Dan denk ik dat ik de 24 cm doorsnede maandag ga gebruiken. Alleen mijn schoonouders komen op bezoek dus hij hoeft niet heel groot te zijn. Moet de taart net zo lang stijven als een kwarktaart?
Ja dat is goed toch, die 24 cm. Hij moet minimaal 2 uur opstijven. Ik heb hem rond 14:00 uur al gemaakt dus rond half 8/ 8 uur een stukje bij de koffie.
Wat klinkt het allemaal lekker zeg... Heb kort geleden ook zo'n monchou taart gemaakt met aardbeienvulling, nou die was zoooooo heerlijk.
Het is ook slim om de taart tussendoor terug te zetten in de koelkast. Mijn ervaring is, dat het minder goed stijf blijft dan kwarktaart..
Ehmm geen idee maar gewoon een standaard springvorm, maar maakt niet heel erg uit welke doorsnede hoor. Wat ik trouwens altijd doe is de bastognekoeken in de keukenmachine zo krijg je hele fijne kruim waardoor het makkelijker hecht als je er boter doorheen doet
Zooo klinkt lekker!! haha Ik heb laatst ook een monchou taart gemaakt, alleen wel helemaal volgens de verpakking haha Wel heb ik er een laag ganache over gedaan. Vond die combinatie persoonlijk ontzettend lekker! Wel erg machtig...
Ganache? Wat is dat? Ik ga de taart over twee weken weer maken als ik jarig ben. Ik vond 'm wel geslaagd. Samen met kwarktaart. Het valt me op verjaardagen vaak op dat mensen sneller voor zelfgemaakte taart gaan, dan voor gekochte taart. Dus ik wil het dit jaar zelf gaan doen.
Heerlijk! Zaterdag mag ik ook weer taarten gaan maken, ook een monchou en een kwark, zoals altijd . Nu gebruikte ik altijd Dr. Oetker Monchoutaart, maar ik wil nu de bastognekoekenbodem maken. Dat lijkt mij iets lekkerder smaken. De taart gaat er in als koek
Ik heb 'm gisteren gemaakt. Heerlijk. Alleen nu heb ik zo'n grote taart en dat krijgen we niet op met zijn tweetjes. Weet iemand of je dat ook kan invriezen? Overigens heb ik de aardbeienvulling gebruikt, vind ik zelf wat lekkerder dan kersen.
* ik had dit topic niet moeten openen...* Hier worden trouwens geen pakken van Dr. Oetker gebruikt.....maar helemaal vers...