"Ja maar HIJ...." Beetje flauw vind je niet? Er is niemand hier die het huidige kabinet of Rutte ophemelt. We hebben het nu gewoon ff Baudet, niet over Rutte.
Wat kan er dan verteld worden over Jesse Klaver? Je brengt het erg stellig dus ik ben nu wel benieuwd? Muv het een beetje oppoetsen van zijn jeugd (waar vooral de Telegraaf een spektakel van maakte) vraag ik me af wat je met “genoeg” bedoeld... Als je niet kan zien wat men bedoelt met slachtoffergedrag...oei dan heb je wel behoorlijke oogkleppen op. Het is allemaal onderdeel van een strategie. Heers en verdeel. En complimenten, het werkt, veel mensen trappen er in!
Ik verbaas me eerlijk gezegd dat het blijkbaar nauwelijks mensen opvalt dat uitspraken van baudet, Wilders, Pim Fortuyn (indertijd) altijd zo uitgemeten in de media verschijnen, vaak enorm opgeblazen worden en uit de context worden gehaald. Terwijl dit met opmerkingen en uitspraken van andere politici van gelijke aard totaal niet gebeurd. Wanneer ze al in de media uitgemeten worden wordt er vooral geroepen ze in de context te plaatsen, ze niet goed begrepen worden/Zijn en dan is het goed en de media er klaar mee en wordt er geen aandacht meer aan geschonken. Dat is naar mijn mening zeer manipulatief om de visie van de bevolking te beïnvloeden, iets wat door diezelfde media en politici in andere landen wordt bekritiseerd en als slecht wordt bestempeld. Ik heb het essay gelezen maar vind hoe er door de media mee omgegaan wordt totaal niet in verhouding met wat er staat, er worden zaken enorm uit de context getrokken en er wordt gesproken over een mening en visie die hij zou hebben en uit zou dragen terwijl het een essay betreft waarin hij enkel het boek vergelijkt met onder andere de huidige tijd, ik hoor niemand over het stukje uit Frankrijk wat hij aanhaalt terwijl het vergelijkbaar is met hoe hij de andere punten aanhaalt die de afgelopen dagen in de media zijn gebracht. Hij zegt nergens dat vrouwen thuis moeten blijven, enkel hun man zouden moeten ondersteunen etc. Hij maakt enkel een vergelijking met hoe het vroeger was, inclusief de grotere gezinnen, ten aanzien van nu. En stelt daarin feitelijk de vraag of de huidige ontwikkeling beide werken een oorzaak is voor kleinere gezinnen. Betreffende euthanasie versus (hulp bij) zelfmoord, heel eerlijk naar mijn idee en mening is euthanasie ook een vorm van zelfmoord. Maar dat neemt niet weg dat ik diegene die dit willen en aan de voorwaarden voldoen die rust niet zou gunnen waar ze naar opzoek zijn. Ik veroordeel daarin niemand kan de keuze vaak ook goed begrijpen, maar dat neemt niet weg dat het een eigen beslissing is om uit het leven te stappen en daarmee dus een vorm van zelfmoord. En oplossingen verwachten die beschreven worden in een essay vind ik wat ver gaan en totaal geen meerwaarde aan het essay toevoegen. En voor de duidelijkheid ik ben geen baudet stemmer en vind het gros van de politici gladjakkers. Ik irriteer me wel mateloos aan de stemmingmakerij, met het gewenste effect als ik alleen de reacties hier al lees. En juist die reacties maakt dat ik het geheel zie als politiek/media die de burgers als marionetten poppetjes gebruikt en haat/walging veroorzaakt naar diegene die zich niet als marionet willen laten gebruiken onder de bevolking. Wanneer je daar de geschiedenis op nakijkt zorgt dat in veel gevallen vooral tot onrust en burgeroorlogen waarin juist de ene groep tegenover de andere groep staat en dit steeds verder verhard. Overigens moet ik de eerste partij dan wel politiek vertegenwoordiger nog tegenkomen die de gedane beloftes nakomt. Zit ook nog steeds op mijn kwartje te wachten...
Eerlijk gezegd stuurt Baudet ook zelf aan aan stemmingmakerij. Hij is gebaat bij onrust. Ook rechtse kranten voeden dit. Niet alleen zgn linkse kanalen. Het feit alleen al dat hij zegt dat een vrouw haar man moet ondersteunen? Want een man kan zijn vrouw niet ondersteunen? Of beter... Laten ze ELKAAR ondersteunen. Zijn algemene visie op vrouwen vind ik ronduit schandalig en vrees dat mocht hij ooit een vinger in te pap te brokkelen hebben, we 150 jaar teruggaan in de tijd qua emancipatie.
Gisteravond heb ik het debat tussen Baudet en Rutte gezien. Ik kan er maar één ding over zeggen. Wat een nare man, die Baudet, die vraag over privé emoties van Rutte, dat doe je gewoon niet. Dat gaat alle fatsoen te buiten.
Daar kan ik het wel mee eens zijn. Heb het hele debat nog niet gezien. Maar dat verdiende echt geen schoonheidsprijs.
Batagaliseren? Huh? Baudet bagatalliseren? Hoe bedoel je dat? En het gaat niet over 1 punt, het gaat over meerdere uitingen in dit topic, want het essay is niet de eerste keer dat hij wat over vrouwen te zeggen had.
@Maev, omdat je ook Wilders noemt... Hoe kunnen wij bijvoorbeeld het door hem bedachte concept 'kopvoddentax' begrijpen, anders dan hoe De (klaarblijkelijke) Linkse Media dit brengen?
Ik heb gisteren het debat gezien. Vond het leuk om te zien. Af en toe vroegen ze elkaar persoonlijke vragen, daar was de ruimte voor. Ik vond het debat goed om te zien. Merkte wel dat Rutte minder sterk is in debateren als Baudet. Vond het een goed debat. Had ervoor het debat gezien van de europarlementariers, vond het rommelig en een schreeuwfestijn. Mensen lieten elkaar niet uit spreken. Vanmiddag ga ik nadat ik bij het ziekenhuis ben geweest stemmen ☺ Lieve dames niet vergeten te stemmen vandaag, op de partij welke het dichts bij je eigen ideeën ligt.
Verder kan ik me niet vinden in Baudet zijn standpunten over de aardgaswinning. Verder vind ik hem een gluiperd. Ik vond Baudet gisteravond niet heel sterk in het debat.
Heb je daar alle informatie en achtergronden over gelezen? Een tas ervoor instellen is verregaand, dat ben ik met je eens. maar het concept zoals hij dat gesteld heeft en niet ingebracht heeft bij de daadwerkelijke besprekingen van belastingen nadien, kan ook tot denken zetten. Waarom wordt er hier zo standvastig vastgehouden aan een hoofddoek terwijl in de meeste islamitische landen deze nauwelijks meer gebruikt wordt? En dan heb ik het niet enkel over de toeristische trekpleisters maar juist op de plekken waar het niet vol zit met toeristen. Het is uiteraard ieders eigen keuze om een hoofddoek te dragen, maar geen verplichting meer in de huidige tijd.
Wat een verademing dat er meer mensen zijn die het hele stuk hebben bekeken en niet alleen dat ene zinnetje. Dit doet me goed. En hetzelfde geldt voor dit. En ook mensen hier lezen maar 1 zin en niet de rest. Beeldvorming door de journalistiek, die zich bewust zijn dat de meeste mensen niet verder lezen dan dat ene zinnetje wat eruit springt. Ik ben net wezen stemmen, op mijn oud collega. Fijne man die ik graag in Europa terug zie.
Baudet kraamt een hele hoop onzin uit. En als hij dan met die onzin geconfronteerd wordt heeft hij maar 3 antwoorden: - dat bedoelde ik niet zo - alle andere mensen begrijpen het verkeerd - het is uit zn verband gerukt. Met mensen die op hem gestemd hebben ga ik niet meer in discussie. Het mag duidelijk zijn dat wij in een compleet andere wereld leven.
Inderdaad, daar ging het mij meer om. Is enorm respectloos m.i. en dan vind ik het logisch als ze "erover vallen" in de media. Overigens klopt het niet echt wat ze zegt hoor, m.b.t islamitische landen.. Ik woon in een vrij "liberaal" islamitisch land zoals ze dat dan noemen (in een niet toeristische regio). Hier zijn er genoeg hoofddoeken in allerlei soorten en maten maar ook genoeg vrouwen die het niet dragen. En ik denk dat dat Wilders sowieso niet uitmaakt, die is alleen uit op beledigen en schofferen.
Vind je dat ook wanneer het over een kapje, kepje, petje en ga zo nog maar door gaat? Wanneer die zo genoemd worden kraait er niemand naar. Is op basis van eigen ervaring overigens, maar goed vervolgens geef je zelf ook aan dat er genoeg vrouwen zijn die ze niet dragen. Waarom dan wel in deze hoedanigheid in een ander land? Het schofferen en beledigen, zoals jij het noemt, is in tegenstelling tot andere politica niet enkel gericht op 1 groep/afkomst/etc, hij maakt vergelijkbare opmerkingen over andere groepen/rassen/etc ook van autochtone maar daar hoor je niemand over. En laten we wel wezen het soort opmerkingen waar je op doelt zijn door andere politica ook gemaakt, zelfs nog veel erger, maar daar werd geen aangifte tegen gedaan en deze werden niet zo breed uitgemeten in de media. Dus als je het dan over toon zetten wilt hebben, moet je ook kijken welke kanten er met dezelfde opmerkingen niet breed uitgemeten in de media gebracht en gebleven wordt.
Eigenlijk heb ik helemaal geen mening over zijn mening. Ik hoor het aan en weet dat dit een mening is van een politicus. Ik doe er verder niks mee. Ik kan er ook niks mee eigenlijk. Het is gewoon heel simpel. Als je hem of zijn partij niks vindt stem je niet op hem. Vind je het wel bij je passen dan wel. Ik snap nooit zo goed waarom zijn mening perse slecht is. Het geloof werkt toch ook zo? Volgens mij hebben ongelovigen, christenen en moslims ook hele andere opvattingen. Dan kies je toch ook voor het geloof ( of juist niet) waar je het meest mee hebt. Geen enkel geloof kan pertinent zeggen dat alleen zij de waarheid spreken. Want zeggen ze dat in principe allebei niet? Zo zie ik FvD ook. Een speler in het geheel die een eigen opvatting heeft. Niet mijn opvatting maar wel 1 die er toe doet blijkbaar want er zijn veel mensen die hem wel interessant vinden.