Baudet over werkende vrouwen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bootcamp babe, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    'Verder beschrijft hij euthanasie als "zelfmoord", die hij koppelt aan het individuele recht van mensen om niet voor hun ouders te zorgen.'

    Ah vandaar dat mijn cliënt euthanasie liet plegen! Was de schuld van de luie kinderen, niet van die afschuwelijke longkanker met uitzaaiingen waardoor ze stikte en graag wou sterven.

    Hoe hebben mensen hierop kunnen stemmen....
     
    Roodborstje2, Snoepjes, floppie888 en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik las het net en ik krijg er helemaal de kriebels van. Extra blij dat ik niet op die enge man heb gestemd.

    Ik kijk ook net de handmaids tale dus wellicht dat ik het daarom extra eng vindt :D
     
    heidiane vindt dit leuk.
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bah zeg, wat een uitspraken...
     
    Snoepjes vindt dit leuk.
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Kop in het zand, gewoon ontkennen wat hij zegt (fake nieuws) of bagatelliseren; hij bedoelt het heus niet zo hoor.

    Knettergek die gozer.
     
    Ysabella, dreumesje, Youtan en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    En zoveel mensen!? Ik was toen al geshockeerd maar nu nog meer.
     
    Nataly1972 en (verwijderde gebruiker) vinden dit leuk.
  6. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Omdat ze tegen immigratie zijn?
     
  7. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Dan heb je toch nog andere opties? Of ga de straat op, ofzo. Laat je horen.
    (Heb het niet specifiek tegen jou, natuurlijk, maar tegen mensen die tegen immigratie zijn)
    Want als “tegen immigratie” betekend dat je dit soort dingen er ook bij krijgt, zou ik toch verder kijken.
     
    Athina vindt dit leuk.
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb het oorspronkelijke essay niet gelezen, maar ik vind dit artikel een belachelijk oninteressante samenvatting ervan. Ik woon natuurlijk ook niet in Nederland :)

    Natuurlijk maakt het hebben van een carrière het moeilijker om een gezinsleven te regelen. De vraag die het artikel niet beantwoordt, is: wat vindt Baudet daar dan van? Hoe stelt hij voor dat aan te pakken?

    Slechte journalistiek, als je het mij vraagt.
     
    Maahn, Piep2016, Zonnestralen en 11 anderen vinden dit leuk.
  9. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Slechte journalistiek misschien maar eerlijk gezegd hoor ik bij hem altijd van alles, maar nooit HOE hij dat “probleem” dan wil gaan aanpakken. (En hij is niet de enige politicus die dat doet)
     
  10. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    En als de onderliggende gedachte is dat er te weinig Nederlandse kinderen geboren worden, ten opzichte van migranten. Dan lijkt me het me niet zo’n goed idee om de kinderbijslag vanaf het tweede kind stop te zetten, want zo iets dergelijks heb ik in zijn partij programma gelezen.
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.170
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het stijgt hier iemand hooooog in de bol.
     
  12. Peet1369

    Peet1369 Actief lid

    6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    Mmmm.. ik stel voor dat de overheid het weer mogelijk maakt om van 1 salaris te leven en dat alle mannen en vrouwen 2,5 dag in de week gaan werken. Zo worden zorg en werk taken evenredig verdeeld en hoeft niemand zich schuldig te voelen ;)
    Als we toch onzin uit kramen dan denk ik dat mijn idee beter is dan dat van Baudet:rolleyes:
     
    Ysabella, Roodborstje2, Ninge en 15 anderen vinden dit leuk.
  13. Sic

    Sic Bekend lid

    17 dec 2010
    777
    691
    93
    Sneu is hij zeker!

    Nog zo'n mooie van Baudet:
    [Vrouwen] willen helemaal niet […] dat je hun ‘nee’, hun weerstand respecteert: de realiteit is dat vrouwen overrompeld, overheerst, ja: overmand willen worden.’

    Voor mij echt onbegrijpelijk dat mensen op die man stemmen. En dan al helemaal vrouwen ...
     
    Ysabella, Roodborstje2, Snoepjes en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Eerst dacht ik 'opzich niet heel gek wat hij zegt mbt werkende vrouwen, het ís ook moeilijk om én carriere én een gezin te hebben.' Maar het feit dat hij er van uit gaat dat een gezin dus door een vrouw geregeld moet worden vind ik wel opmerkelijk. Is het voor hem dan zo'n onmogelijke gedachte dat als 2 mensen een gezin stichten, dat de man misschien ook parttime kan gaan werken om voor kinderen te zorgen?
     
    Anh26, MissMorrow, Mien30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Populisme. Mensen zijn bang en wantrouwend tegenover de overheid ( de 'poppenkast in Den Haag' is ook zo'n lekker nietszeggende uitspraak...) en vanalles en hij springt daar handig op in. In Volendam is FvD de grootste geworden. En als er nou één dorp is waar men het over het algemeen goed voor elkaar heeft, er weinig allochtonen wonen en alles al 100 jaar hetzelfde gaat, is het daar wel :rolleyes: Het is gewoon een hoop angst om niks imo
     
    Marsepein, Athina, MyMiracle en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Rozemarijn33

    Rozemarijn33 Niet meer actief

    Precies mijn gedachte. En als ze dat nu eens meer mogelijk maken (kan vast allemaal op papier, en in sommige bedrijven, maar over het algemeen genomen is het voor mannen moeilijker om parttime te werken, dan voor vrouwen) zijn er vast meer mensen tevreden dan als je de vrouw weer terug stopt in haar traditionele rol.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  17. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Ja, maar blijkbaar weten die mensen dat niet, gezien het hoge aantal stemmen op die Pipo. Een andere verklaring dan blinde xenofobie kan ik ook niet bedenken.
     
    Salentein en Rozemarijn33 vinden dit leuk.
  18. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Ok dan zal ik op jou stemmen :p

    Wat een maffe kerel onbegrijpelijk dat zo veel mensen op hem hebben gestemd.
     
  19. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Hij is trouwens wel het voorbeeld dat je zelfs met een doctoraat op zak, nog ontzettend dom kan zijn.
     
    Ninge, Mien30, Athina en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina