ik heb de witte was nu al voor de 2de keer gewassen maar blijft nog steeds vies ruiken. Ik heb waspoeder, ariel vlekverwijderaar en wasverzachter gebruikt. Heeft iemand tips? Want heb dat de laatste tijd steeds dat de was vies ruikt.
Ik denk dat de wasmachine toe is aan een schoonmaakbeurt. Even een lege wasmachine laten draaien op 90graden met bijv. schoonmaakazijn.
Ruikt het een beetje zurig? Dan kan dat vetluis zijn. Ze raden aan om elke 10 wassen zeker één kookwas te draaien om dit te voorkomen!
Ik gooi een vaatwastablet in de trommel en dan op 90 graden. Ik ga het zo direct ook doen mag wel weer een keertje..
Wasmachine eens een goed beurt geven. Kijken of er smurrie tussen de rubberranden zit. Pomp schoonmaken en een kookwas mijn azijn draaien. Sowieso 1x in d maand machine een keer leeg laten draaien met azijn. Stank komt meestal van aanslag wat in d machine en slangen achter blijft. Vooral bij vloeibare wasmiddelen en wasverzachter.
Kan wasluis zijn (klinkt viezer dan het is) Als jehethebt ruikt alles naar natte hond, bah! Google maar eens voor tips om het wegte krijgen
Lege machine laten draaien met halve zak soda, deel in het wasmiddelbakje en de rest gewoon in de trommel en dan op 90 graden. En bij elke was een scheut azijn in het wasverzachterbakje doen, schijnt tegen zeepresten te helpen en is gelijk een goede wasverzachter. Haalt ook gelijk luchtjes uit de was (denk aan zweetlucht in sportkleding)
Kan dat niet komen door de combinatie van al die middelen? Poeder, vlekverwijderaar én wasverzachter bedoel ik.