Gebruik je voor een baby after-sun?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Loki09, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Zag in het krantje van de kruidvat dat alle zonnebrandproducten voor de baby binnen zijn. Aankomende week bij aanschaf van 1 zwitsal zonnebrandproduct 50% korting op de aftersun. Maar nu vroeg ik me af: gebruik je dat bij een echte jonge baby? Zon helemaal voorkomen zal nooit lukken maar toch wel zo beperkt dat insmeren vooraf voldoende is, of vergis ik me? Ben benieuwd naar jullie meningen :).

Overigens stonden er in de folder heel veel verschillende oa spray en lotion, wat is makkelijker?

2. angel229

angel229 Niet meer actief

After-sun gebruik ik persoonlijk als ik echt verbrand ben. Nee, lijkt me dus van niet. Insmeren met een gewone bodylotion lijkt me voldoende, als een baby verbrand is, is dat geen goed teken.

3. Blue Eyes

Blue Eyes Bekend lid

30 jul 2010
    985
    0
    0
    Gelderland
    Ik zou een babytje nog niet te veel blootstellen aan te veel smeersel e.d. Voorkomen dat het babytje in de zon is geweest en dan is after sun niet nodig lijkt mij. Kindje van 9 maand en ouder heb ik geen idee van, maar volgens mij ook hen nog niet echt in de zon. Ik kan me zo voorstellen dat het een stunt van de commercie is en het inspelen op moedergevoel... Ik zou het in elk geval nooit kopen. Ik zou pas gaan smeren wanneer kindje zelf kan lopen en zo meer in de zon komt.

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Mij lijkt het ook een verkoopstunt. Ik zou het ook niet kopen en beeb echt uit de zon houden!

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Oke zelfde idee als ik zelf had dus, dan trappen we voor de afwisseling eens niet in de marketing stunts en wordt het alleen zonnebrandcreme. ;)

Zag dat zwitsal zonnebrandspray (pompje), zonnebrandmelk (zo'n 200ml zwitsal fles) en zonnebrand creme (kleinere tube) heeft. Spray voor de armpjes en beentjes en creme voor het gezichtje of voor alles gewoon de melk? Wat denken jullie?

6. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt! Heb je topic idd bijgehouden :) Helaas zijn de meningen qua merk énorm uiteenlopend dus heb voor mezelf maar gekozen voor zwitsal (twijfel nog een beetje met Nivea). Tis toch een kwestie van proberen denk ik, wat de ene het einde vind, vind de ander rotzooi... :)

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik smeer mijn baby in en houdt hem uit de zon. Nu heeft hij zelf een hekel aan de zon dus dat scheelt ;)

9. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Haha, ja meningen zijn idd nogal verdeeld. Maar sowieso met alles wel, ook met dingen als kinderwagens, etc. Lastig soms om de goede keus te maken. Beste is denk ik toch om zelf een keuze te maken en uit te proberen. Ik heb Kruitvat en Zwitsal gehaald, volgens mij zijn die allebei prima... Aftersun (Zwitsal) heb ik ook gehaald, al weet ik idd nog niet of ik het wel (veel) zal gebruiken.

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Wij hebben de eerste zomer geen after sun gebruikt.

Nu wel. Onze jongens zijn nu toch vaker in de zon en dan vind ik het wel fijn om ze in te smeren voordat ze naar bed gaan.

11. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik zou voor een crème gaan want ik vindt een sprah nog niet fijn voor op hun huidje het versprijt zich zo ik doe nu de spray steeds op hand en smeer zo me dochter in en die is 2,5

12. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik heb tot hij 7,5 maand was geen aftersun gebruikt toen gingen we naar spanje en heb het wel gebruikt hij ging niet vol de zon in maar sávonds na het douchen deed ik hem insmeren met aftersun in plaats van bodylotion nu is hij wat groter en speelt veel buiten en uit de zon houden lukt haast niet hij vindt het heerlijk dus loop er nu de hele dag achteraan met zonnebrand en smeer hem iedere avond na het douchen in met aftersun in plaats van bodylotion of olie hij vindt het trouwens heerlijk aan voelen als ik dat smeer,

ik smeer aftersun trouwens niet alleen als ik verbrand ben ik smeer het zoiezo na een dagje zon de kleine man is nog nooit verbrand gelukkig

13. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Qua merk merk moet je inderdaad even uitzoeken en dan ook kijken wat jij het handigste vindt om te smeren. Persoonlijk hou ik niet zo van spays of een dikke crème. Vind dat al wat lastiger op zo'n klein oppervlak en met al die plooitjes. Ik vind zonnemelk dus het handigste voor een baby, maar het kan goed zijn dat jij dat weer niet vindt.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ben voor Zwitsal zonnemelk gegaan. Bedankt allemaal voor de tips en adviezen :)

15. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik vond de zwitsal zonnebrandspray helemaal niet fijn smeren, het is gewoon creme achtig net als in een tube, hij was wel goed verder. Ik had ook aftersun ervan maar eigenlijk nooit nodig gehad.

Deel Deze Pagina