BBL leertraject

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door kerstvrouw, 20 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kerstvrouw

    kerstvrouw Nieuw lid

    20 okt 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Ik ben dan wel niet meer zwanger, maar wist niet precies waar ik het anders neer moest zetten.

    Na zelf 2x een geweldige kraamtijd te hebben gehad weet ik het zeker. Ik wil ook als kraamverzorgster werken!

    Nu ben ik bezig met een motivatiebrief, maar het voelt niet 'af'. Ik lees vaak een leuke quote of inleiding in een brief. Heeft iemand goede ideeën? Wat wel doen en wat vooral niet?

    Ik heb in mijn vorige brief voor huidige baan (ziekenhuis) onderstaande gedaan en dat viel wel in goede aarde.
    'Niets is mooier dan deel uit te mogen maken van een team die met elkaar de beste zorg wil leveren. Dit is wat ik graag wil doen!'

    Nu zou ik iets willen wat meer op de kraamzorg gericht is.

    Iemand tips?
     
  2. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Eigenlijk zet je de quote al in de inleiding van je topic.


    "Na zelf 2x een geweldige kraamtijd te hebben gehad weet ik het zeker. Ik wil ook als kraamverzorgster werken". Misschien nog een toevoeging hierop in de trant van "Dit wil ik andere gezinnen ook bezorgen"....

    Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik heel erg afknap juist op dit soort quotes...komt op mij namelijk heel gemaakt en nep over. Ligt er iets te dik bovenop.....maar misschien is dat ook omdat ik in een vrij zakelijk beroep zit..
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik zou iets schrijven in de lijn van: "Na tweemaal een prachtige kraamtijd meegemaakt te hebben, wil ik deze ervaring ook aan andere nieuwe moeders bezorgen."

    Of: "Een nieuw leven verdient een mooie start, hier wil ik dolgraag aan bijdragen."

    "De kraamtijd is maar heel kort, ik wil nieuwe moeders een prachtige week geven om op terug te kijken."

    "Als moeder van twee prachtige kinderen, wil ik nieuwe moeders op weg helpen in de eerste week van deze spannende maar magisch mooie periode."

    Ik sluit zo'n brief meestal af met "Ik wil mijn brief graag toelichten in een gesprek." En schrijf vooral in je brief wat JIJ te bieden hebt. Waarom ben net jij DE kandidaat? Hou het bij je eigen. Schrijf wat je zo mooi vond aan je eigen kraam periode, of je bevalling. Beschrijf hoe jij er wilt zijn voor zo'n gezin dat voor eerste een baby verwelkomt, tot een gezin wat al meerdere kinderen heeft. Vertel wat jouw sterke kanten zijn, maar wees subtiel.

    Toen ik solliciteerde voor de BBL opleiding die ik nu volg, toen heb ik het in mijn brief vooral gehad over mijn motivatie. Waarom wilde ik dit? Waarom was ik een goede kandidaat hiervoor? Kortom, je drijfveer. Ik kreeg toen tijdens het gesprek te horen dat ze heel erg onder de indruk waren van mijn brief omdat hij niet algemeen was, maar gewoon heel persoonlijk. En dat lijkt me nou net wat ze graag zien bij de kraamzorg. Een inkijk in jou als persoon. Want werken in de kraamzorg is maatwerk en je komt heel dichtbij de mensen.

    Succes!
     
  4. KaatjeB

    KaatjeB Actief lid

    29 sep 2019
    192
    152
    43
    Vrouw
    Een vriendin van mij is ook met de opleiding kraamverzorgende begonnen en heeft een brief geschreven uit haar hart. Hier kreeg ze ook een compliment over. Dus ik denk dat je in zo'n verzorgend vak best met emotie kan schrijven. Het is tenslotte ook een baan die je met passie en liefde moet vervullen.
    Vooral dicht bij je blijven met de tekst. Twijfel je te veel is het niet de tekst voor jou..
     

Deel Deze Pagina