Batavus fiets en fietszitje voorop

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daiquiri, 5 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

Ik heb zelf een batavus fiets. Op het stuur staat een melding dat er geen kinderzitjes op geplaatst mogen worden, omdat het stuur in kan ingeklapt kan worden en dit zou dan te gevaarlijk zijn.

Hebben jullie hier ervaring mee, of een oplossing hiervoor? Heb geen zin om een andere fiets te kopen eigenlijk, deze is nog redelijk nieuw

2. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Als je fietsstuur omklapt zat dat zeker gebeuren als er een kinderzitje op zit, omdat er dan ook nog gewicht aan hangt.

In de praktijk betekent dat dat je het fietsstuur zelf constant vast moet houden. Dus als je je kindje erin zet en eruit haalt (dat kan dus niet).

Ik heb zelf daarom toch maar een goedkope mama-fiets aangeschaft en dat is heeeerlijk.

3. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Heb zelf een Batavus Stabilo en dat gaat prima met zitje voorop. Het stuur is verstelbaar maar heb nog nooit meegemaakt dat een stuur spontaan kan omklappen?

4. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    een bobike zitje zit voor aan je frame vast en dus niet aan het stuur....

5. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb een bobike en een batavus fiets

het zitje hangt niet aan het stuur maar in een blokje wat aan het onderste deel van het stuur zit

dat mag wel

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Zoals hierboven al gezegd wordt.....die waarschuwing houdt in dat je het zitje niet alleen aan het stuur mag hangen, er moet ook een bevestiging aan de stang zijn. Anders komt er teveel gewicht aan het stuur alleen te hangen.

Ik heb ook een Batavus en ga een Bobike zitje kopen.

7. Daiquiri

bedankt voor de tips, dan ga ik eens rustig kijken naar de bobike-zitjes. Is weer goedkoper dan een nieuwe fiets.

8. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb net een nieuwe moederfiets gekocht die ik komende week krijgt.
    mijn bobike zitje gaat dus in de verkoop omdat ik er ook 1 bij de moederfiets krijg.
    dat is incl. schermpje, dus als je interesse hebt.

wij hebben deze om dezelfde reden aan geschaft. omdat er niets aan het stuur gehangen mocht worden vanwege stuurbreuk.

9. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    Ik heb een gazelle, heb net een fietszitje van bobike gekregen voor mijn verjaardag, en moet hem nog gaan uittesten. zit er nog niet op, maar klein moppie kan ook nog net niet in de fietszit hoor. eerst maar effe goed leren zitten!

10. Daiquiri

waar woon je dan Noura? ik kom zelf uit Nunspeet

Deel Deze Pagina