We hebben een kinderverjaardag gehad waar me zoontje met kindjes gespeeld heeft. 2 dagen daarna had er een kindje de waterpokken.. en was dus toen al besmettelijk. Nu is het probleem dat wij bijna op vakantie gaan en als ie het over krijgt is dat net voordat we gaan.. en dan mogen we niet vliegen Kan me niet herinneren dat ie echt met dat kindje gespeeld heeft mja dan nog. Is de kans groot dat mijn zoontje het over zal krijgen?
Ik lees ook even mee. Hier gisteren op bezoek geweest en hun kleine zit nu onder de waterpokken. Wij gaan niet vliegen, maar een weekje naar Landal, waar natuurlijk veel kindjes zijn.
Is onmogelijk te zeggen helaas. Er is hier ruim 2 maanden op het kdv (gaan ze 3 dagen heen) de waterpokken rond gegaan. De oudste had het toen hij precies 1 jaar was en kreeg nu 5 pokken. Toen kreeg het jongste buurmeisje het. Ruim een maand later het oudste buurmeisje (dus niet direct na haar zusje) en uiteindelijk heeft onze jongste het niet gehad. Dus het kan zo overwaaien, maar ook zo raak zijn.
Ik lees even mee. Een kindje bij ons gastouder heeft waterpokken, alhoewel zij niet samen op dezelfde dag zitten, zit zij wel bij twee andere kinderen die op dezelfde dag op de opvang zitten. Nu heeft ze verhoging en is ze de hele dag al huilerig, toeval of voortekenen?
Oke bedankt voor de reactie! Zit dus niets anders op dan afwachten.. leef zo wel heel anders naar de vakantie toe. We zijn er zo aan toe en zou het echt vreselijk vinden als we niet kunnen gaan..
Helaas hebben wij ook een jaar terug onze vakantie moeten annuleren door de waterpokken... Maar er bestaat een kans dat je kindje het niet krijgt mijn oudste was 4 en had echt al veel waterpokken om zich heen gehad! Ik hoop dat jullie gewoon kunnen gaan!
Stomme vraag maar kondigen ze zich aan of zitten ze er opeens? L. is zo hangerig, huilerig en koortsig sinds gister..
Vaak gaat het vooraf door verkouden zijn en koorts ja... Helaas kan je er niets over zeggen....hier is dochter met niemand in aanraking geweest en toch gekregen! En zoontje al zes keer in direct contract, en niets!
Ohw wat erg dat jullie de vakantie daarom moesten annuleren! Ik ben daar ook echt bang voor.. mja we moeten afwachten. Daar ben ik ook wel benieuwd naar of ze zich aankondigingen. Ik heb wel gehoord dat kindjes onder het jaar ze minder snel krijgen en als ze borstvoeding krijgen het nog een kleinere kans is.
Hier kreeg mijn dochter ze van haar nichtje na een dag spelen. Daarna heeft ze vele kindjes gezien en meegespeeld. Ook gewoon naar gastouder gegaan maar ze heeft niemand besmet. Het begon hier met een pok, toen hangerig en koorts en na drie dagen barste de hel los en zat ze van top tot teen onder.
Bedankt voor jullie reacties! Lana had haar nichtje toen al de waterpokken of was dat ook een paar dagen of dag ervoor? Hoe snel drogen de pokken in eigenlijk? Stel dat ie ze krijgt en ze zijn ingedroogd mogen we wel vliegen namelijk. Pff maak me er continu druk om ook al kunnen we er niks meer aan doen. Hopelijk hebben we geluk. Ja gelukkig heb ik ze zelf als kind gehad!