Hoi hoi, Ben momenteel zwanger van ons 2e wonder en wil dit kindje na de geboorte wat meer bij me dragen. Heb wel ooit een draagdoek van iemand gekregen, maar dat was niets voor mij; vond dat veel te ingewikkeld en had de idee dat mijn baby er elk moment uit kon vallen. Zoek dus een wat handiger model. De lodger shelter (gezien bij de prenatal) lijkt me wel wat. Iemand daar ervaring mee? Of ervaringen met een andere draagdoek? Mijn partner vindt het niet zo'n goed idee trouwens, bang dat het kindje eruit valt. Maar dat zal toch wel meevallen? Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb ook een shelter maar vind het persoonlijk helemaal niks als draagdoek, kindje ligt er niet lekker in en erg zwaar om te dragen aan een schouder. Voor in de maxi cosi is hij wel heel handig. Ik heb sinds vandaag een Baby Bjorn (active model) en zowel baby (5 maanden nu) als ik zijn helemaal tevreden. Maar ik weet dat de Baby Bjorn ook een heeeleboel tegenstanders heeft.
Als je echt wilt gaan dragen, kan je twee dingen doen. Er even wat tijd in investeren en leren knopen met het liefst een geweven draagdoek. Of een goede ergonomische draagzak aanschaffen. Je kunt trouwens ook nog voor een middenweg gaan met een mei tai. Kijk eens op babybij.nl. Je kunt daar ook huren en als je wilt leren knopen zou ik je een draagconsult aanraden. De lodger, minimonkey, baby bjorn al die dingen, niet doen, die zijn zowel voor jezelf als voor je kindje niet goed en niet fijn. Bovendien net zo duur als, zo niet duurder dan een goede doek of draagzak. Ik geniet nog iedere dag van het dragen van mijn meisje met haar 11 kilo. Zowel op mijn buik als op mijn rug.
Eens met Rijtjes. Verder maakt het ook uit wanneer je kindje geboren wordt. Een ByKay of Tricot Slen is heel fijn met een pasgeboren kindje, maar 's zomers érg warm. In de warme seizoenen kun je beter met een geweven doek gaan dragen of met een fijne luchtige (ergonomische!!) drager, zoals een Bondolino (vind ik zelf een topper) of een Mei Tai (deze dragers zijn ook nog eens erg makkelijk om te doen, mocht je het knopen van een doek nog wat eng of onwennig vinden).
Ik ben zelf van mening dat de Baby bjorn echt geen kwaad kan wanneer je deze niet met grote regelmaat gebruikt. Ik gebruik hem alleen voor korte uitstapjes van minder dan een uur en niet dagelijks. Maar als je je kindje echt dagelijks langere tijd bij je wilt dragen zou ik idd voor bovenstaande opties gaan.
Ja! Ik ben ook al flink zomerbaby doekjes aan het kijken en klikken. (Hoewel ik me dan toch weer niet kan beheersen en ZL er nu ook gewoon in draag, haha )
Een lekkere knoopdoek of een ergonomsiche babydrager? Een lodger shelter, dat is juist een doek die onprettig is en waar je kindje uit kan vallen
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga eens kijken of ik met de draagdoek die ik gekregen heb toch niet uit de voeten kan. Dus oefenen met knopen, alhoewel ik me afvraag of dat met een steeds groter wordende buik wel kan . En anders is naar die babybij winkel.