hoi hoi, ik heb laatst m'n frituur pan schoongemaakt, maar ik zou niet weten waar ik het oude frituurvet moet laten! hoe doen jullie dit, waar laten jullie het oude vet?!
Bij ons hebben ze bij de C1000 een soort van ton staan waar je oud frituurvet in kan gooien. Misschien eens navragen bij verschillende supermarkten??
Ik giet het in de oude fles en mik het dan in de zwarte container. Geen idee of dat verboden is eigenlijk?
Wij bewaren altijd de fles waar het frituurvet inzat, en daar gieten we het dan weer in. Wij doen het altijd gewoon in de zwarte container.....maar volgens mij moet je het tegenwoordig inleveren ofzo.
wij bewaren altijd de lege flessen en gieten het oude vet dan daar in en dan in de grijze kliko, staat ook op de fles dat het daar in kan... en met vast vet zou ik er zaadjes doordoen en ophangen voor de vogeltjes, letop geen nootjes en pinda's gebruiken kunnen de jonge vogeltjes niet tegen
Ik giet het in lege melkpakken en dan gewoon bij het afval. Edit, bedoel dan eigenlijk die 2 liter plastic melkflessen, die bewaar ik dan.
Als je vloeibaarfrituurvet koopt zit dit in flessen. En als je deze flessen bewaart wanneer ze leeg zijn, dan kan je met behulp van een trechter het oude frituurvet in deze lege flessen terug gieten. En deze flessen met oud frituurvet kan je dan bij de supermarkt in zo'n gele container deponeren. Heb je blokken vet, die na gebruik weer hard worden, dan moet je heel even de frituurpan aanzetten, zodat het blok vet loslaat van de pan en dan kan je die blok er zo uithalen met een vork of iets anders en het beetje vloeibare vet dat je dan nog over hebt kan je in een potje gieten ofzo. Gooi het nooit door de afvoer! Ik heb vorige week bij mij op het werk een flinke verstopping gehad, doordat een of andere gek de frituurpan in de gootsteen had leeg gegooid. Door het gebruik van de vaatwasser en de verstopping, spoot het water met vet zo tegen de keukenkasten omhoog, kan je nagaan wat voor rotzooi dat geeft. En zijn we nu meer dan 300,- kwijt door de verstopping te laten verhelpen.
Oo dat is een goede tip Janette. Ik gebruik geen frituurpan, maar gewoon een pannetje met zonnebloemolie. En na gebruik laat ik die of staan, of zeef ik hem terug de fles van de zonnebloemolie in. Maar vind dat een hele goede tip mocht je vast vet gebruiken, om er zaadjes doorheen te mengen.
Wij in een bijna lege jerrycan van ruiten vloeistof (waar nog een bodempje in zit) en dan gewoon in de container.
hoi meiden, allemaal bedankt voor de reacties! dus ik kan het gewoon in de container gooien in een lege frituurvetfles?! (woon ik een flat dus ik heb geen grijze kliko)
Ik giet het in een lege fles van de wasmiddel, die bewaar ik er altijd voor. en dan kieper ik het in de grijze container.
ik gooi het altijd terug in het pak waar het eerst ook inzat. daarna in de vuilnisbak en als ik in een goede bui ben dan leven ik het in bij een speciaal recycle punt
Ik bewaar altijd de flessen van de frituurolie en doe daar de gebruikte olie weer in, die gaat in de kliko. Helaas wel zwaar en dus redelijk duur dus ga eens even lezen of hier goedkopere opties zijn.
hier een andere link die wel werkt Inleverpunten helaas moet ik dan 5.5 km verder op gaan en ja dat heb ik er niet voor over