Hoi, Sommige kennen het denk ik wel, het constant bezig zijn met je Kinderwens. Ik word dan altijd zo vreselijk. Ik moet door me pcos 50 dagen wachten tot me ei en daarna vervolgens 2 weken op het bankje. Ik kan niet eens meer genieten van me leven want ik hoop altijd maar dat de dag snap voorbij gaat zodat ik weer een dagje minder hoef te wachten. Al hoewel ik m’n kansen laag schat door de pcos en endo heb ik toch hoop. Want zonder hoop red ik het niet. Nu is mijn vraag wat voor tips hebben jullie om de wachtbank te doorkomen. Alle tips zijn welkom.
Is er niets mogelijk via de medische malle molen om sneller een eisprong op te wekken? Ben je al doorgestuurd naar een fertiliteitsarts? De luteale fase van 14 dagen is dan weer juist perfect, zo krijgt een bevrucht eitje voldoende tijd om in te nestelen.
Ja ik loop al bij het ziekenhuis en moet wss een operatie voor de endometriose en aan de clomid voor m’n eisprong maar hoop zo erg dat het niet nodig is, al is de kans groot dat het deze ronde niet raak is. Maja moet natuurlijk postief blijven
Het wachtbankje vind ik altijd de meest relaxte periode van de cyclus. Het grote werk is gedaan en we kunnen gewoon afwachten. De periode voor ei vind ik echt killing. Die duren me altijd veel en veel te lang. Ik heb ook altijd pas een laat ei en korte LF. Hier helpt het om veel afleiding te zoeken. Niet meer elke dag te kijken op welke cyclus dag ik zit of hoeveel dpo. Dan ben je zo weer een x aantal dagen verder voor je gevoel! Succes
Heel herkenbaar. Echt goeie tips heb ik niet, want ik ben zelf zo iemand die er constant aan denkt. Probeer een nieuwe hobby te vinden waarbij je niet moet nadenken. Doe leuke uitstapjes waar je naar uit kan kijken. Probeer te genieten van je leven zoals het nu is en van de mensen rondom je. Vergeet niet dat eens je zwanger bent, er dan een heel nieuw soort wachtbankje ontstaat (weet niet of je al een kindje hebt?). Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.
Tips heb ik niet, weet wel dat het “wachten” in het leven een heel nieuw relatief begrip krijgt. Ik zelf ben ook wachtende tot maart om te starten. Dan zitten er een maand of 4 op. En hoe verder het naar maart komt hoe langer het duurt. Ik hoop ook dat je de tijd een beetje goed uit kan zitten, en snel zwanger bent. Ook succes