Moeten kinderen bij de hoofdkostwinner verzekerd worden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Femmetje, 9 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Hoi, weet iemand dit? Moeten kinderen persé ziekenfonds verzekerd worden bij de hoofdkostwinner?
    Bij ons zit het namelijk zo dat we allebei werken, mijn man fulltime en ik 16 uur per week. Mijn man zit echter bij defensie en hoeft geen premie te betalen maar moet wel verplicht bij univé verzekerd zijn. Maar dat is maar een basisverzekering, dus voor onze kids ook maar basis.
    Ikzelf zit extra aanvullend bij VGZ, dus ik krijg veel meer vergoed. Mag ik dan de kids ook bij mij bij laten schrijven?

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Nee dat hoeft niet. Ik heb mijzelf opgegeven als hoofdverzekerde, maar eerst stond mijn man op als hoofdverzekerde. Terwijl mijn inkomen hoger is. Je kunt je kinderen gewoon meeverzekeren waar dat het voordeligst uitpakt.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    nee hoeft niet. Als je slim bent, zet je ze bij degene met de duurste verzekering (dus meest uitgebreide) op, want die verzekering krijgen zij dan ook, dus zijn ze overal voor gedekt waarvoor diegene ook gedekt is.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Onze dochter staat ook bij mij meeverzekerd, ik heb een gezin en zeker pakket genomen bij VGZ, toen ik wist dat ik zwanger was (eind 2007), dus daar zitten voor Fae ook de juiste dingen in.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maakt sinds het nieuwe zorgstelsel niet meer uit bij wie je ze bijschrijft. Je kunt gewoon kiezen wat het voordeligst is voor jou. Het is wel zo dat je kindje altijd (ben eigenlijk noog nooit anders tegen gekomen) hetzelfde pakket krijgt als degene bij wie je ze verzekerd.

6. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Mijn man werkt ook bij defensie en die is ook via de baas verzekerd maar dan tot ster 5, dus top pakket. Altijd zo geweest.

De kinderen zijn bij hem meeverzekerd ook tot top 5. Nu is er dit jaar wat aan het veranderen geweest. Wil je er meer van weten stuur me dan maar een PB.

Groetjes Monique

7. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Dank jullie wel voor de antwoorden, dat is dus duidelijk. Ik ging er echt nog vanuit dat de kinderen perse bij mijn partner meeverzekerd moesten worden.
    En Monique ik heb jou ge pb't.

Deze topic mag op slot.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    nee dat hoeft zeker niet hoor. bij onze verzekerig werd ze bij mijn in de polis gezet en mijn vriend verdient 4 x zoveel :)

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb ook een vraag over zorgverzekeringen. Wij willen graag overstappen. hebben nu een verzekering lopen bij zilveren kruis, maar willen hier graag weg en zoeken nu dus een nieuwe. Wat raden jullie aan? Heb al een aantal offertes aangevraagd, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina