galstenen?

Discussion in 'De lounge' started by wendyd, Aug 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendyd

wendyd Actief lid

Oct 5, 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    heeft iemand hier wel eens galstenen gehad met de daarbij horende aanvallen? ik weet nu bijna 100 % zeker dat ik het soms ook heb. heb al een jaar of 10 dat ik gemiddeld 5 keer per jaar een aanval krijg. het begint met een onbehagelijk gevoel in het midden net onder de ribben en dan trekt de pijn aan en moet ik echt gaan liggen de pijn is echt een rotpijn. trekt ook door naar mijn rug en schouders. soms ook met overgeven erbij en die is dan heel bitter alsof er gal inzit. de ene keer duurt een aanval 10 minuten de andere keer een paar uurtjes. na zo,een aanval is mijn ontlasting ook geel(sorry voor het onsmakelijke) dacht altijd dat het iets van brandend maagzuur was, maar daar vond ik het te veel pijn voor doen dus ben ik gaan googlen en echt alle symptomen die er beschreven zijn heb ik dan ze beschrijven precies de pijn die ik dan ook voel bij zo,n aanval. gelukkig heb ik het dus niet vaak, maar als het vaker gaat gebeuren dan ga ik toch wel langs de huisarts. heeft iemand dit ook wel eens gehad? groetjes wendy.

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    he meid
    als jij galstenen heb zou ik daar zeker mee naar een arts gaan
    en ik heb het van heeeeeeeeeeeel dichtbij meegemaakt
    mijn moeder had het.. en
    zeker ook zoals jij het beschrijft
    ik ga je niet vertellen hoe het bij haar is verlopen want
    daar ga ik je bang van maken
    en das niet de bedoeling
    zei had gewoon een klote ziekenhuis
    maar ga er aub mee naar een dokter !!!!!!!!!!!!!!!!

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik heb ook galstenen gehad.. en zoals jij het omschrjift klopt het precies..
    alleen gele ontlasting lijkt mij erg gevaarlijk? (volgens mij ik weet he tniet zeker) als je te lang met galstenen rondloopt kan je lever gaan ontsteken... dat hebben ze mij verteld..
    daarom vind ik die gele ontlasting erg gevaarlijk klinken..

als ik jou was zou ik morgen meteen een afspraak maken met de huisarts en een verwijzing vragen naar het ziekenhuis voor echo's.. en dan hopen dat de stenen of je gal zo snel mogelijk worden verwijderd..

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik heb het gehad. Ben 30 maart geopereerd het was geen pretje kan ik je vertellen zoals jij het beschrijft zeg ik idd ook galstenen had precies dezelfde klachten.
    Ik was 13 weken zwanger toen ik het kreeg alleen de HA zeiden dat het van me maag kwam toen sem 3 weken oud was kwam ik op de SEH terecht en werd opgenomen 10 dagen. Een week later werd me galblaas verwijderd helaas ging het niet helemaal goed en had ik weer galstenen in me galwegen dus werd ik weer met spoed opgenomen heb totaal 3 weken in het zh gelegen. Ik zou echt bellen hoor want als je te lang wacht heb je kans op veel complicaties en het is wachten tot je in het zh terecht komt. Mijn galblaas was ook al aan het ontsteken en had precies dezelfde klachten als jou. Ik vind het knap dat je er zo lang mee rond loopt zat namelijk bijna iedere keer op de SEH als ik z,n aanval had was echt niet meer mee te leven. De aanvallen hielen ook lang aan van 14/23 ofzo

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vlak na mijn tweede bevalling (ks) heb ik een flinke galaanval gehad. Echo gemaakt: niks te zien.
    Of de galstenen waren nog niet genoeg verkalkt of ze waren bij de aanval uit mijn galblaas gegaan.
    Als ze zichtbaar zouden zijn, zouden ze ze eruit halen.
    Pffff...ik was heel blij dat het niet hoefde, was net geopereerd zeg!

Maarre...owww, wat doet het zeer inderdaad! Heb echt op bed liggen kronkelen van de pijn!

Elmo

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    bij de 13 weken had ik ook een echo gehad ook niets te zien daarom lag het aan me maag. Maar 6 maanden later had ik er toch ineens heel veel de galblaas zat vol.
    Ik ben blij dat me galblaas eruit is hoor kan nu gewoon alles weer eten heb alleen wel PDS gekregen door alles maar ja

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik heb een eenmalige aanval gehad (daarvoor en daarna echt niks meer) dus ik neem de gok in dit geval.
    Maar als ik weer ergens in die buurt pijn krijg, zit ik direct bij een arts!

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, ik was trouwens stomverbaasd dat het mijn galblaas was!
    Ook ik had pijn bij mijn schouders etc. Snapte er helemaal niks van. Mijn mond viel echt open toen de ha zei: galstenen!

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja dan zal het wel idd 1 steen zijn geweest die er door is geschoten. ik heb in 30 weken zeker wel 35 aanvallen gehad.1x met 37 weken lag ik op de verlos kamer dacht ik weeen te hebben waren het galstenen achteraf haha.
    Aanvallen begonnen in het begin snachts 10 min maar kwamen steeds vaker en ook overdag. Hielden erg lang aan. Op een gegeven moment had ik altijd een zeurderige pijn in me buik

10. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja hier ook galstenen gehad. Maar ik kon dan juist niet liggen, ik moest lopen maar lag af en toe op de grond te kreperen van de pijn. O wat een ramp was dat.
    Na mijn bevalling is mijn galblaas verwijderd en nooit meer last van gehad. Wat een opluchting!
    Ik dacht ook eerst maagzuur of zo, maar ik verbaasde me al dat dat zo een pijn deed.
    Toen ik in het ziekenhuis werd opgenomen vanwege hoge bloeddruk met 33 weken zeiden ze dat het kwam doordat die kleine tegen mijn maag schopte en ik moest vooral rustig doen...

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    hai, ik heb ze gehad, en op mijn 23ste zijn ze weggehaald... waarschijnlijk krijg je een aanval als je een bepaald iets eet...
    ik had er soms maanden geen en dan iedere week 1 of 2... en ging van ellende onder de douche staan want warmte geleid pijn, en na een half uurthe zakte de aanval wel weg.. maar was pijn tot overgeven voor mij

maar goed even bij je HA een doorverwijzing vragen voor een echo van je galblaas dan kunnen ze het zo zien... weghalen gaat tegenwoordig met een kijkoperatie dus de ingreep is relatief klein, en de hechtingen beperkt

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    oh ja en zo nu en dan krijg ik wel eens aanval nog.... maar ja das niet meer in verhouding met wat het was... en is prima te hanteren..

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik heb ze ook gehad. Galblaas is ook verwijderd. Zou zeker even naar je huisarts gaan. Met een echo is het zo bekeken of je ze hebt.

14. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mikmak hoe kan je nog een aanval krijgen? Dat hoort niet te kunnen. Als je galblaas er niet meer is kunnen er toch ook geen galstenen meer ophopen?

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    nou ja mijn galblaas is er ook uit en had direct weer aanvallen na de operatie. Ik had voor de operatie een ERCP gehad om galstenen uit de galwegen te verwijderen maar in de week tussen de ERCP en de operatie is er weer een terug geschoten en ik had aanvallen die ik nog nooit gehad had. Op een MRI zagen ze toch echt weer galstenen zitten. Maar je kan zonder galblaas nog steeds galstenen krijgen worden dan in je lever gevormt maar dit komt niet vaak voor.

Maar ik heb nu ook nog steeds een soort aanvallen. Krijg het erg heet zweten,branderige pijn in me buik tot me navel. Dit komt dus van me darmen af maar voelt een beetje als een galaanval.

16. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ninja ik had ook een ercp... wat een ramp was dat... mijn roesje werkte averechts bij mij en ik ben toen in paniek geraakt... gelukkig hoefte het niet nog een keer...

ik wist niet dat dat kon... gelukkig heb ik daar geen last van...

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ja die ERCP was erger dan de operatie idd het roesje werkte ook niet bij mij. Wat een vreselijk onderzoek was dat. Toen ze de tweede keer kwamen vertellen dat ik weer een EECP moest was ik op van de schrik want nu wist ik hoeveel pijn dat deed. Het onderzoek duurde gewoon een uur de 2de keer had al extra spul gehad en weer werkte het niet. Als er ooit een 3de keer komt moeten ze het maar onder algehele narcose doen hoor

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    je maakt in je galwegen gewoon een verwijding waar je minimale galopslag gaat creeeren ipv van je galblaas... galstenen krijg je door een foute samenstelling van gal en cholesterol... de 1 te laag de ander te hoog... omgekeerd... deze verhoudingen kunnen steentjes veroorzaken en die steentjes weer aanvallen.. op het moment dat dus die stenen worden verwijdert en je galblaas wil dat niet zeggen dat je verhoudingen dan goed zitten en zit er kans in dat je voor bepaalde dingen toch wat gevoelig blijft.... en het kan zelfs zijn dat je in die verwijding nieuwe steentjes maakt... is bij niet het geval maar het kan

ze zijn lang niet meer zo heftig.. ja toevallig de nacht van 6 op 7 aug... de 6de hadden we een feest, witte wijn gedronken waarvan de zuurgraad eigenlijk te hoog was, kortom een bochtwijn ;)... en ajb een aanval.... op het moment dat je gaat relaxen/ slapen

19. Waggel

Waggel Lid

Aug 13, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hoorde deze week dat 90% van de mensen galstenen heeft, de een heeft er meer last van dan de ander. Wist niet dat het percentage zo hoog lag.

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    ik had er eerst nooit van gehoord. Maar nu hebben 2 vriendinnen het al allemaal geopereerd rond dezelfde tijd en bevallen in dezelfde week. En nu hoorde ik dat de schoonzus van mijn schoonzus ook net bevallen ook galstenen heeft en de galblaas er ook uitgehaald moet worden. Valt me wel op dat veel zwangere vrouwen het krijgen

Share This Page