Baudet over werkende vrouwen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bootcamp babe, 20 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Exact dit!

Akira1978 vindt dit leuk.
  2. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Kinderbijslag is toch sowieso geen reden om kinderen te krijgen? En volgens mij al helemaal niet de bedoeling om grotere gezinnen te krijgen. Dan zou het wel meer zijn en bijv een leuk geldbedrag voor elk kind dat geboren wordt.

En juist voor die 'armeren' vind ik het helemaal al geen goed idee om maar kinderen te blijven krijgen terwijl je met moeite je huidige gezin kan onderhouden, want hé de kinderbijslag gaat wel weer omhoog? Betalen we die nieuwe baby daar wel van? Ik kan iig geen 3 maanden een baby/ kind onderhouden van dat beetje geld.

Zoe123 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  3. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Nee natuurlijk niet. Dat doen we zelf ook niet van de kinderbijslag.
    Maar nergens in de plannen van FvD komen er maatregelen voorbij om het aantrekkelijker te maken dat maar 1 pers. Werkt in het huishouden. Daar gaat het me om. Dus hij vindt wat, maar waar zijn dan die plannen en oplossingen die tot zijn ideaalbeeld kunnen leiden?

Zoe123 vindt dit leuk.
  4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Dat komt omdat de nos links is. Niet meer niet minder.

MissMorrow en jolien 1986 vinden dit leuk.
  5. paula1984

Inhakend op je laatste alinea...en het huidige kabinet onder gluiperdje Rutte doet dit wel?

6. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Nee. Ze doen het allemaal niet. (Ik ben ook geen fan van klaver, rutte etc) ik vind dat vreselijk ergelijk!

7. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Volgens mij is de fvd voor een basisinkomen en sowieso voor een belastingvrije voet van 20.000. Alleen die belastingvrije voet zou mijn man al een paar duizend euro per jaar aan belastinggeld besparen.

8. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Dat zeg ik toch niet. Ik heb het niet over Jesse Klaver, Rutte of over of de NOS wel of niet links is. Waar ik het over heb zijn de uitspraken die Baudet zelf heeft gedaan. Uitingen die hij zelf heeft gemaakt en waar hij geen verantwoordelijkheid voor neemt.

Ik ben het weinig eens met het huidige kabinet. En nog nooit fan geweest van Rutte. Gaat ook nooit gebeuren ...

MyMiracle, Zoe123, littlemunchkin en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. MissMorrow

MissMorrow Fanatiek lid

17 dec 2018
    1.619
    2.007
    113
    Vrouw
    Accountmanager
    Ik ben halverwege het stuk gekomen. En vraag me vooral af waar de man de tijd vandaan haalt om het te schrijven (en ook om de romans te lezen waarnaar hij verwijst). Als fulltime werkende vrouw kan ik me absoluut niet vinden in zijn ideeën over vrouwen, hun ambities en verlangens. Ik wil me ontwikkelen en ik wil blijven ontdekken en ja, ik wil ook een kind. Maar dat kind wilde ik pas op mijn 34ste, omdat ik eerst carrière wilde maken. Dus ik begrijp sommige de punten die in de tekst besproken worden wel. Maar daarvoor hoop ik passende oplossingen te vinden in deze maatschappij die het mogelijk maken om op een progressieve manier met het ouderschap om te gaan.
    Overigens zegt Baudet nergens "ik vind". Hij draagt voorbeelden die geïnterpreteerd zouden kunnen worden als voorbeelden van het verregaande individualisme (abortus en euthanasie). En het wordt wel duidelijk dat Baudet dat individualisme te ver vindt gaan. Dat hij euthanasie cursief gedrukt zelfmoord noemt, geeft in mijn ogen wel degelijk zijn mening weer.

Maar wat me net zoveel stoort als zijn ideeën en arrogantie is de manier waarop de media omgaan met zijn uitspraken en teksten. In mijn hoofd is Baudet nu verbonden aan nazisme terwijl ik (tot vandaag) nog geen enkel stuk van hem heb gelezen of een serieus interview heb bekeken. Het wordt me onmogelijk gemaakt om objectief een mening te vormen. Ook toen ik zelf nog bij de NPO werkzaam was, merkte ik dat de redactie vooral aanstuurde op een linkse invalshoek.

catlady vindt dit leuk.
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik ben geen Baudet stemmer....

Maar wat ik wel super naar vind is dat 2 dagen voordat er verkiezingen zijn dit in de media komt.

Smerige spelletjes spelen.

Doet me echt wel een beetje denken aan toen met Pim Fortuin. Die werd ook heel gemeen en slecht neergezet.

Als mensen het niet meer eerlijk kunnen winnen gaan ze wild om zich heen slaan.

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Wat vind je er dan niet aan kloppen? Baudet post zelf op 20 mei een link naar zijn essay, moeten mensen die het er niet mee eens zijn dan hun mond houden ivm verkiezingen de 23ste?
    En hoe is reageren op zijn essay met kritiek meteen ‘wild om je heen slaan’? We hebben het over een politicus die naar zijn visie en mening wordt gevraagd, maar vervolgens jammert dat mensen het verkeerd begrijpen....

Plus de eerder quote over vrouwen die overmand willen worden.. dat is iets wat hij zelf heeft gezegd, dat zijn geen smerige spelletjes van politici of media die het oneens met hem zijn, maar smerige uitspraken van de man zélf.

Zoe123, littlemunchkin, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    #72 Sic, 22 mei 2019
    Laatst bewerkt: 22 mei 2019
    Zoals Fuddey zegt heeft hij dit zelf via Twitter naar buiten gebracht. Zo ook de andere alle punten die ik eerder benoemde. Heeft niks met de foutheid van de media te maken.

Zelfde als MissMorrow die het de media lijkt te verwijten dat zij de associatie van nazisme heeft bij Baudet zonder daarvoor maar iets van hem te hebben gelezen. Daar zorgt Baudet toch echt zelf voor. En partijgenoot Nanninga helpt ook dit vlak ook niet erg ...

Salentein vindt dit leuk.
  13. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Dubbel

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nee, Baudet brengt het expres naar buiten om aandacht te krijgen. Als er dan discussie komt speelt hij de vermoorde onschuld en wordt hij helemaal verkeerd begrepen. Hij wint dus van 2 kanten, eerst brengt hij zijn mening naar buiten, daarna zegt hij dat iedereen hem verkeerd begrijpt en dan mag hij wild om zich heen slaan naar al die vreselijke linkse mensen die hem demoniseren.

Als dat 1 keer zou gebeuren zou ik nog geloven dat het per ongeluk was. Bij de tweede keer komt er al wat twijfel, maar inmiddels zijn we beland op de derde, vierde, vijfde keer en is toch wel overduidelijk dat het tactiek is. Een hele slimme tactiek, en absoluut niet zielig!

Zoe123, citroenrasp, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik noem hem ook niet zielig. Helemaal niet.

Ik ben me alleen heel bewust van het feit dat het best gevaarlijk is om hem als opportunist neer te zetten.
    Gekkies hebben helaas geen filter of kunnen het minder goed behappen.

Hij brengt zijn ideeen naar buiten...maar dat is toch geen probleem in een land met vrijheid van meningsuiting?

Wat er daarna wordt gezegd en wordt gedeeld in de media vind ik misschien nog wel erger dan wat hij heeft gezegd.

Nogmaals ik ben absoluut geen Baudet stemmer.

Trouwens...de VVD heeft wel degelijk iets gezegd over hem. Niet alleen hijzelf.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Hij mag zijn ideeën naar buiten brengen, maar dan mogen andere mensen daar ook op reageren. En als je dan telkens zegt, nee iedereen begrijpt mij verkeerd, terwijl je zelf met 'haben es gewust' komt, dan vraag je ook om hele scherpe reacties.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het gaat mij meer op de manier waarop hij wordt neergezet. Natuurlijk mag je zeggen wat je er van vindt.

Bijvoorbeeld dit vind ik best wel wat kinderachtig

Misschien ook wel vanuit humor bedoelt maar toch ook wel een beetje flauw

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het zijn wel de mensen die over ons geld gaan en ons leven.

Ik vind trouwens op dit moment elke partij erg matig. Voor het eerst heb ik echt geen idee wat ik moet stemmen.

MyMiracle vindt dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Waarom is dit zo erg dan? Het is algemeen bekend dat hij vaak afzegt en vaak niet aanwezig is in de Kamer, daar mag je niks over zeggen?

Dit is pas ‘flauw’:

Arme Baudet vindt het flauw en oneerlijk hoe hij wordt aangekondigd, want nee joh zoiets heeft hij nooit gezegd! ‘t Is gewoon zijn politieke spel hoor, trap er niet in.

20. paula1984

Zullen we ook een rijtje maken voor rutte waar hij geen verantwoordelijkheid voor neemt?
    Het debat heb ik gezien tot 40.45 min en alleen daarin al toont rutte aan geen ruggengraat te hebben op sommige punten.
    Hij was de grootste tegen windmolens, en nu? De groote voorstander van klimaat plannen? En nee ook hij neemt daar geem verantwoordelijk voor.
    Dit is maar 1 voorbeeld om aan te geven dat ook hij dit doet.
    En ja baudet heeft ongelukkige uitspraken gedaan en meningen gegeven absoluut.
    Zo ook liet hij in het debat steken vallen. Maar over de linie genomen heb ik meer vertrouwen in baudet dan in het huidige kabinet.

Deel Deze Pagina