Ik wil mijn paastak in de tuin gaan planten...maar nu heb ik natuurlijk een paar takjes...kan ik ze allemaal op een plaats zetten..of heb ik maar een zo`n takje nodig? En moeten ze juist in de zon of schaduw of maakt dat niks uit? Er zitten wortels aan dus ze kunnen zo de tuin in... Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zou 1 takje planten... Ze groeien echt ontzettend snel... Ik heb er ook een in de voortuin en het is al een flinke struik wat ooit begonnen is als een enkele paastak.... succes gegarandeerd dus!
Ik begreep ook dat je er gewoon 1 neer moet zetten aangezien het nogal snel richting 'boom' kan gaan. Ik kan bij de onze alleen nog geen wortel vinden
Heb het 3 jaar geleden ook gedaan, en dat is nu formaat boom aan het worden haha. Maar je kan m dus zo in de grond zetten ja (als ie wortels heeft) en dan goed nat houden!
Gewoon de tak nog even een poosje in het water laten staan... als een bosje bloemen worteltjes komen er dan vanzelf wel aan. Oh ja, je kunt voor de zekerheid de onderkant nog even opnieuw afsnijden... dan heb je meer kans op succes.
ik heb dat vorig jaar ook gedaan, nou was helemaal niks haha maar ga het straks weer proberen, laat hem nog even staan
ah oke dus gewoon een takje.... Ik heb m idd in water staan en dan schieten de wortels eruit.. Maar is er nog een bepaalde plek zoals zon of schaduw beter?
Paastakjes kan je gewoon in de grond steken en dan krijgen ze vanzelf wortels! Ik heb dat bij een kweeker nagevraagd (toen ik er toch was) omdat ik dus zo'n hele boom/struik (2 meter breed en 2,5 meter hoog) in de tuin had staan die half dood was en dus weg moest maar waarvan 1 a 2 takken nog wel levend waren en die wilde ik dus ergens anders planten. Ik moest ze gewoon afknippen en daar waar ik het wilde in de grond steken. Zelfs nog gevraagd of ze niet eerst wortel moeten schieten in water...nee was niet nodig!