een kat -allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Zwaangerevrouw, 15 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwaangerevrouw

Zwaangerevrouw Actief lid

22 sep 2021
    138
    88
    28
    Vrouw
    Dames

Ik zoek iemand die met succes een kat/poes in huis heeft, terwijl je wel allergisch bent voor de standaard huis-tuin-keukenkat.

Groetjes!

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ja hier, 2 Siberische katten, die zijn het meest hypoallergeen van allemaal en ze zijn ook nog eens mooi met een superlief karakter! Wel eerst testen bij de fokker waar je een kitten wilt kopen. De mate van reactie verschilt nog wel eens per bloedlijn.

3. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    #3 Peetje83, 15 sep 2022
    Laatst bewerkt: 15 sep 2022
    Ik heb een kattenallergie en 5 katten.
    De allergie uit zich bij mij in een verstopte neus, waar ik op recept vd huisarts neusspray voor heb.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.363
    10.316
    113
    Ik heb ook een kattenallergie, pas achter gekomen toen we ze al een paar jaar in huis hadden. Ze komen uit het asiel en wou ze niet terug brengen. (1 zou zich redden de ander zou wegkwijnen)

Ik heb standaard een licht verstopte neus wanneer ze in de rui zijn dan is het erger. Moet wel zeggen dat ik me afvraag dat als ze er niet meer zijn of ik er dan weer 2 in huis zou nemen.

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn man heeft een kattenallergie..... maar had zelf al katten voor ik hem leerde kennen. Op zich valt het wat klachten betreft mee. Alleen als ze echt in de rui zijn heeft hij er last van. Wel altijd tabletjes in huis, maar hij heeft ook andere allergieen. Gewone huis tuin en keukenkasten, geen speciaal ras hier.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Ik ben allergisch maar juist door ze zelf te hebben, reageer ik er niet meer op en man idem. Die is na jaren katten er eindelijk aan gewend

7. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier ook een kat in huis en allergisch. Ik heb daarnaast meerdere allergieën dus het hele jaar door wel klachten en medicatie.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Zoon en ik zijn beiden allergisch en hebben een kat. Ik zou het niet weer doen, mijn klachten gaan wel, ik slik toch hele jaar door medicatie icm ook andere allergieën, maar zoon heeft er wel echt last van. Als beestje niet al 17 zou zijn, dan zouden we hem niet houden.

9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Het nadeel van europese kortharen is het verharen / in de rui zijn.

Onze noorse boskat nu nog alleen verhaard bijna niet, heb je er veel last van kam je kat buiten.
    Onze britse korthaar ging niet goed met iemand met astma 1x aaien en het was hoesten en proesten, bij haar had ze teveel last van losse haren.

Wat ook scheelt is laminaat, dat geeft minder overlast met katten dan vloerbedekking.

10. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Allergie ligt bijna nooit aan de haren maar aan de stof Fel-D1 die na het wassen/likken verdampt en in de lucht terecht komt. Ook voor een naaktkat kun je vreselijk allergisch zijn.
    Siberische katten maken die stof het minste aan van allemaal. Ragdolls zitten ook vrij laag, Europese korthaar heel hoog.

loetje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina