Hoi dames! Ik moet het even kwijt.. Sinds vorige week hebben wij een auto te koop staan, een zwarte Fiat Cinquecento sporting uit 1995 met bijna nog een jaar apk. In de advertentie duidelijk vermeld, dat mensen niet op een nieuwe auto moeten rekenen, gezien zijn leeftijd en dat hij plekjes rondom heeft (logisch voor een auto van '95). En dat het een handige auto is om er zo bij te nemen of als boodschappen auto ofzo Technisch en motorisch is hij wel in orde! Nu zijn er 2x mensen geweest, eerst maandag een die zat op te scheppen over zijn huis van 6 ton etc etc, proefritje maken en dan "nee die plekjes storen me", "daar is hij wat doffer en daar zit een krasje". Gister kwamen de volgende, wij meteen gevraagd, heeft u de advertentie goed gelezen (ivm de plekjes etc), nee dag hadden ze niet.. En meteen weer hetzelfde gezeur.. Ik vind het zoo vervelend dat mensen tegenwoordig niet meer lezen.. En vervolgens wel je tijd verdoen omdat hun niet gelezen hebben.. En dan ook nog gaan zeuren, terwijl het duidelijk in de advertentie staat. Ik wordt soms zo ontzettend moe van dat soort mensen..
Sorry maar ik vind het wel logisch. Jij koopt toch ook niks wat je niet bevalt? Ik lees zelf wel altijd goed maar soms vallen dingen in het echt gewoon tegen. Een huis van 6 ton of niet, iets wat ik niet mooi vind koop ik niet.
Ja dat is ook heel erg storend heb er zelf ook ervaring mee maar dat zul je misschien nog wel een paar keren meemaken voordat je de juiste koper hebt. Ik zou eventuele kopers laten bellen en dat je het aan de telefoon nog eventjes duidelijk maakt dat het geen nieuwe auto is. Dan komen ze niet voor niks en heb jij die irritatie niet.
Oh ja, dat heb ik ook wel eens hoor. Heb ik dat het geolied eiken is opgeschreven, komen ze kijken 'oh, ik dacht dat het gelakt was'..., ik wil een gelakte tafel. Ja, als je al op de foto's kijkt, zie je zelfs al dat het geen lak is. Of ik zet er nogmaals onder 'uitsluitend af te halen' en ik krijg vervolgens emails met links naar de pakketdienst van postnl/dhl etc.
dat het irritant is snap ik, maar als er in de adv staat dat hij plekjes heeft, wat je miss op de foto's niet goed ziet, en als je dan in het echt gaat kijken, en het is vele malen erger dan gedacht. tsja dan kan ik het begrijpen. zelf hebben wij dat ook wel gehad, dat we gingen kijken en het erger was dan dat we uit de adv hadden opgemaakt. die koop is toen ook niet door gegaan, geld groeit niet op de rug en wij staken het dan liever in een andere auto.
Waarschijnlijk lezen ze wel goed, maar proberen ze op die manier toch de prijs nog wat omlaag te halen Als ik iets van marktplaats wil kopen dan lees in de advertentie drie keer heel goed door. Beetje jammer als je ergens naartoe gaat voor niks...
Het gaat mij erom, ze lezen niet eens. Ze hebben dus nooit gelezen dat hij plekjes heeft. Ze zien 400 lange apk dus we gaan er heen. Maar een advertentie lezen doen ze niet. En dan wel gaan lopen zeuren. Daar irriteer ik me aan. En die andere, als hem de plekjes niet aan staan, waarom dan nog tijd verdoen en opscheppen over wat je hebt en een proefrit maken terwijl je al weet dat je hem niet wil?
Sorry hoor maar 400 voor een auto MET lange APK? Dan mogen ze in hun handjes knijpen met een paar plekjes! Normaal voor dat geld heb je een rijdend wrak namelijk! Ben overigens wel benieuwd naar de plekjes nu
En daarnaast vind ik er niets logisch aan, ja als hij echt extreem lelijk was wel. En het gaat mij er gewoon om, mensen lezen niet. En dat is niet alleen hierbij, maar ook als je een auto in onderdelen verkoopt, vetgedrukt en onderstreept neer zet wat al verkocht is, en toch daarvoor mailen. Laat mensen gewoon eens een advertentie lezen..
Mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rij.. Wij verkochten vorige week ook onze oude auto, 2000 vroegen we. En dat was echt niet veel, net van alles verspijkerd en nieuwe banden enzo maar mn partner wou een andere. Komt er een vent kijken die bied 900 euro.. Ja daag.. uiteindelijk is hij een heel stuk omhoog gegaan en wij een stukje naar beneden en heeft hij hem meegenomen. Maar ik vind al helemaal voor 400 euro niet dat je kunt klagen. En als je een huis hebt van 6 ton.. Koop dan alsjeblieft een porsche ofzo.. dikke vrek..
Ik weet hoe je voelt! Wij hadden een oldtimer op internet voor 500,- euro ik heb denkk wel 30 man gehad! Echt... Wat denk je zelf.... Voor 500,- euro een nieuwe oldtimer?!? Had zelf foto's van alle roest plekken er bij staan! Hele was lijst met de dingen die gemaakt moesten worden en nog zeuren! Succes!
Wij hadden het juist andersom toen we op zoek waren naar een auto.. Auto, zou in goede staat zijn, kom je daar, zit er een scheur in de voorruit (en dat was dus niet op de foto's te zien). 'Dat was hij vergeten', ja hoor Bij een andere, zou ook perfect zijn, daar kwamen gewoon zwarte wolken uit. 'Een paar plekjes' waren vaak enorme roestplekken waar je echt niet meer op kon vertrouwen of een auto was helemaal in orde, maar de trommelremmen, a 800 euro, moesten wel even vervangen worden. Pff! Ik zou ook zoveel mogelijk foto's plaatsen, desnoods van elk plekje 1. Kunnen ze in ieder geval niet zeggen dat ze er niets van wisten.
Nu ben ik wel benieuwd naar de auto die je te koop hebt staan, wij zijn op zoek naar een extra autootje voor erbij Wij hebben het ook gehad. Bank op marktplaats. Stond bij zo goed als nieuw (was ook zo) en eerlijk erbij gezet dat hij in een huis met een kat heeft gestaan. Wij hadden de bank helemaal 3 keer van voor tot achter en andersom gestofzuigd. Mevrouw komt kijken en zeurt over 1 (echt waar: 1!!!) kattenhaar op de bank. Ze wilde m daardoor goedkoper. Pfff...
Had ik gisteren. Had afgelopen weekend een Angelsounds te koop gezet op MP. Vlak daarna werd ons jongste zoontje met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Ik had bij de advertentie gezet dat wegens een ziekenhuisopname van ons zoontje het wat langer kon duren voordat men iets van mij zou horen. Mailt mij gisteren een zwangere dame of ik haar zo snel mogelijk terug wilde mailen, want ze wilde het apparaat zsm ophalen voor 15 euro. Prima, tussen het heen en weer sjezen van en naar het ziekenhuis mail ik haar terug dat ze de Angelsounds wel kan komen ophalen. Mailt ze mij terug dat ze toch maar besloten heeft een nieuwe te kopen. Ahem, dat weet je dan toch ook wel eerder? :x
Hier ook gehad met een meegroeibedje. Stond duidelijk in de advertentie dat hij verfbeschadigingen had en een verfbeurt nodig had. Iemand bood mn prijs en zou hem op komen halen. Mw:"tja, hij heeft wel erg veel verfbeschadigingen he? Hij moet helemaal over geschilderd worden"
Mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij Ik had het juist anders om, paar keer naar een auto wezen kijken en allebei de keren niks geks te zien op de foto's en niks vermeld over schade/ plekjes/ deukjes of iets. En toch waren het letterlijk schade auto's. Lak beschadigd, rubbers gescheurd. Kleur verschil, kapotte spiegels enz enz. Een 2e hands auto, dat ie gebruikt is oke, maar echt schade, dat vind ik toch wel heel iets anders.