Ik lees dagelijks bij in het forumdeel Vruchtbaarheidsbehandelingen. Het valt me echter op dat er steeds meer contactgroepjes geopend worden. Er worden steeds nieuwe hormoon,-IVF-, of IUI-topics geopend voor meiden die in een bepaalde maand beginnen. Kunnen die groepjes niet verplaatst worden naar het Contactgedeelte of bijelkaar in één topic geplaatst worden? Er hoeft toch niet voor elke maand een nieuw topic geopend worden? Iedereen die met IUI of IVF bezig is, kan toch met elkaar kletsen? Waarom voor elke maand een apart clubje? Het is heel erg onoverzichtelijk en je kunt door alle groepjes de algemene vragen niet eens meer vinden soms.
Ik ben het niet helemaal met je eens Ik vind het juist fijn dat er aparte kleine groepjes zijn wanneer een topic over IUI/IVF al een lange tijd loopt is het al een hechte club, en lastig om erin te komen omdat de meeste al veel verder in het traject zitten, soms al zwanger zijn of al kinderen hebben. Door per maand een nieuw groepje te starten kan je echt de ervaringen uitwisselen met diegene die net zo ver in de MMM zitten als jezelf. Daarnaast is het natuurlijk fijn als de " ervaren" mmm meiden ook eens meelezen en tips geven in het topic Maar om als "nieuwe" mmm meid aan te sluiten bij een topic over IUI/IVF waar soms al een deel 5 van is, vind ik erg lastig... De "groepjes" verplaatsen naar clubs vind ik wel een prima idee maar ik ben alleen wel bang dat de topics dan minder makkelijk te vinden zijn voor degene die net nieuw zijn...
Ja, maar je ziet nu dat er steeds weer nieuwe topic's geopend worden. Dan zijn er al een aantal over behandelingen in een bepaalde maand, waarin al gekletst wordt. En dan opent een nieuw forumlid of iemand die net met de behandelingen begint, een tweede topic van diezelfde maand, omdat ze geen zin heeft om in een bestaand topic mee te kletsen. Dus je krijgt allemaal individuele topics over behandelingen in een zelfde maand. Dat kan toch net zo goed in één topic? Je hoeft toch niet allemaal op precies hetzelfde moment te beginnen? Wat doet het er nou toe of iemand al in april is begonnen of in juni? Je kunt elkaar toch gewoon steunen? En zo kan de oudere garde de beginnelingen ook steunen, die zul je niet vinden in al die nieuwe aparte topic's. Ik lees bijvoorbeeld wel mee in een algemeen topic, waar ik ook op vragen kan antwoorden. Maar ik ga niet in al die aparte topic's lezen. Dus dan schiet het z'n doel toch grotendeels voorbij? Maak dan een IVF/ICSI jan-juni topic en eentje van juni-december bijvoorbeeld. Dan blijft het allemaal veel overzichtelijker en zul je ook meer aan elkaar hebben, lijkt mij.
Ja daar heb je wel gelijk in.. Ik vind het nu ook moeilijker bijhouden. Vroeger hadden we het ivf-icsi topic en schreef iedereen daar. En je kunt elkaar ook steunen ook al ben je zelf op dat moment niet bezig of verder in de behandeling.
Haha, dat zou me niet verbazen dat het Lotte was . Maar vindt het inderdaad beter en overzichtelijker eruit zien.
Misschien kan het ingesteld worden dat vanaf bijv 10 pagina's??? het automatische een clubje wordt?? Want soms kan het met een "simpele" vraag beginnen maar wel uitdraaien op een praatgroepje. En zo komen alle praat groepjes in de clubs en staan alleen vragen in de rubriek vruchtbaarheidsbehandelingen
Ja?? Ik niet hoor... http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/252934-chromosoomafwijking-translocatie.html http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/310590-op-wachtlijst-ivf-nijmegen.html Vraag of clubje? Bijna ieder topic zal beginnen met een vraag.... maar heel veel topics draaien uit op een groep meiden die in hetzelfde schuitje zitten en in het topics verdere ervaringen met elkaar gaan uitwisselen Wie begint er in Juni met...?? is een vraag maar wordt toch echt een clubje meiden hoor
Daar heb je inderdaad wel gelijk in. Op zich zijn zulk soort clubjes helemaal niet erg. Waar ik me aan ergerde waren al de aparte topic's van meiden die in een bepaalde maand met een behandeling begonnen. Eén topic was te overzien, maar op een gegeven moment zag je echt drie topic's over IUI-behandelingen in juni, meerdere topic's over het beginnen met een bepaalde soort hormoonmedicatie in een bepaalde maand, enz. Iedereen begon steeds een eigen topic in plaats van aan te sluiten bij een bestaande, onder de noemer van: Die kletsen al langer, dus ik mag niet meedoen... Daardoor werd het heel onoverzichtelijk. Ik probeer vaak op vragen te antwoorden, maar die kon ik door alle klets-topic's soms niet eens meer vinden. En in de individuele topic's lees je niet, waardoor je iemand dus ook niet kunt steunen. Dus dan schiet zo'n forumdeel zijn doel voorbij, naar mijn mening.
Is het niet een idee om in het forum onderdeel vruchtbaarheidsbehandelingen een sticky te plaatsen dat die topics verhuist zijn naar het andere forumdeel? Je ziet nu veel dat er topics worden gemaakt omdat ze de weg kwijt zijn. En dit forum onderdeel wordt niet echt druk bezocht, dus lang niet iedereen leest het hier. (is maar een ideetje hoor)
Er kan normaliter inderdaad een tijdelijke verwijzing worden achtergelaten.... Vindt het een goed idee marnatman.