nationale donorweek : ja of nee !!

Discussion in 'De lounge' started by marjon 2, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Dames ,

Het is deze week donorweek, goed om er allemaal ff bij stil te staan en donor te worden :

https://www.jaofnee.nl/

2. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ben al donor :D
    al sinds mijn 18e!!!
    nu de rest van nederland nog ;)

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    JA

:D

Alleen... Niet mn ogen en mn huid. Dat vond ik een eng idee toen ik 18 was ;)

Binnenkort maar eens laten wijzigen. Ook dat mogen ze wel hebben ;)

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Ja hier ook donor.
    :D Ook al vanaf me 18e en mogen alles hebben.

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    heb het al ingevuld marjon ben gewoon donor voor alles!

Want als Jelmar iets, ogen, huid of wat dan ook nodig heeft, dan hoop je ook dat er iemand is die het heeft willen geven! mijn redenatie met donor zijn, en wat of hoeveel is:
    Wat je zou willen ontvangen indien het ergste, moet je ook bereid zijn te geven!
    (ben dus eigenlijk ook van mening dat mensen die Bewust, geen donor zijn, ook niet heoven te ontvangen..., want dat is toch hypocriet? daarom ben ik ook voor dat iedereen gewoon donor gemaakt word, en wie ECHT niet wil kan dit dan aangeven, maar die krijgt dan dus ook niks....) nou dames, laat de reacties maar komen!

ik vind mijn redenatie dus echt logisch en niet meer dan normaal... maar daar zullen andere mensen vast anders over denken?
    het ist och zo dat als jij aangeeft geen huid te willen geven.... en je verbrand volgend jaar, dan wil je toch ook huid? of zeg je dan nee...?

6. Dithje

Dithje VIP lid

Sep 19, 2009
    5,506
    0
    0
    HR Adviseur
    Overijssel
    Ben al donor sinds mijn 18e! :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben ook al donor vanaf m'n 18e. En mijn vriend gaat 't deze week (verplicht door mij! ;)) even invullen, ik dacht dat hij dat allang had gedaan, maar ik kwam er gisteren achter dat dat dus niet zo is.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben al donor sinds mn 15e. (klasgenoot is verongelukt en had donorcodicil)

En afgelopen week werden we er weer aan herinnerd. Vriend van ons is twee weken geleden omgekomen bij een auto-ongeluk en zijn vrouw heeft, ondanks alle verdriet, besloten om donatie toe te staan!

Ik moet het alleen eens even uitzoeken hoe het bij ons zit. Ik sta geregistreerd als donor in NL, maar woon in Duitsland.
    Mijn vriend is ook donor, maar heeft nooit de officiele registratie ingevuld. Dus zal hem toch nog maar eens aan zn jas trekken hieromtrent!

9. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik ben ook al heeeel lang donor, maar mijn man vertikt het....
    Ik snap dat niet zo goed. (Wij zijn namelijk niet gelovig oid, en geloven dus ook niet dat je het na je dood nog nodig gaat hebben).

Mijn schoonvader was donor, maar toen hij overleed heeft mijn schoonmoeder gezegd dat hij geen donor was... Ik vond dat toen echt heel erg!

Ik heb wel zelf besloten dat ik alles wil afstaan, de optie om de keuze bij mijn nabestaanden te leggen voelde voor mij niet prettig. (en ik was extra blij met mijn keuze toen mijn man dus geen donor bleek te willen worden)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    anna, maar als je man dan bijv. iets nodig heeft... zou hij het dan wel accepteren? of jullie kinderen?
    wat is dan de reden dat hij niet wil?
    (is serieuze interesse naar wat redenen kunnen zijn om het niet te doen)

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ja, dat dan weer wel... Ik ben daar ook al een paar keer flink verontwaardigd over geweest...
    Hij vindt het geen prettig idee als ze na je dood nog aan je lijf gaan zitten rommelen. (Ik denk maar zo: er wordt hoe dan ook aan je lijf gerommeld na je dood, en je merkt er niks meer van....). Eigenlijk ben ik er erg voorstander van om mensen die donor zijn minstens voorrang te geven op wachtlijsten, boven mensen die geen donor zijn....
    (Misschien dat dat mijn man over de streep zou trekken?)

12. syrae

syrae Fanatiek lid

May 14, 2011
    2,685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    hier ook al jaren donor, man laat het van mij afhangen dus effectief is hij ook donor ;)

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik ben al sinds mijn 12e donor, toen werkte het nog met een donorcodicil, mijn ouders moesten mee ondertekenen.
    Mijn man is geen donor en wil dit ook niet, hij vindt het gewoon raar dat hij zonder organen zou worden begraven. Het voelt gewoon niet goed om ze af te staan.

14. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hier ook al sinds mijn 18e. Is zooooo belangrijk!!

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Hier sinds mijn 14de donor. Moest van mn moeder aangeven of ik het wilde of niet. En dat is een ja geworden! Toen ik mijn man leerde kennen heb ik hem er ook voor gezet! Hij had eerst zoiets van dat mag jij beslissen. Nou helemaal niet, tis ja of nee. Bij hem ook een ja geworden :)

16. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mn man en ik hebben beide toendertijd optie 3 gekozen.
    Dat de nabestaande het mogen beslissen.

Ikzelf heb zoiets van 'dan kan ik er nog iemand mee helpen' maar mn moeder wilde het toendertijd niet dus vandaar had ik optie 3 gekozen.
    Als ik dood ben en ik kan iemands leven redden, hoe super is dat!!!

17. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    In andere landen ben je automatisch donor mits je er tegen in bezwaar gaat dan wordt het een nee.

18. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Hier ook al jaren donor.
    Mijn oom wacht al een tijdje op een nieuwe nier, dus weet hoe belangrijk het is,

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had altijd al een donorcodicil, en heb me ook digitaal geregistreerd zodra dit mogelijk werd.
    Als ik eerlijk ben, weet ik niet zeker of ik het wel wil, maar mijn stelregel in deze is: als je niet kunt benoemen waarom je erop tegen bent, dan zeg ik Ja. En dat heb ik dus gedaan. Maar ik heb tegen m'n vriend gezegd dat als het op dat moment niet goed voelt voor hem of voor de kinderen, dat hij het laatste woord heeft.

Ben het ermee eens dat je niet moet willen ontvangen als je per se niet wilt doneren. Als je niet mag doneren is iets heel anders, dan kun je wel Ja opschrijven maar worden je organen toch niet gebruikt omdat een ontvanger er niet mee geholpen is.

Verder ben ik bloeddonor en ik sta geregistreerd bij Europdonor met m'n weefseltypering et cetera, zodat áls er iemand is met wie ik match die beenmerg nodig heeft, ze mij kunnen benaderen.

20. marjon 2

marjon 2 VIP lid

Jul 23, 2008
    13,211
    0
    36
    in mijn vel
    Bri , dat laatste van die weefseltypering , waar kun je je daarvoor voor opgeven , want das ook een heel belangrijk iets ?

Share This Page