BBL opleiding klassenassistent

Discussie in 'De lounge' gestart door meis1987, 28 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.354
    360
    83
    in een huis
    Hallo dames!

    Is er iemand die de opleiding klassenassistent heeft gedaan? Of nu doet? Is het te doen in combinatie met een gezin? En is er ook echt werk in te vinden? Wil heel graag vlgd jaar september met de opleiding beginnen maar moet eerst een stage plek vinden. Wil werken en 1 dag naar school.
    Graag hoor ik jullie ervaringen!

    Groetjes Meis
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met de opleiding, maar wel met klassenassistenten. Momenteel worden er genoeg klassenassistenten gevraagd, maar dat komt ook door de NPO-subsidies die het onderwijs nu krijgt van de overheid. In ‘normale’ tijden wordt er snel bezuinigd op klassenassistenten. Je zal voornamelijk werk vinden in het
    speciaal onderwijs (wat ook leuk is natuurlijk).
     
  3. aappie20

    aappie20 Fanatiek lid

    19 feb 2012
    3.214
    492
    83
    Toevallig heb ik net de mail gekregen dat ik geslaagd ben.
    Helaas door corona veel vertraging opgelopen, ik had de volledige thuisstudie van het NTI (deze raad ik echt af!!!!)
    Ik ben zelf eerst gaan solliciteren en toen verteld dat ik de opleiding ging doen, mega geluk gehad dat mijn school dit geweldig vond en juist dit soort acties ondersteunt dus ik heb inmiddels als een jaar een vast contract.
    Ik ben alleenstaand dus zeker in periodes met toetsen werd ik echt gek, dan zou het fijn zijn als je op iemand terug kunt vallen die dan de kinderen even overneemt. Wat ik deed is ene heel duidelijk ritme creëren voor jou en je kids, vanaf 19.00 zijn jullie boven en om 19.30 kom ik jullie in bed leggen. Ik kon dan alles klaarzetten en om 19.30 als de kinderen in bed lagen starten met studie/opdrachten maken etc. Dit deed ik wel echt 3 avonden in de week want de toetsen zijn niet mis!!
     

Deel Deze Pagina