Wanneer uit isolatie?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 29 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik weet het als je 24 uur klachtenvrij ben mag je uit isolatie. Maar ik zit nu al 8 dagen in isolatie op de slaapkamer en mijn hoofdpijn blijft maar aanhouden. Ik slaap veel, doe niks verder maar de hoofdpijn blijft. Geen koorts, geen hoesten.
    Ggd medewerker zei vorige keer dat ze dacht dat hoofdpijn weg moest zijn.. tja hoe lang duurt dat dan wel niet? Ze vond het ook wel lastig te bepalen.

Mijn gezin is getest en mag uit quarantaine nu. Maar betekent dat dat er ook weer een vriendje ofzo hier beneden binnen mag komen? Of zij bij iemand?

Hoe lang blijf je nou eigenlijk besmettelijk? Heeft iemand dit al aan de hand gehad?
    Met de ggd kom ik er niet zo uit, dat zijn ook gewoon callcenter medewerkers en dat snap ik ook wel.
    Huisarts heeft vakantie. Ik vind dit nou ook niet een spoedvraag om een vervanger te bellen.

2. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Als bij jou hoofdpijn een klacht/symptoom is ben je nog niet klachtenvrij en zal je inderdaad moeten wachten tot je hoofdpijn over is.

edit: een vriendje beneden laten spelen terwijl jij nog boven in isolatie zit zou ik echt niet doen, veel te risicovol.

Neuzeke en Baileyy vinden dit leuk.
  3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oke dankjewel.
    Nouja meer de vraag hoe lang duurt dit dan nog zo dat dit zo moet in isolatie.
    Ik mis mijn gezin, 3 kleine kinderen..
    En de kinderen willen ook graag met vriendjes spelen.

Ik wil ook geen risico nemen hoor.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Je kunt ook de GGD bellen voor advies misschien? Kun je niet af en toe even buiten in de tuin ofzo zodat je toch wat frisse lucht hebt? Bij mij is dat namelijk de enige manier om hoofdpijn kwijt te raken.

Ik zou geen kinderen bij jullie laten spelen zolang er nog iemand met corona in huis is. Je kinderen kunnen wel bij iemand anders spelen.

5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee hoor..

Dan zou ik nu al 4 weken in isolatie zitten. :roflmao:

Je moet besmettelijke klachten vrij zijn en 48u koortsvrij. Besmettelijke klachten zijn;

- keelpijn
    - loopneus/verkouden
    - hoesten
    - keelpijn

en geen koorts dan.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Volgens mij was het minimaal 7 dagen en 24 uur klachtenvrij? Als jij nu op dag 8 zit, en alleen hoofdpijn hebt als klacht, zou ik nog eens testen om te kijken of die negatief is.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Dan is ze dus nooit besmettelijk geweest en had ze helemaal niet in isolatie gehoeven ;)

8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

Bij mijn zus zeiden ze dat testen na positieve test geen zin heeft, omdat virus nog 8 weken aantoonbaar is met testen.

9. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Er zijn ook mensen die nog maanden vermoeid zijn, zij hoeven ook niet al die tijd in quarantaine. Hoofdpijn is ook zo'n niet besmettelijke klacht. Net als geen geur/smaak meer hebben.

Malbec vindt dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Natuurlijk wel. Alleen is ze nu niet meer besmettelijk, ik heb een lijstje en overzicht gekregen van de ggd namelijk.
    spierpijn, hoofdpijn, verlies smaak/reuk, vermoeidheid. Horen allemaal bij de rest klachten.
    Heb toevallig net gisteren dingen gewist. Maar heb er zelf ook nog 5x achteraan gebeld naar de ggd en mijn vriendinnen ook ( 2 met Corona ) en allemaal hetzelfde antwoord.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh hier moesten de 2 verzorgers van mijn schoonmoeder (risicogroep) weer negatief testen voor ze mochten werken, 10 dagen na de positieve test hebben ze allebei negatief getest en konden ze dus weer aan het werk - wel allebei ook restklachten (vermoeidheid vooral).

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Je kan nog een paar weken positief testen omdat je nog resten van het virus bij je draagt. Dus dat heeft geen zin. Tegen mij had de GGD gezegd dat ik 8 weken niet hoefde te testen na mijn eerste positieve test.

Ik zou toch nog een keer de GGD bellen. Ik heb wel artikelen gelezen dat je 10 tot14 dagen besmettelijk blijft en langer niet, maar ik weet niet of dat nu officieel beleid is, dat je weet naar buiten mag als je na 14 dagen nog wat restklachten hebt. Dat zal een callcenter medewerker vast wel ergens op kunnen zoeken.

Als je echt een onbevredigend antwoord krijgt zou ik toch die vervangende huisarts bellen, die is toch niet uitsluitend voor noodgevallen, maar ook voor dingen die niet kunnen wachten. En je hoeft er niet langs het is gewoon een telefoontje.

13. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Bij mij zei de GGD dat klachten als hoofdpijn, vermoeidheid en verlies van reuk en of smaak niet meetellen na de 7 dagen en 24 uur klachten vrij.

Maar ik zou de GGD bellen ipv dit forum raadplegen, zoals je ziet zegt iedereen iets anders.

Baileyy vindt dit leuk.
  14. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    En ik heb nog steeds hoofdpijn na zo'n 20 dagen nu...

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    In sommige ziekenhuizen en zo gebruiken ze eigen tests tests voor personeel en bepalen ze andere testuitslagen dan de GGD doet, heb ik geleerd uit een topic hier een tijdje terug.

16. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Die hebben naast de vermoeidheid meestal wel andere besmettelijke klachten gehad zover ik weet.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Maar met welke klachten was ze besmettelijk dan? Als je alleen maar hoofdpijn hebt kan je dus gewoon heel lang besmettelijk zijn, en niet uitgaan van de eerste dagen.

18. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.004
    14.668
    113
    Vrouw
    Ik heb tot nog toe begrepen dat ze zeggen 7 dagen vanaf start klachten. Dan zou je nu niet meer besmettelijk moeten zijn. Maar snap heel goed dat je geen risico wil nemen.
    Moeilijk zeg! Sterkte.

Baileyy vindt dit leuk.
  19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.181
    16.517
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb mogelijk in maart Corona gehad en enorme koppijn gehad die ook lang heeft aangehouden. Toen ben ik niet getest maar gezien de combi met verlies van geur weet ik het vrijwel zeker.
    Toen was er nog niet zoveel bekend mbt isolatie etc en ben toen het weer een beetje kon naar buiten gegaan om een rondje met de hond te lopen ( uitputtingsslag)
    Ik zou even bellen met het informatienummer van de GGD 0800-1351, dit is niet voor het maken van afspraken maar echt voor informatie.
    Sterkte!!

Baileyy vindt dit leuk.
  20. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nee hoor dat klopt niet. Dan had ik al heel snel uit isolatie gekund. Die klachten heb ik allemaal niet gehad. Hoofdpijn is mijn grootste klacht.

Deel Deze Pagina