Lengte baby bij 10 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ShallY, 29 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    #1 ShallY, 29 mei 2015
    Laatst bewerkt: 29 mei 2015
    Gisteren de termijnecho gehad en de kleine was 3cm. Gemeten van kruin tot stuitje. Tot aan de voetjes meten ze het nooit zei ze.

Maar nu zie ik op Zwangerschapspagina.nl staan dat de lengte bij 10 weken 4,5 cm moet zijn. Moet ik me ongerust maken of niet?

En ze meette in weken 9+5 op dacht ik terwijl ik gisteren 9+6 was.

2. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Welnee! Ik ben lid van berichtje uit mijn buik en ouders van nu.. Die schelen soms per week 2-2,5 cm.. Gelukkig is het een baby en geen standaard ding wat bij iedereen hetzelfde is ;)
    Zolang ze niet zeggen dat je je druk moet maken, hoeft dat echt niet. Lekker genieten

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Gemeten van kruin tot hoofd is wel heel een heel klein stukje meten;)!

Ik kreeg ook altijd verschillende lengtes door via verschillende sites, niet druk om maken dus.

4. Beach

Beach Lid

23 apr 2015
    49
    0
    0
    Ze meten en naar aanleiding daarvan bepalen ze hoe ver je bent volgens mij.

3cm zal dus horen bij 9.5w

Je hoeft je absoluut geen zorgen te maken.

Ik lees btw ook overal iets anders wat betreft de grootte, maar de echoscopiste weet t het best!

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Haha maria heb het al aangepast ;)!

Geen zorgen makem dus..oke ga ik proberen! Het zag er goed uit zei ze dus daar maar op vertrouwen dan.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee joh..
    Met 20+6 was onze beeb 23 cm, terwijl in mijn banner en op internet staat dat ie 25/26 cm zou moeten zijn.
    Echt niet erg hoor.

Ik wil verder ook echt helemaal niet vervelend doen, maar ik denk dat jouw onzekerheid/stress echt niet goed voor je is..
    Ik begrijp ten volste dat je onzeker bent, echt!! Maar die stress is echt niet goed voor je baby.
    Probeer een beetje te genieten meid.. Probeer erop te vertrouwen dat het goed zit. Als de vk zegt dat alles goed is, vertrouw erop dat het dan ook echt zo is.

7. VSC

VSC Niet meer actief

Mijn dochtertje was 2,5cm bij 9+3
    Dus ik denk dat het prima is hoor

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik wil het ook echt proberen hoor elles, doe het er echt niet om. Maar dit wilde ik eigenlijk nog even weten zodat ik hier niet mee blijf zitten. Ik ga mn best doen!!

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee snap ik ☺️
    Gezien je geschiedenis ook volkomen logisch.
    Bedoel het ook echt goed hoor. Probeer te genieten, het is zo bijzonder en gaat allemaal al zo snel..

10. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    De afmetingen op internet zijn van hoofd tot voetjes. Maar bij de echo meten ze van hoofd tot kont juist omdat een kindje ze beentjes zou kunne
    optrekken en dus geen juiste meting Zou krijgen;)

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Oooh en die ene dag is net 1 mm bij het meten ze hebben het bij mi. Ook gedaan eerst was ik 7,4. 2 weken later was ik opeens 9 weken miste opeens 4 dagen 2 dagen laten was ik weer 9,6 dus meten is echt een kunst bij die kleintjes;)

12. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Weet ik dat het goed bedoeld is!

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op internet staat er nooit bij of het van kruin tot stuit is of dat de beentjes meegerekend zijn. Dus niks van aantrekken en op je arts afgaan!

En qua zwangerschapsduur mag je echo een week afwijken. Alles binnen een week verschil, naar boven of beneden, is normaal en komt meestal doordat de handmatige meetmethode niet nauwkeurig genoeg is. Het komt nooit precies op de dag uit, er zit altijd wel wat speling in. Dus je echt niet druk maken om die ene dag, probeer ook een beetje te ontspannen!;)

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Niet druk om maken, mijn kleintje was met de termijn echo een volle week terug gezet zo klein was ze. Mijn inziens onmogelijk want dan zou ik paar dagen na bevruchting al positief getest hebben?! Maarja zal wel ze groeit prima tot nu toe.

Vergeleken met apps en boeken verschilt het nu zelfs centimeters op mijn termijn.

Het zijn maar gemiddelden en je kindje groeit ook niet gemiddeld maar met met groeispurt jes.

15. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Als de vk of gyn niet aangeeft dat er iets niet goed is probeer daar dan op te vertrouwen!

16. Puck123

Puck123 Bekend lid

22 dec 2014
    582
    291
    63
    Toen ik 10 weken was hadden we ook een echo, de echo gaf aan 9 wk en 6 dagen en 29,6 mm. Dus het klopt gewoon!

Deel Deze Pagina