Hallo, Ik ben nu zwanger van de tweede en morgen 17 weken. Nu weet ik eigenlijk niet meer wanneer ik mijn eerste begon te voelen in de buik, maar nu voel ik eigenlijk nog weinig. Soms denk ik het te voelen, maar voor het zelfde verbeeld ik het me maar en zijn het darmen ofzo. Is dit erg dat ik bij dit termijn nog niets voel aangezien het ook nog eens de tweede is? Mijn placenta ligt aan de zijkant. Moet ik me zorgen maken? Ik hoor van vele die ongeveer even ver zijn dat het al wel voelen. Ben zo onzeker deze zwangerschap... Alvast bedankt!
Hoihoi, Het is normaal dat je je kindje tussen de 18 en 22 wkn voor het eerst voelt bewegen. Bij een tweede kan het soms eerder omdat je het eerder herkent maar dit hoeft absoluut niet. ALs je kindje naar jou rug ligt of tegen je placenta aan trappelt merk je daar nog niets van daar is het kindje nog te klein en niet krachtig genoeg voor. Probeer op je lijf te vertrouwen maar maak je je veel zorgen, dan mag je vast wel even voor een extra controle komen! Imke