablets en twee hoofdtelefoons zonder microfoon. Blijft die microfoon gewoon werken of zou een headset handig zijn? Zou dat nog achtergrond geluid schelen?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochter turnt ook en was net begonnen met ballet dus voor haar is er ook even niks. De jongste was bezig met zwemles en zit op gym en zou op voetbal...
    Ging mij erom dat er voor pubers wel mogelijkheden zijn als die willen sporten in de zin van fietsen of hardlopen, dat kan ik mijn dochter van 8 niet laten doen.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Onze kinderen hebben een ipad van school, die kunnen we 4 januari ophalen. Hoop alleen dat de WiFi het trekt als ik ook moet thuiswerken en mijn vriend moet solliciteren...

5. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie dat vanuit school te leen krijgen. Maar dat krijgen jullie geen koptelefoon bij oid?

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Ik vind het thuiswerk wat ze hebben gekregen voor de vakantie echt weinig en makkelijk
    Mn oudste zei in de klas hebben we veel moeilijkere sommen

We hebben thuis 2 Ipads en 1 laptop dus het online werk moet wel goedkomen

Vind het trouwens jammer dat ze Squla in de vakantie niet toegankelijk maken

hummeltje5 vindt dit leuk.
  7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Met een gewone headset werkt de microfoon niet meer nee. Ik heb 2 koptelefoons met Bluetooth van jbl aangeschaft deze hebben microfoon ingebouwd, beide meerdere inbel momenten per dag, ik geef vanuit huis les dus wil geen achtergrond gesprekken hebben met andere juffen.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. maliro

maliro Niet meer actief

Fijn dat die ontlasting er is he. Ik heb mijn zoon vanochtend naar de sbso gebracht, hij blijft 2 nachtjes slapen. Mijn dochter is tegenwoordig bang voor hem als hij boos is (en bij hele dagen thuis is dat meerdere keren per dag), zij loopt óók op haar tenen, net als mijn zoon in feite doet. Dochter is 8 en die kan/mag zich niet continu aanpassen omdat haar broer een beperking heeft. Ze is mijn zoon ook echt voorbij. Ze helpt hem tegelijk heel veel (zoon durft heel veel niet en dochter helpt hem vaak gewillig). Maar deze dagen zonder zoon zijn voor haar ook prettig.
    Ik hou mn hart vast voor het thuisonderwijs, dat was de vorige keer bij beide kinderen drama. Dochter heeft ook ass, maar lichter en echt meisjes-ass, dat is toch anders.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Toen het nieuws net bekend was zag ik het even somber in. Ik zag het alweer gebeuren dat het verlengd zou worden. Na alle ophef die er daarna is ontstaan was ik daar niet meer zo bang voor.
    Ik geloof niet dat ze eerder open gaan dan 18 januari omdat leraren nu ook veel werk hebben gehad om straks het thuiswerken weer zo goed mogelijk te laten verlopen.
    Dus ik had goede hoop dat het voor max 2 weken zou zijn. Tot ik dit net las....
    Is weer een goede reden voor ze om er toch nog twee weken aan vast te plakken:rolleyes:
    Screenshot_20201228-133834_NUnl.jpg

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.818
    113
    :cry:

11. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Laptopje van school en eigen laptop.
    Beide met camera.
    Kids hebben gewone koptelefoon op en de microfoons van de laptops doen het dan nog steeds.
    Daar gaan wij dus geen headsets met microfoon voor aanschaffen.
    Het is voornamelijk luisteren en een keer antwoord geven, dus volstaat prima zo.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dan nog vind ik dat dan maar een risico wat aanvaardt moet worden. 0 besmettingen ga je toch niet krijgen.

hummeltje5 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik stond net op het punt om ze te bestellen, terwijl ze al kort geleden gewone koptelefoons hebben gehad. Ik ga zo maar even van tablet naar tablet bellen en kijken wat er gebeurd. Al zou het wel weer handig zijn om ook op zolder in te kunnen loggen (gewone pc's).

Zou beeld onmisbaar zijn vanuit de kant van de kinderen? Beneden vind ik het geen probleem, maar in mijn slaapkamer vind ik dat toch anders :oops:

14. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Tja De Jonge denkt daar wellicht anders over. Ik weet niet of je hem hebt gezien samen met zijn dochter bij het jeugdjournaal (dacht ik) maar daar was een vraag gesteld “waar hopen jullie op in 2021”. Ik dacht gelijk ze gaan zeggen dat de scholen zo snel mogelijk open gaan. Maar ze gaven een ander antwoord, hoor.

Liekje81 vindt dit leuk.
  15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik twijfel. Eerlijk gezegd had ik (en het gros met mij) nooit verwacht dat ze basisscholen en kdv's etc. weer zouden sluiten.
    Wel had ik verwacht dat ze de kerstvakantie 1 weekje langer zouden laten duren. Maar dus niet 5 weken dicht en ook zeker niet ergens pats boem midden in een week de schoolweek stopzetten.
    Enerzijds zegt m'n gevoel: het gaat wel weer open, tenslotte was het ook geopend toen andere dingen dicht waren.. maar anderzijds denk ik ook: tsja, dit zag ook nauwelijks iemand aankomen, dus het zou me niks verbazen als ze het nog gaan verlengen.

Er zal geheid weer een piek aan gaan komen na kerst en oud& nieuw dus ook wat dat betreft zou het mij niet verbazen als het allemaal nog langer gesloten blijft...

Wat ik trouwens zeker nIEt zie gebeuren is dat de basisscholen eerder open gaan dan 18 januari!

PS: wat ik van ganzer harte hOOp is dat basisscholen/KDV/PSZ etc. zo spoedig mogelijk weer open gaan en ook open blijven voor altijd.
    Wij merken het zelf aan de jongste, en ook aan wat kinderen van vriendinnen valt het te merken, dat de ontwikkeling nu te lang stil heeft gestaan.
    Hoog tijd dus dat er weer meer structuur in komt. Het is nu steeds zo'n stap achteruit (en soms wel meer dan 1 stap) voor sommige kinderen :(

Anouk2005 en Syane vinden dit leuk.
  16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.495
    8.417
    113
    Hier is camera in principe verplicht, zo heeft leerkracht ook contact met leerling en is te controleren of je daadwerkelijk achter je scherm zit.
    Voor wie het zelf niet heeft, die mag laptopje van school mee naar huis.
    Wij hebben zelf 1 laptop hiervoor, dus voor 1 kind nu laptop van school mee.

Maar je zou ook vaste PC kunnen doen en in geval van nood de tablet er naast zetten voor online meetings?

Edit: e.e.a. even uittesten is wellicht wel handig ja :D
    Hier hadden ze voor de vakantie 3 dagen online les, dat was beetje de test fase. Alles werkt, dus ze kunnen volgende week maandag los ;)

17. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Die ''klacht'' snap ik niet. Het is nu officieel toch nog gewoon kerstvakantie dus hoeven de leerkrachten toch ook nog niks meegegeven te hebben?
    Hier krijgen ze in ieder geval vanaf 4 januari online werk, ook de kleuters.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Veelal blijven het pubers en die zijn soms echt niet vooruit te branden. Maar die kunnen inderdaad prima fietsen , lopen , hardlopen etc.

NiekeKris vindt dit leuk.
  19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier krijgt onze zoon ( voortgezet) huiswerk op via teams, daar kunnen ze ook zelf contact leggen met de leerkracht.

Dochter heeft een boekje gekregen en al haar boeken van school. Daarin staat per dag wat ze moet maken. Ook moet ze elke dag op een bepaald tijdstip achter de laptop zitten. Om te voorkomen dat iedereen door praat moeten ze de antwoorden op hun whiteboard zetten en voor de camera houden ( allemaal op hetzelfde moment) . Ben heel benieuwd of dat gaat werken.

Heb je zelf geen laptop/ computer dan mag je een chromebook van school lenen

20. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #140 hummeltje5, 28 dec 2020
    Laatst bewerkt: 28 dec 2020
    Daar snap ik dus ook geen klap van dat dat dicht is.
    Ook kindjes op een PSZ met een VVE-indicatie en bijv. kinderen met TOS of ASS hebben veelal grote baat bij school.

Een vriendin van me heeft een kindje op een MKD. Dat is dus wel gewoon open.

Ik vind het echt ongelooflijk van de overheid dat het 1 als ''erger'' wordt bestempeld dan het ander.
    Kan me daar ook best boos over maken (als ik dat toe zou laten).
    Alle kinderen die hulp nodig hebben, in wat voor vorm dan ook, zouden dat gewoon moeten krijgen.
    Maar helaas, zo werkt het dus kennelijk niet...

Ook hier compleet mee eens ja!

Deel Deze Pagina